Een goede strakke tutorial/ handleiding

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• profox1977
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 30-08 15:48
Mijn vraag
Ik wil voor een hobbygroep wat extra uitleg geven bij bepaalde sites. Ik ben aan het zoeken hoe ik dat het mooist kan doen. Wat ik probeer te bereiken is dat ik een "screenshot" of image van een website kan maken en daarin "pop ups" kan verwerken

Ik heb een voorbeeld gemaakt maar dat zier er heel knullig uit en heeft nog geen "pop up functie"
In de bijlage zie je rondom "nieuws en pricewatch" een kader. Mijn wens zou zijn dat als je daarop klikt een pop verschijnt met de extra uitleg (dus de gele popup verschijnt als je op het oranje nieuws kader klikt en de groene popup als je op het blauwe pricewatch kader klikt.

Relevante softwar[e en hardware die ik gebruik
Ik wil GEEN geen website bouwen maar ik wil voor mensen met wat minder kennis van multimedia een eenvoudig document maken met "grafisch mooie" uitleg.

Ik ben goed bekend met Word Excel en PDF en kan enigszins in paint e.d. werken. Maar wellicht is er een programma/ tool die ik niet ken of hebben jullie tips? Wel is de wens in uiteindelijk dit te verwerken in een WORD of PDF Handleiding...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie mijn probeersel Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4WJgg53sZC1io_TjJHth07T67tM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7IRdwpAY2hLCM3ySIakNulq7.png?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Powerpoint....

Of moet de website extra functionaliteit inbouwen zodat je browser opent, en dan allerlei extra knoppen op de website bijkomen.

Dan moet je iets gebruiken zoals grease monkey zodat je js/jquery van injecteren en dan functionaliteit toevoegen.

Maar voor jou, zou ik gewoon maken in Powerpoint. Word al jaren gebruikt overal voor presentaties.
Als je geen powerpoint-hebt. Libreoffice installeren en dan impress gebruiken.

Powerpoint/impress heeft lage drempel om te leren en vooral klikken en slepen...lijktm handigst

Voor pop-ups....
https://www.howtogeek.com...e-a-pop-up-in-powerpoint/

[ Voor 7% gewijzigd door SadisticPanda op 25-08-2021 12:42 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,