Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olivier.abb
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik zoek een?
Manier om een toetsenbord met FR Azerty om te zetten naar BE Azerty. Ik ben enorm fan van de Razer Ornata V2 en de Logitech G815 maar deze zijn beiden niet in BE Azerty te verkijgen. Ik heb al gezien dat je toetsenbord stickers kunt kopen die ik dan op de leestekens en cijfers zou kunnen plakken, maar vooral bij de Logitech lijkt dit zonde om een toetsenbord van dat bedrag zo te verpesten. Ook de RGB op deze toetsen zal dan waarschijnlijk niet door de sticker gaan. Zijn hier toevallig andere manieren voor? BE Azerty keycaps lijken ook een optie (voor de Logitech aangezien de Razer membraan/mechanisch is) maar deze zijn heel moeilijk te vinden en in het low profile van de G815 al zeker.

Wat is je budget?
200 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur, moesten er andere evenwaardige low profile toetsenborden wel beschikbaar zijn in BE Azerty maakt het merk zeker niet uit.
Liefst wel dedicated media buttons.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voor gamen en voor werk.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-05 05:51
Toetsenbord naar andere taal omzetten:

1. Ga naar het CONFIGURATIESCHERM.
2. Ga naar LAND EN TAAL.
3. Ga naar TOETSENBORD EN TALEN.
4. Ga naar TOETSENBORD WIJZIGEN.
5. Ga naar TOEVOEGEN en sorteer jouw toetsenbord lay-out. (Volgens mij moet je dan jouw keuze opslaan en de pc opnieuw opstarten. Weet het niet helemaal zeker meer. Opnieuw opstarten kan nooit kwaad.)
6. Hierna terug naar het venster TOETSENBORD WIJZIGEN en jouw keuze BOVENAAN PLAATSEN.

Klaar. ;)

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:51
TS bedoelt fysieke lay-out.

FR ziet er anders uit dan BE

[ Voor 6% gewijzigd door corporalnl op 02-09-2021 12:31 ]

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-05 05:51
Een iets andere toetsenbord indeling went vrij snel.
Heb zelf jarenlang afwisselend gewerkt met een qwerty- en azerty toetsenbord en dat ging goed.
Hoeft dus geen probleem op te leveren, lijkt mij.
Kan TS toch het toetsenbord kopen wat hij wil.

• olivier.abb
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik bedoel inderdaad de fysieke lay-out.
Mijn werklaptop heeft BE AZERTY dus wil ik wel van thuis en op kantoor kunnen werken met dezelfde lay-out.
Voorlopig ben ik van plan om het op keycap stickers te houden.
Moesten jullie goede sites kennen waar je zelf keycaps kan maken mag dat ook altijd, dat kan voor mechanische keyboards al een oplossing bieden voor mij dan.
Bedankt!