Toon posts:

MSI K7T Turbo geschikt voor mij?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten 1e wil ik vooral stabiliteit, en als ik zo eens rondlees lijkt dat wel goed te zitten met dit bordje. De performance is dan misschien iets minder dan van bijvoorbeeld een ASUS A7V133 maar dat vind ik niet erg.

Ten 2e moet mijn Silverado derop passen... Heeft iemand deze combinatie?
Ik heb al op foto's van het moederbord gekeken, en als hij past zal het in elk geval krap zijn met die condensators. Verder helaas nix kunnen vinden over mensen met deze combinatie.

Ten 3e wil ik dat m'n SB Live geen problemen geeft... Ik heb bij de bios updates van MSI nog nix gelezen over een fix met die 686B southbridge, of is dat alleen iets wat die Via 4in1 drivers op moeten lossen? En ik heb ook gelezen dat een SB Live samen met idle utilities zoals RAIN voor BSOD's kan zorgen... iemand hier ervaring mee?

Tenslotte: ik heb ook gelezen dat er wat probleempjes zijn met het instellen van het voltage... Als je een fan op het moederbord aan sluit, zou het voltage voor de processor veranderen. En ook het instellen van het voltage zou niet helemaal lekker gaan: welk voltage je ook kiest, het springt de hele tijd tussen 1,79 of 1,83 heen en weer. Is dit waar?

En heeft verder nog iemand problemen met dit bordje gehad, of nog een ander mobo aan te raden wat het overwegen waard is? Ik wil nu namelijk eens iets goeds kopen, waar ik later niet voor verrassingen kom te staan of dat er iets is wat net weer niet past/werkt....

Verwijderd

Ten 1e wil ik vooral stabiliteit, en als ik zo eens rondlees lijkt dat wel goed te zitten met dit bordje. De performance is dan misschien iets minder dan van bijvoorbeeld een ASUS A7V133 maar dat vind ik niet erg.
Ik heb ook zo'n mobo. Ik heb er al meerdere geinstalleerd en ze zijn allemaal al perfect stabiel. Ik betwijfel zelfs het feit dat hij trager zou zijn dan de ASUS, zeker met de nieuwste bios update. Hoedanook, de stabiliteit is hoofdzaak.
Ten 2e moet mijn Silverado derop passen... Heeft iemand deze combinatie?
Ik heb al op foto's van het moederbord gekeken, en als hij past zal het in elk geval krap zijn met die condensators. Verder helaas nix kunnen vinden over mensen met deze combinatie.
Ik heb ook een Silverado op mijn K7T Turbo. Ik ben tevreden. Verwacht geen spectaculaire koelprestaties. Het sterke punt is het geluidsniveau. Dit is echt zeer stil. Ik hoor hem niet, enkel mijn kut blue orb :'(
Hij past perfect, je hebt nog wat ruimte over zelfs. Ik kan mijn mobo tray er wel niet meer uitschuiven. (HQ08)
Ten 3e wil ik dat m'n SB Live geen problemen geeft... Ik heb bij de bios updates van MSI nog nix gelezen over een fix met die 686B southbridge, of is dat alleen iets wat die Via 4in1 drivers op moeten lossen? En ik heb ook gelezen dat een SB Live samen met idle utilities zoals RAIN voor BSOD's kan zorgen... iemand hier ervaring mee?
Toevallig >:) heb ik ook een SB!Live. Goed kaartje, alles ging direct zonder speciale toeren uit te moeten halen. Bij mij zit de befaamde VIA bug er wel nog op (ivm restarten). Mits je de IO-spanning op 3.45V zet is het ook opgelost. Verder heb ik geen bugs tegengekomen. Ook niet die bug met het verplaatsen van grote files. CPUcool flipt soms wel eens maar 't prog is nog in ontwikkeling.
Tenslotte: ik heb ook gelezen dat er wat probleempjes zijn met het instellen van het voltage... Als je een fan op het moederbord aan sluit, zou het voltage voor de processor veranderen. En ook het instellen van het voltage zou niet helemaal lekker gaan: welk voltage je ook kiest, het springt de hele tijd tussen 1,79 of 1,83 heen en weer. Is dit waar?
Daar heb ik nog niks van gehoord. Bij mij werkte alles toch al perfect. Let er wel op dat het mobo (zoals de meeste mobo's) de CPU-spanning automagisch 0.05V hoger zet dan ingesteld. Das voor niemand een probleem denk ik. De spanning zelf blijft op ieder moment stabiel.
En heeft verder nog iemand problemen met dit bordje gehad, of nog een ander mobo aan te raden wat het overwegen waard is? Ik wil nu namelijk eens iets goeds kopen, waar ik later niet voor verrassingen kom te staan of dat er iets is wat net weer niet past/werkt....
De K7T Turbo is een goede keus IMHO, niks op aan te merken.
Stel gerust nog wat vragen.

• Psychoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 14:06

Psychoot

1337n00b^

Ik heb dat bordje ook en geen problemen mee, ben er dik tevreden mee.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 15:22 schreef taranis het volgende:

Ik heb ook een Silverado op mijn K7T Turbo. Ik ben tevreden. Verwacht geen spectaculaire koelprestaties. Het sterke punt is het geluidsniveau. Dit is echt zeer stil. Ik hoor hem niet, enkel mijn kut blue orb :'(
Hij past perfect, je hebt nog wat ruimte over zelfs. Ik kan mijn mobo tray er wel niet meer uitschuiven. (HQ08)
Ik weet het, ik heb de koeler al een tijdje. Maar er komt 'maar' een Athlon 1gig op, dus dat zal wel lukken. Verder heb ik een AopenHQ45, dus uitschuiven zit er bij mij toch al niet in :)
Toevallig >:) heb ik ook een SB!Live. Goed kaartje, alles ging direct zonder speciale toeren uit te moeten halen. Bij mij zit de befaamde VIA bug er wel nog op (ivm restarten). Mits je de IO-spanning op 3.45V zet is het ook opgelost. Verder heb ik geen bugs tegengekomen. Ook niet die bug met het verplaatsen van grote files. CPUcool flipt soms wel eens maar 't prog is nog in ontwikkeling.
Hoe bedoel 'ivm restarten'? Die bug was toch juist dat probleem met het verplaatsen van grote files? Verder vind ik het ook wel wat vaag dat de boel opgelost is toen je het IO voltage verhoogd hebt... Wat voor OS draai je trouwes? Geeft het ingebouwde idle proggie van win2k ook problemen?

hardstikke bedankt in elk geval al, et lijkt me tot zover echt een fijn plankje!

Verwijderd

Er is ook een bug die problemen geeft met de KT133/A chipsets van VIA zodat bij sommige versie's de pc niet goed reboot vanuit dos...
Ik draai win2k Pro... Alles draait perfect

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, nouja. DOS daar kom ik bijna toch nooit meer :P
En kun je ondertussen ook een lagere multiplier kiezen dan waar je processor werkelijk op hoort te draaien? Bij de eerste biossen schijn je alleen hogere multipliers te kunnen kiezen, en bij de documentatie van de bios updates lees ik nix over een fix daarvoor. Hetzelfde voor memory bank interleaving... kun je dat met de huidige bios handmatig aanzetten?

En... wat is de hoogste multiplier?
Nog steeds 12,5?

Verwijderd

multiplier msi k7t turbo gaat met de laatse bios tot 15

Verwijderd

Multipliers gaan geloof ik tot 5.5, werkend !

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
'k heb ook zoon bord en met bios 2.9 istie SUPER, keb alleen geen silevrado dus daar kan ik je niet mee helpen.

ik heb overigens nog nooit de befaamde via bug gehad ondanks mijn live kaart en andere fratsen

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

MSI heef t wel een fix in bios voor de 686B bug maar noemt dit niet met die woorden zo.

Sinds bios 2.6
Fixed plug creative live card ,playing DVD system unstable

Is hun omschrijving van de fix met de 686b Bug, ok beetje vaag maar is dus wel opgelost ;)

Verder is dit een perfect mobotje. Jammer alleen dat hij net iets te groot is voor mijn mini kastje waardoor mijn cd-rom/brander allen in de bovenste kan en niet een slotje lager maar ja bijna alle mobo's met een beetje fatsoenlijke features zijn wat groter :(

Handigste van MSI vindt ik toch wel de D-LED optie. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal!
Het lijkt me tot zover een heel aardig bordje (zeker voor de prijs).
Op dinsdag 21 augustus 2001 00:17 schreef Halon 1202 het volgende:
MSI heef t wel een fix in bios voor de 686B bug maar noemt dit niet met die woorden zo.

Sinds bios 2.6
Fixed plug creative live card ,playing DVD system unstable

Is hun omschrijving van de fix met de 686b Bug, ok beetje vaag maar is dus wel opgelost ;)
hehehe, dat doen ze natuurlijk ook omdat het fixen van een dikke bug zo amateuristisch lijkt (al is het nog niet eens hun fout).

Maar, na het 3 uur lang lezen van allerlei reviews op zoek naar mogelijke problemen met dit bordje heb ik toch weer wat vraagjes:

• Ik heb gelezen dat er een probleem is met sommige multipliers (7 tot en met 8,5) die andere multipliers opleveren. Dit zou weer op te lossen zijn door te saven in de bios, uitzetten, nog een keer saven in de bios, opstarten, bla, bla, bla... Is dit ondertussen gefixed in de bios, of werkt dan tenminste die methode met koude/warme reboot?

• En overclocken zou lastig zijn met dit bordje, aangezien eerst de multiplier word verandert en dan pas het voltage. Als je dus overklokt door de multiplier te verhogen kan het standaard voltage te weinig zijn in die korte tijd dat het voltage nog veranderd moet worden. Dit is weliswaar weer op te lossen door L7 bruggen te gaan kleuren, maar dan moet die koeler der telkens weer af bij het tweaken naar het juiste voltage. En daarbij vernaggel ik m'n core vast wel met die huge Silverado als ik dat al te vaak doe, dus dat laat ik liever zitten. Is dit dus ook al opgelost?

Hardstikke bedankt alvast, als deze 2 dingen ook in orde zijn ga ik 'm morgen gelijk bestellen!

Verwijderd

• Ik heb gelezen dat er een probleem is met sommige multipliers (7 tot en met 8,5) die andere multipliers opleveren. Dit zou weer op te lossen zijn door te saven in de bios, uitzetten, nog een keer saven in de bios, opstarten, bla, bla, bla... Is dit ondertussen gefixed in de bios, of werkt dan tenminste die methode met koude/warme reboot?
nog geen probs mee gehad :z
• En overclocken zou lastig zijn met dit bordje, aangezien eerst de multiplier word verandert en dan pas het voltage. Als je dus overklokt door de multiplier te verhogen kan het standaard voltage te weinig zijn in die korte tijd dat het voltage nog veranderd moet worden. Dit is weliswaar weer op te lossen door L7 bruggen te gaan kleuren, maar dan moet die koeler der telkens weer af bij het tweaken naar het juiste voltage. En daarbij vernaggel ik m'n core vast wel met die huge Silverado als ik dat al te vaak doe, dus dat laat ik liever zitten. Is dit dus ook al opgelost?
L7 brugjes staan hier op 1.85 V
voor die 2 seconden zal het zeker geen kwaad kunnen
bios past ze dan aan.
Hardstikke bedankt alvast, als deze 2 dingen ook in orde zijn ga ik 'm morgen gelijk bestellen!
ge doet maar :)
Pagina: 1