Mijn vraag
1 oktober krijg ik de sleutel van m'n eerste huis en op de zolder zou ik graag een bioscoopruimte/gamekamer willen maken. Ik heb een plannetje bedacht maar heb weinig kennis van Audio/Hifi/akoestiek dus wil graag weten of jullie nog tips hebben. De indeling van de zolder heb ik als volgt bedacht(hellingshoek van het dak weet ik helaas niet).
:fill(white):strip_exif()/f/image/RwPUoFCSOJZmuwfHSLU5Ep2F.png?f=user_large)
Tegenover de dakkapel wil ik een wand maken waar aan de tv hangt. Die moet er ongeveer zo uit komen te zien. Dakkapel zit op het noorden dus direct zonlicht is er niet.
:fill(white):strip_exif()/f/image/wJ78wdaQlGnzRccZ6LrLcXgF.png?f=user_large)
Relevante software en hardware die ik gebruik
LG CX55
Denon AVR X2500h
Xbox Series X
Speakers van Chario (weet helaas niet de types, staan nu nog elder gestald)
Subwoofer (merk en type weet ik niet uit het hoofd)
Eventueel (graag hoor ik of dit mogelijk is/ een goed idee is) Dynaudio Contour 1.1 als front speakers. Deze heb ik nog staan.
Is de indeling van de zolder handig op deze manier of is het beter om de kijkrichting te veranderen van woningscheidende wand/ tussenwand?
Welke akoestische maatregelen kan ik nemen? (liefst niet al te prijzig)
Is het mogelijk om de Dynaudio's als front speakers te gebruiken met deze versterker? Als ik alleen muziek luister vind ik ze namelijk erg prettig.
1 oktober krijg ik de sleutel van m'n eerste huis en op de zolder zou ik graag een bioscoopruimte/gamekamer willen maken. Ik heb een plannetje bedacht maar heb weinig kennis van Audio/Hifi/akoestiek dus wil graag weten of jullie nog tips hebben. De indeling van de zolder heb ik als volgt bedacht(hellingshoek van het dak weet ik helaas niet).
:fill(white):strip_exif()/f/image/RwPUoFCSOJZmuwfHSLU5Ep2F.png?f=user_large)
Tegenover de dakkapel wil ik een wand maken waar aan de tv hangt. Die moet er ongeveer zo uit komen te zien. Dakkapel zit op het noorden dus direct zonlicht is er niet.
:fill(white):strip_exif()/f/image/wJ78wdaQlGnzRccZ6LrLcXgF.png?f=user_large)
Relevante software en hardware die ik gebruik
LG CX55
Denon AVR X2500h
Xbox Series X
Speakers van Chario (weet helaas niet de types, staan nu nog elder gestald)
Subwoofer (merk en type weet ik niet uit het hoofd)
Eventueel (graag hoor ik of dit mogelijk is/ een goed idee is) Dynaudio Contour 1.1 als front speakers. Deze heb ik nog staan.
Is de indeling van de zolder handig op deze manier of is het beter om de kijkrichting te veranderen van woningscheidende wand/ tussenwand?
Welke akoestische maatregelen kan ik nemen? (liefst niet al te prijzig)
Is het mogelijk om de Dynaudio's als front speakers te gebruiken met deze versterker? Als ik alleen muziek luister vind ik ze namelijk erg prettig.
[ Voor 1% gewijzigd door TedBR072 op 25-08-2021 09:00 . Reden: toevoeging over dakkapel ]