Autobahn vignet Oostenrijk

Pagina: 1
Acties:
  • 3.908 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:13
Ik ga binnenkort naar Oostenrijk en ik was mij eens aan het verdiepen in de vignet mogelijkheden. Nu kwam ik tegen dat je sinds een aantal jaar ook het vignet digitaal kan kopen. Dat leek mij erg handig want dan kan je last minute een vignet regelen op elke plek. Helaas is niks minder waar. Als consument heb je 14 dagen bedenktijd dus gaat het vignet pas na minimaal 18 dagen in.

Nu kan je bij het bestellen op de officiële website ook aangeven dat je het zakelijk koopt. Je hoeft vervolgens nergens een bedrijfsnaam in te vullen en dan kan je wel direct op pad. Het lijkt mij dan ook geen probleem. Of hebben andere andere ervaringen hiermee?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Beste antwoord (via LordSinclair op 25-08-2021 08:19)

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-06 17:49

Eboman

Ondertitel

LordSinclair schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 07:59:
Ik ga binnenkort naar Oostenrijk en ik was mij eens aan het verdiepen in de vignet mogelijkheden. Nu kwam ik tegen dat je sinds een aantal jaar ook het vignet digitaal kan kopen. Dat leek mij erg handig want dan kan je last minute een vignet regelen op elke plek. Helaas is niks minder waar. Als consument heb je 14 dagen bedenktijd dus gaat het vignet pas na minimaal 18 dagen in.

Nu kan je bij het bestellen op de officiële website ook aangeven dat je het zakelijk koopt. Je hoeft vervolgens nergens een bedrijfsnaam in te vullen en dan kan je wel direct op pad. Het lijkt mij dan ook geen probleem. Of hebben andere andere ervaringen hiermee?
2x een vignet gekocht als prive persoon met een zakelijk account, volgens mij staat het ergens ook op de website dat dit gewoon kan, het is een manier om van die 14 dagen af te komen met consumenten recht en snel aan je vignet te komen. PS via diezelfde app/websites kun je ook je nummerbord koppelen aan je creditcard en hiermee enkele tolwegen elektronisch gebruiken. bv ook die naar Italie (europaburg)

Signature

Alle reacties

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-06 14:01
Nu zal ik het misschien te makkelijk inzien, maar waarom als je het zo graag last minute wilt kopen koop je het niet gewoon bij het tankstation langs de snelweg op weg naar Oostenrijk?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Nat-Water schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:02:
Nu zal ik het misschien te makkelijk inzien, maar waarom als je het zo graag last minute wilt kopen koop je het niet gewoon bij het tankstation langs de snelweg op weg naar Oostenrijk?
Ik heb voor de terugreis de keuze om of een vignet te kopen of een uur langer te rijden. Dus ik dacht makkelijk daar een last minute beslissing te kunnen maken. Maar ik lees overal dat die vignetten alleen voor en rond de grens verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:30
Er zijn diverse andere websites waar je één dag van te voren je digitale vignet kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
nooberke schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:06:
Er zijn diverse andere websites waar je één dag van te voren je digitale vignet kan halen.
Klopt, maar via die website kost het je €5 extra. Dat maakt het vignet opeens 50% duurder.

[ Voor 7% gewijzigd door LordSinclair op 25-08-2021 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:35
Hier is het €9,50 en kun je als consument afzien van je bedenktijd: https://vignetoostenrijkkopen.nl/

edit: ah, exclusief afhandelingskosten. Dan is het opeens 5 euro duurder inderdaad.

[ Voor 29% gewijzigd door celshof op 25-08-2021 08:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:52
LordSinclair schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:08:
[...]

Klopt, maar via die website kost het je €5 extra. Dat maakt het vignet opeens 50% duurder.
Met alle respect, maar als je naar Oostenrijk moet, dan moet je al de nodige kosten maken toch? Wat maakt die € 5 extra nu uit als dit een goede oplossing is voor je probleem? Als je dat had willen voorkomen, had je jezelf iets beter moeten voorbereiden en op tijd dat online vignet moeten aanschaffen of je kiest ervoor het vignet langs de autobahn te kopen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:33

Ik heb die van mij de afgelopen jaar ook 2 keer online gekocht, zakelijk via mijn bedrijf. Ik kan mij niet herinneren dat ik ergens bedrijfsgerelateerde info in moest vullen op de naam na. Volgens mij doen ze verder geen enkele check.
Nat-Water schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:02:
Ik wil helemaal niet stoppen voor dat soort zaken onderweg. Dit soort dingen wil je toch digitaal? Makkelijker kan niet.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-06 14:01
LordSinclair schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:05:
[...]

Ik heb voor de terugreis de keuze om of een vignet te kopen of een uur langer te rijden. Dus ik dacht makkelijk daar een last minute beslissing te kunnen maken. Maar ik lees overal dat die vignetten alleen voor en rond de grens verkocht worden.
Ik weet niet precies hoe je rijdt natuurlijk, maar je vertrekt dus niet van Oostenrijk want anders had je al een vignet. Op de laatste dag bepaal je gewoon wat je zelf wilt, als je via Oostenrijk wilt heb je de laatste kilometers voor de grens bij de tankstations langs de snelweg gewoon vignetten te koop. Staat meestal zelfs aangegeven op de borden.

Verder zie ik trouwens dat er ook goede tips gepost worden, dus je komt er wel uit. Goede vakantie alvast :)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
rmathijssen schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:11:
Ik wil helemaal niet stoppen voor dat soort zaken onderweg. Dit soort dingen wil je toch digitaal? Makkelijker kan niet.
Dit wil ik dus ook, ik dacht makkelijk digitaal, welkom in 2021. Maar je gaat terug naar 1990 omdat je 18 dagen moet wachten tot je het kan gebruiken.
Nat-Water schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:12:
[...]

Ik weet niet precies hoe je rijdt natuurlijk, maar je vertrekt dus niet van Oostenrijk want anders had je al een vignet. Op de laatste dag bepaal je gewoon wat je zelf wilt, als je via Oostenrijk wilt heb je de laatste kilometers voor de grens bij de tankstations langs de snelweg gewoon vignetten te koop. Staat meestal zelfs aangegeven op de borden.

Verder zie ik trouwens dat er ook goede tips gepost worden, dus je komt er wel uit. Goede vakantie alvast :)
Nee hoor, ik ben 14 dagen in Oostenrijk. Voor de eerste 10 dagen kan je een vignet zoals vele opmerken gewoon langs de snelweg halen. Maar voor die laatste 4 dagen heb ik maar voor 1 uur tijdwinst een vignet nodig, vandaar dat ik op dat moment wil bepalen of ik binnendoor ga rijden of toch een vignet koop.

Maar ik zie dat de meeste VVV's ook een vignet verkopen in de binnenlanden, dat kan het probleem oplossen.

Ik vind het alleen jammer dat je als consument via de officiële website niet kan aangeven dat je niet wilt kunnen ruilen binnen 14 dagen omdat je hem direct nodig hebt. De wet koop of afstand zit voor zo'n modern product hier goed in de weg.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-06 17:49

Eboman

Ondertitel

2x een vignet gekocht als prive persoon met een zakelijk account, volgens mij staat het ergens ook op de website dat dit gewoon kan, het is een manier om van die 14 dagen af te komen met consumenten recht en snel aan je vignet te komen. PS via diezelfde app/websites kun je ook je nummerbord koppelen aan je creditcard en hiermee enkele tolwegen elektronisch gebruiken. bv ook die naar Italie (europaburg)

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 14:56
Ik heb het ook al een paar keer via https://shop.asfinag.at/en gedaan en dan via zakelijk inderdaad.
Werkt prima en gewoon op kenteken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 15:12
Master__R schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:18:
Ik heb het ook al een paar keer via https://shop.asfinag.at/en gedaan en dan via zakelijk inderdaad.
Werkt prima en gewoon op kenteken.
Zelfde hier 2 weken geleden. Inclusief brenner pas ticket om volgas door die poorten te kunnen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:45
Naafkap schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:11:
[...]

Met alle respect, maar als je naar Oostenrijk moet, dan moet je al de nodige kosten maken toch? Wat maakt die € 5 extra nu uit als dit een goede oplossing is voor je probleem? Als je dat had willen voorkomen, had je jezelf iets beter moeten voorbereiden en op tijd dat online vignet moeten aanschaffen of je kiest ervoor het vignet langs de autobahn te kopen. :)
We blijven natuurlijk hollanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het goede antwoord is al door Eboman gegeven

Even aanvullend, er zijn korte stukjes vanaf de grens bij o.a. Bregenz en Kufstein die tolvrij zijn. Ik weet niet waar je precies moet zijn, maar wellicht scheelt dat iets in de omweg. Google Maps herkent deze stukken ook.

Afbeeldingslocatie: https://asfinagv8.azureedge.net/media/z4zhypcm/asfinag_strecken_2019_mit-mautausnahmen.jpg?anchor=center&mode=crop&format=webp&quality=80&rnd=132668152644000000&v=637579384644000000

[ Voor 27% gewijzigd door Cheesy op 25-08-2021 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-06 22:50
Zojuist ook een digitaal vignet gekocht en app geinstalleerd. werkt allemaal soepel.

Misschien domme vraag maar ik neem aan dat de streepjes van het kenteken niet ingevoerd hoeven te worden. Ik heb het nu zo gedaan: AB123C (dus niet AB-123-C)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Petje72 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:37:
Zojuist ook een digitaal vignet gekocht en app geinstalleerd. werkt allemaal soepel.

Misschien domme vraag maar ik neem aan dat de streepjes van het kenteken niet ingevoerd hoeven te worden. Ik heb het nu zo gedaan: AB123C (dus niet AB-123-C)
Toen ik het probeerde met streepjes werd het niet geaccepteerd 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-06 09:18
LordSinclair schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:05:
[...]

Vaak heeft een tabak- en tijdschriften zaak (Trafik) ook vignets te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-06 15:32
Een paar jaar geleden verkochten ze de vignetten gewoon bij het Shell-station "in het dorp". Ik heb er toen ook over getwijfeld, want ik had een kilometer of 10 aan snelweg nodig. (Bij Bregenz). Dit jaar is dat stuk vignetvrij.

De tijdwinst heeft mij toch de snelweg doen nemen, ondanks de €1/km extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:18
LordSinclair schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:16:

Nee hoor, ik ben 14 dagen in Oostenrijk. Voor de eerste 10 dagen kan je een vignet zoals vele opmerken gewoon langs de snelweg halen. Maar voor die laatste 4 dagen heb ik maar voor 1 uur tijdwinst een vignet nodig, vandaar dat ik op dat moment wil bepalen of ik binnendoor ga rijden of toch een vignet koop.
Met alle respect. Maar is het je die 5 euro echt waard om een uur langer te rijden + de extra nodige brandstof kosten die er bij komen? Volgens mij is dat laatste duurder, zeker in het berg achtige gebied in Oostenrijk lust een auto wel een slok.
Vignetten kun je trouwens bij elke ANWB winkel vooraf kopen. Persoonlijk zou ik zelf niet willen stressen op vakantie om die paar euro :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06 15:20

Tomatoman

Fulltime prutser

Voor alle gewoontedieren die nog gewend zijn om naar een ANWB-winkel te gaan of onderweg in de rij gaan staan bij een druk pompstation om een fysieke sticker te kopen: welkom in 2021. Het is al een paar jaar mogelijk om het Oostenrijkse tolvignet op je dooie gemak te regelen vanuit je luie stoel. Je hoeft dan geen sticker op het raam te plakken, want je tolvignet is digitaal geregistreerd.
Naafkap schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:11:
[...]
Met alle respect, maar als je naar Oostenrijk moet, dan moet je al de nodige kosten maken toch? Wat maakt die € 5 extra nu uit als dit een goede oplossing is voor je probleem?
Met alle respect, waarom zou je € 5 extra betalen als je het digitale tolbiljet net zo gemakkelijk via de Oostenrijkse Asfinag-website kunt kopen? Je koopt exact hetzelfde product, maar dan zonder 50% toeslag. Zoals gezegd: gewoon aanklikken dat je ondernemer bent, dan geldt die 14 dagen herroepingsrecht niet. Je hoeft niet daadwerkelijk ondernemer te zijn en je hoeft ook geen BTW-nummer of iets dergelijks in te vullen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Tomatoman schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:25:
Voor alle gewoontedieren die nog gewend zijn om naar een ANWB-winkel te gaan of onderweg in de rij gaan staan bij een druk pompstation om een fysieke sticker te kopen: welkom in 2021.
Toevallig moest ik begin van de zomervakantie iets afhalen bij de anwb-winkel (iets anders, voor de camping). Je wilt niet weten hoe lang de rij was bij de kassa. Het merendeel kocht tolvignetten, en dat waren echt niet allemaal 50- of 60-plussers maar ook gewoon jongeren van in de 20. Dus blijkbaar vinden veel mensen het toch een beetje eng, of heeft anwb een goede marketing en/of weet men niet dat het al een aantal jaar digitaal kan.

Wel leuk bij die Streckenmaut trouwens. De Oostenrijkers nemen dan maar wat afstand, omdat ze denken dat je bij het verkeerde poortje staat. In Frankrijk trouwens ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Cheesy op 25-08-2021 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Tux3.14 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:22:
[...]

Met alle respect. Maar is het je die 5 euro echt waard om een uur langer te rijden + de extra nodige brandstof kosten die er bij komen? Volgens mij is dat laatste duurder, zeker in het berg achtige gebied in Oostenrijk lust een auto wel een slok.
Het gaat dan om €9,50 vs €14,50 (via NL website) voor een uur tijdswinst. Dat is best wel wat.
Daarnaast is het verbruik op bergweggetjes bij mij juist gemiddeld heel laag. Je rijdt niet zo hard en naar beneden gebruik je veel minder brandstof, dat compenseert het naar boven rijden best goed.

Daarnaast heb ik een hekel aan in rijen staan. En dat ding bij de ANWB halen kost ook minimaal een uur. Dus dag tijdswinst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
LordSinclair schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 09:30:
[...]

Het gaat dan om €9,50 vs €14,50 (via NL website) voor een uur tijdswinst. Dat is best wel wat.
Daarnaast is het verbruik op bergweggetjes bij mij juist gemiddeld heel laag. Je rijdt niet zo hard en naar beneden gebruik je veel minder brandstof, dat compenseert het naar boven rijden best goed.

Daarnaast heb ik een hekel aan in rijen staan. En dat ding bij de ANWB halen kost ook minimaal een uur. Dus dag tijdswinst.
*snip* offtopic

Bij de ANWB is dat geen uur. Je loopt de winkel binnen en je staat binnen 2 minuten weer buiten. Of je besteld 'm en krijgt hem gewoon in de brievenbus, ook nog geen 2 minuten werk.

Naar beneden gebruik je inderdaad minder brandstof. Maar er komt veel rem/gas/rem/gas bij in de bochten werk, en naar boven rijden gaat behoorlijk hard met verbruik. Snelweg is nou eenmaal zuiniger, constante snelheid op de cruise.

[ Voor 7% gewijzigd door Señor Sjon op 25-08-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
*snip* offtopic
Bij de ANWB is dat geen uur. Je loopt de winkel binnen en je staat binnen 2 minuten weer buiten. Of je besteld 'm en krijgt hem gewoon in de brievenbus, ook nog geen 2 minuten werk.
Als de ANWB je buurman is wel ja, via de website moet je minimaal 1 maand kopen.
Naar beneden gebruik je inderdaad minder brandstof. Maar er komt veel rem/gas/rem/gas bij in de bochten werk, en naar boven rijden gaat behoorlijk hard met verbruik. Snelweg is nou eenmaal zuiniger, constante snelheid op de cruise.
Mijn ervaring is anders :)

[ Voor 29% gewijzigd door Señor Sjon op 25-08-2021 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GOskMet
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 03-06 15:33
Ik rijd zowel privé als zakelijk regelmatig door en naar Oostenrijk, nog nooit een vignet bij de ANWB gekocht en ook nog nooit een digitaal vignet gekocht.

Op de heenweg koop ik er eentje op de grensovergang, plakken ze hem er zelfs nog voor je op, zijn ze er niet op het moment van passeren koop ik hem bij het eerste station(als ik moet tanken) regelmatig te laat maar nog nooit een boete voor gehad, terug koop ik er eentje waar het mij op dat moment het beste uitkomt als ik moet tanken of ik loop toevallig de dag ervoor in een dorpje waar ze verkocht worden.

Het is wel het laatste waar ik me druk om kan maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

*snip* offtopic

[ Voor 115% gewijzigd door Señor Sjon op 25-08-2021 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
*snip* offtopic

Verder fijn dat iedereen met mijn portemonnee meedenkt, maar dat is niet nodig. Ik wilde enkel weten of je makkelijk digitaal je vignet kan regelen (hallo 2021) en dat blijkt mogelijk te zijn als je aangeeft dat je zakelijk wilt bestellen.

[ Voor 65% gewijzigd door Señor Sjon op 25-08-2021 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

*snip* offtopic

[ Voor 125% gewijzigd door Señor Sjon op 25-08-2021 15:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-06 15:32
CH4OS schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:24:
[...]
Verder is het inderdaad totaal niet raar dat je wel 5 euro wilt besparen op het vignet (want geen oneindige geldboom), terwijl de brandstofkosten alleen al ~20x zoveel kost... Dat geeft een nogal... Raar beeld, kan ik je zeggen.
TS wil weten of hij een vignet dat €9,50 kost ergens makkelijk kan kopen voor € 9,50 of dat hij verplicht wordt om € 5 (meer dan 50%) extra uit te geven. Dat lijkt me een normale vraag en doet niets af aan de overige uitgaven of financiële keuzes van TS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 28-06 15:12
@LordSinclair In 2019 heb ik nog een 10daagse digitale gekocht.
Goed om te weten:

- De aankooppagina is in basis Nederlands aanwezig
- iDeal werkt gewoon, geen creditcard nodig
- Er is een vinkje om DIRECT af te zien van je consumentenrecht. Het duurt dan ongeveer 2 tot 24 uur voor de boel actief is - indien je een account maakt en mailadres opgeeft, krijg je een mail zodra de boel actief is.

Goede reis ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

*snip* offtopic

[ Voor 98% gewijzigd door Señor Sjon op 25-08-2021 15:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 28-06 13:31
*snip* offtopic

[ Voor 90% gewijzigd door Señor Sjon op 25-08-2021 15:46 ]

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
*snip* offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door Señor Sjon op 25-08-2021 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

LordSinclair schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:30:
[...]

Op de dag dat ik wil reizen:
Woonplaats -> Schiphol €21
Schiphol -> Salzburg €150 (enkel)
Salzburg -> bestemming €52

Dan nog eens €223 voor terugreis. Leuk dat je goedkoop kan vliegen, maar dat is niet op de momenten dat ik in Oostenrijk wil zijn.

En dan nog taxikosten om naar beginpunten van wandelingen te gaan. Ik neem de auto wel :)
Voor dat stukje reizen hoef je toch niet per se full fledge te reizen? Met een prijsvechter kun je dan ook (meer dan prima) reizen en kost een vlucht (ook naar Saltzburg) je nog geen ~40 euro, ~80 euro in totaal aan reiskosten dus en je vliegt dan met Transavia. Maar goed, point taken. Goede reis! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
CH4OS schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:37:
[...]
Voor dat stukje reizen hoef je toch niet per se full fledge te reizen? Met een prijsvechter kun je dan ook (meer dan prima) reizen en kost een vlucht (ook naar Saltzburg) je nog geen ~40 euro, ~80 euro in totaal aan reiskosten dus en je vliegt dan met Transavia. Maar goed, point taken. Goede reis! :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3SKZ1dvMgLVzVDzJ_3ALJPPcKA8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/t3axy5tCcUdsLnzLzy1IwIdH.png?f=user_large

En dan moet ik ook 2 dagen vakantie inleveren, want ze vliegen niet op alle dagen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:11
rmathijssen schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 08:11:
Ja dat blijkt wel hoe makkelijk dat digitaal te doen is getuige dit topic.

Rij naar Oostenrijk, het eerste tankstation dat je in Oostenrijk tegenkomt ff stoppen, sticker kopen, plakken en door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

LordSinclair schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:40:
[Afbeelding]

En dan moet ik ook 2 dagen vakantie inleveren, want ze vliegen niet op alle dagen. :)
Vervelende is dat momenteel naar Salzburg/Oostenrijk praktisch enkel vanuit Schiphol gevlogen wordt. Dat had ik even niet gezien. Per december zijn pas vliegvelden als Eindhoven en Rotterdam/The Hague beschikbaar en worden de prijzen pas laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:50
@CH4OS you don't get rich by spending money...

Gewoon zakelijk aanvinken 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
FastFred schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:44:
[...]

Ja dat blijkt wel hoe makkelijk dat digitaal te doen is getuige dit topic.

Rij naar Oostenrijk, het eerste tankstation dat je in Oostenrijk tegenkomt ff stoppen, sticker kopen, plakken en door.
Het is maar wat je digitaal vind. Maar je kunt het gewoon op internet bestellen en het ligt de volgende dag in je brievenbus.

Maar 2de net zo makkelijk idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:42
Eerste keer dat ik een doorreis had via Oostenrijk was ik (samen met bijrijder) best wel nerveus in dat we echt wel op tijd moesten kopen voordat we bij de grens waren etc. Eerste plek deed zich aan net zuid van München. Sindsdien geleerd dat het langs die weg wemelt van de locaties om een vignet te kopen (en het stiekem nog best een eind is tot de grens). Op terugritten vanuit Slovenië ook weer gewoon bij de eerste de beste tankstation met een bord gestopt om een vignet te kopen. Het is daar sowieso meer bekend omdat Slovenië zelf ook met vignetten werkt.

De tijd die je kwijt bent met digitaal te regelen zou voor mij niet opwegen tegen de 2 minuten aansluiten terwijl ik toch ook een bak koffie en een plaspauze wil (bijkomend voordeel: je 50 cent bonnetje van de wc kun je soms meteen weer gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-06 23:43
Modbreak:Goed, de vraag is beantwoord en de hele offtopic reut maakt dit topic vrij reddeloos.

Slotje

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.