van chrome os > chrome enterprise voor 1 computer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:13
Hi

Ik zou op mijn chromebook (c434t asus) dolgraag parallels willen draaien zodat ik ook een aantal windows apps kan gebruiken. Nu is parallels enkel voor chrome OS Enterprise.
Nu heb ik aantal vragen, uiteraard zelf onderzoek gedaan maar info op internet, ook van google zelf, blijft beetje schimmig en onduidelijk

-Moet je chromebook nou hardwarematig gecertificeerd zijn of kan je met elke (moderne) chromebook upgraden naar Enterprise?
-ik wil Enterprise gebruiken op 1 computer en ik ben dus mijn eigen admin en heb verder niets met bedrijfsnetwerken of policies te maken, kan dat?
-waar ga ik tegenaan lopen?
-Is het allemaal de hassle waard (mocht het sowieso kunnen) of eigenlijk toch handiger om een windows 10 laptop te kopen?

thnx voor een tip/advies!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:35

DarkSide

theres no place like ::1

https://support.google.co...?hl=nl#zippy=%2Cjaarlijks

hier staat de info.

je kan zelf upgraden door de licenties te kopen als het goed is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
thanks, ik had m gezien. Als ik wil upgraden moet ik gecertificeerde google cloud partners kiezen. Het ging mij erom of ik als 1-pitter makkelijk naar enterprise kan upgraden zonder het hele IT circus eromheen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Je kunt upgrades rechtstreeks in de Beheerdersconsole kopen als je Google Workspace-klant bent, Google Workspace rechtstreeks bij Google hebt gekocht en nog geen upgrades hebt.
Staat letterlijk op de link van DarkSide. Dus je moet een Google Account hebben in Workspace (dat kan gewoon met een enkele account, ik heb het zelf ook) en dan kun je een losse licentie kopen in die beheerconsole blijkbaar. Dat lijkt de meer eenvoudige weg (en het is ook vrij eenvoudig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fry_35
dan heb ik daar inderdaad overheen gelezen!