Hoe gegevens in Word automatisch laten vullen vanuit Excel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavvey
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 25-08-2021
Hallo,

Ik heb een (vrij simpel lijkend) doel, waarbij ik in een Word bestand op bepaalde plekken automatisch gegevens vanuit Excel wil hebben, waarbij ik de stijl in Word wil behouden, maar de format van gegevens in Excel ook. De gegevens bestaan uit een aantal vragen, waarbij de antwoorden onder elkaar staan, gevolgd door rechts de aantallen van die antwoorden (uit een sheet) en daar weer rechts de percentages van deze aantallen van het totaal aantal antwoorden op die vraag, zoals hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CB8VFZ4gUhQzIOz-vOK7WmyHQE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uKU4dHYio7S0XJgJmoKlYTet.png?f=fotoalbum_large

In het Word bestand staan dezelfde vragen met dezelfde antwoorden, waarbij automatisch ernaast de aantallen en percentages moeten komen als er iets in het excel bestand wordt aangepast.

Nu heb ik veel op internet gekeken en ik kom telkens tot opties, die in mijn geval niet (lijken te) werken, zijnde een Mailmerge gebruiken of koppelingen gebruiken. Bij mailmerge kan ik niet aangeven dat de aantallen van antwoord 2 vraag 1 op een andere plek moet dan antwoord 1 vraag 1. Hier is het alleen dat een nieuwe pagina de 2e antwoord zal hebben. Een koppeling naar een excel tabel (kopieren en plakken met koppeling) behoudt de stijl niet die ik in het Word bestand heb gemaakt en verpest daarnaast de layout volledig.

Is er een manier om dit alsnog voor elkaar te krijgen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:19
Je kunt een cel linken via plakken speciaal, en dan zonder of met opmaak overnemen. (zonder neemt de word opmaak over)

[ Voor 17% gewijzigd door jeroen3 op 25-08-2021 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavvey
Dan komen de gegevens er wel in terecht, alleen zodra er op 'koppeling bijwerken' wordt geklikt, dan verspringt deze tekst en komt er een enter boven. Deze lijnt dan niet meer netjes uit met het antwoord (wat statisch erin staat). Ik heb geprobeerd deze tekst (staat ook in een tabel in Word) uit te lijnen, maar elke keer na het bijwerken verspringt het toch weer..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nd0l4yvof6yTXxkU3Zq86FQU3Lo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tL13B9gf6iTG1P4BsxpRPxRZ.png?f=fotoalbum_large

De getallen in het plaatje moeten uitlijnen met de tekst en het = teken, maar met het speciaal plakken komt het dus terecht waar het nu staat. Dit aanpassen wordt dan weer teniet gedaan zodra de gegevens bijgewerkt worden.

[ Voor 66% gewijzigd door xavvey op 25-08-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mailmerge kan prima. Het enige wat je moet doen is even een schaduwtabblad aanmaken in excel, daar je gegevens niet onder elkaar zetten maar naast elkaar zodat je in Word de juiste kolommen kunt kiezen voor de plek waar je de gegevens wilt hebben. Dit schaduwtabblad kun je, indien gewenst ook onzichtbaar maken zodat eventuele gebruikers dat niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavvey
.... Dat is wel eventjes een... pokke klus... om het zacht uit te drukken.. Maar nu je het zo noemt denk ik dat dit wel de manier is om het voor elkaar te krijgen! Ik ga ermee aan de slag. Thanks!