Lenovo Yoga Slim 7 Pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQ!
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07-10 15:49
Hi iedereen!

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en heb mijn keuzes beperkt tot de onderstaande 3 Yoga Slim 7 Pro modellen van Lenovo. In eerste instantie neig ik naar de i7-11370k vanwege de dedicated GPU, maar als de Ryzen modellen aanzienlijk beter zijn om wat voor redenen dan ook, dan zou ik ook voor die modellen willen gaan. Verder vroeg ik me ook af of er een verschil is tussen de iGPU van Ryzen 9 en Ryzen 7.

Lenovo Yoga Slim 7 Pro Ryzen 9 5900HX
• Beeldscherm: 14 inch (2880 x 1800)
• Processor: AMD Ryzen 9 5900HX
• Werkgeheugen: 16 GB
• Opslag: 1 TB SSD
• Grafische kaart: AMD Radeon Graphics

Lenovo Yoga Slim 7 Pro Ryzen 7 5800H
• Beeldscherm: 14 inch (2880 x 1800)
• Processor: AMD Ryzen 7 5800H
• Grafische kaart: AMD Radeon Graphics

Lenovo Yoga Slim 7 Pro Intel i7-11370H
• Beeldscherm: 14 inch (2880x1800)
• Processor: Intel Core i7-11370H
• Grafische kaart: NVIDIA GeForce MX450

Wat ga je met je laptop doen?
Het wordt vooral een laptop om mee te surfen, mailen, film kijken, office work maar ook lichte casual gaming. Het is eigenlijk een laptop wat alles degelijk moet kunnen (behalve zware games)

Wat is je budget?
Zo rond de EUR 1000 - 1500. Kan wel iets meer, maar ik vraag me dan af of ik wel zo'n krachtige laptop nodig heb voor mijn use case

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Niet per se, de laptop wordt doordeweeks hoofdzakelijk thuis gebruikt als ik even snel iets wil checken op de bank bijvoorbeeld. Ondanks dat ik dit meestal thuis gebruik, vind ik een batterijduur van minimaal 10+ uur toch wel belangrijk. Ik heb namelijk geen zin om elke keer de oplader bij te pakken. In het weekend wordt het wel zo nu en dan meegenomen, dus enigszins portable wordt wel gewaardeerd

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik denk niet dat er nog andere laptops zijn die aan mijn wensen voldoen. Maar uiteraard hoor ik het graag mochten jullie nog wat aanbevelingen hebben! Mijn voorkeuren zijn als volgt:

• Windows OS
• Een 16:10 scherm en "Retina" resolutie
• Batterij duur van minimaal 10+ uur
• Portable en clean design
• Een redelijke videokaart (dedicated dan wel integrated) voor casual gaming. Moet wel bijvoorbeeld New World / Fortnite aankunnen
• Value for money

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:08
Vanwege je game wens zou ik wel echt voor de versie met de mx450 gaan. Dat scheelt toch wel een hoop met de integrated graphics van de Ryzens. De i7 is al een behoorlijk potente cpu en voor wat jij er mee wil doen heb je denk ik meer aan de gpu dan aan meer processor power.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luckyluc100
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 29-08 16:10
Ik zou de ryzen 9 met mx450 nemen. Heb deze zelf ook aangeschaft, prachtig apparaat en zeer competent. https://www.lenovo.com/nl...-Pro-14ARH5/p/LEN101Y0001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-04 13:00
luckyluc100 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 23:33:
Ik zou de ryzen 9 met mx450 nemen. Heb deze zelf ook aangeschaft, prachtig apparaat en zeer competent. https://www.lenovo.com/nl...-Pro-14ARH5/p/LEN101Y0001
Ik ben ook naar deze laptop aan het kijken. Mocht je nog een student of docent zijn of kennen: je krijgt dan 10% korting met je mail adres van de opleiding. En vergeet de cashback niet via shopbuddies: dit is ook nog eens 5%.