Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-07 13:13
We gaan beginnen met een screenshotje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmXq6wyQWRJnQtC-Mvek9E7P9Ng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRmoHenRC7JBXrfkDP8nZemd.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn setup is als volgt:
Twee unifi APs:
  • AC-Lite: Kanaal 1, Transmit Power: low (ook kanaal 6 eens geprobeerd omdat het wel nogal druk is op 1)
  • AC-IW: Kanaal 11, Transmit Power: low
Twee sonos speakers:
  • One: deze staat naast AP Woonkamer en heeft nooit een probleem
  • Symfonisk: deze staat tussen de twee APs en valt voortdurend weg
Bij de sonos die voortdurend uitvalt meet ik -74dBm.

Wat kan ik doen om dit stabiel te krijgen? Wat kan ik doen om verder het achterliggende probleem te kunnen uitzoeken?

Edit: Sonos-net is geen optie wegens geen bedraad internet in de buurt.

[ Voor 3% gewijzigd door Kr7Br op 25-08-2021 11:12 . Reden: sonos-net ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 30-06 14:30
-74dBm is wel heel nipt om een client stabiel te krijgen. Kan je geen betere dekking bekomen? En zit die Sonos op 2.4ghz band of 5ghz band? Als die op 2.4ghz zit transmit power eens op medium proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:46
Een Sonos Boost zou wel eens de oplossing voor je kunnen zijn.
Heb ik hier ook i.c.m. een Unifi set-up. Alle speakers individueel zichtbaar als clients in de Unifi-controller en benaderbaar, maar allemaal via de Boost onderling verbonden via SonosNet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sonos ondersteund succes enige tijd 5GHz via een software update. Misschien interessant om dat te proberen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr7Br
kamerplant schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:41:
Sonos ondersteund succes enige tijd 5GHz via een software update. Misschien interessant om dat te proberen.
Waar heb je dat van? Ik zie enkel dat Sonos 5GHz gebruikt voor interne communicatie (tss bijvoorbeeld de soundbar en de sub). De rest loopt allemaal via 2.4.

Ik heb de power eens op Medium gezet en dat lijkt te helpen. Het toestel staat anders wel niet zo ver van een AP en op m'n telefoon heb ik daar ontvangst genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kr7Br schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:29:
[...]

Waar heb je dat van? Ik zie enkel dat Sonos 5GHz gebruikt voor interne communicatie (tss bijvoorbeeld de soundbar en de sub). De rest loopt allemaal via 2.4.

Ik heb de power eens op Medium gezet en dat lijkt te helpen. Het toestel staat anders wel niet zo ver van een AP en op m'n telefoon heb ik daar ontvangst genoeg...
Zie https://support.sonos.com/s/article/3521?language=nl_NL
Versie 12.1

En ik zie het in m’n eigen systeem 🙂

🌞🍃

• Kr7Br
Ah, maar onze One is 1st gen. En de problematische is een symfonisk van Ikea.

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-06 11:22
Kr7Br schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:03:
Ah, maar onze One is 1st gen. En de problematische is een symfonisk van Ikea.
Wissel voor de gein de One en de Symfonisk eens om en kijk dan eens of de One hetzelfde.probleem heeft. Zo zou maar eens kunnen dat de One het gewoon doet. Ik had hier ook een Symfonisk met verbindingsproblemen (LOS). Binnen de retour termijn terug richting IKEA en een Roam gekocht. Geen enkel probleem. Ter controle op die plaats nog even een One geplaatst. Ook geen probleem. Het lag bij mij dus echt aan de Symfonisk.

Zou je de AP ook kunnen opschroeven van low naar medium?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07 18:35
Kr7Br schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 17:29:
[...]

Dat je telefoon of laptop e.d. Goed ontvangst heeft wil niet zeggen dat een ander apparaat opdezelfde plek ook goed ontvangst heeft. Dat is afhankelijk hoe je antennes in het apparaat zijn verwerkt. En eventueel invloeden van andere apparaten.

Buurman heeft een Sonos onder zijn tv geplaatst. Nu viel zijn verbinding ook telkens weg. Na 5cm de sonos bar naar voren getrokken te hebben had hij nergens meer last van.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1