Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raiko1805
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-05 02:03
Hallo, en vriendin van mij vroeg of ze of zij voor F1 2021 ook dit product bij moet kopen (PS4)

https://www.mediamarkt.nl...orce-shifter-1394127.html.

Voor het schakelen, of kan het met dit stuur ook al?
Ik heb wel gelezen dat er shifters opzitten. Alleen wil het zeker weten. Heb namelijk geen zin dat ik zeg dat het niet hoeft, en uiteindelijk wel moet. :*)

(https://www.mediamarkt.nl...AnZTEALw_wcB&gclsrc=aw.ds)

Ik hoop hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. En hoop ook op een goed antwoord :)
Ik vraag namelijk met zulke dingen alles liever na voor de zekerheid. dus kan misschien ook als overbodig worden beschouwd maar voor de zekerheid :)

Beste antwoord (via Raiko1805 op 10-09-2021 07:34)

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:44
Yo :)

Op de G29 zitten schakelflippers aan het stuur, waarmee je kan schakelen (zie de grijze, metalen platen achter het stuur, bij je vingers zeg maar).
De aparte shifter is voor als je een hand/roer bak wilt simuleren.
Dat heb je voor F1 natuurlijk niet nodig :)

Gegroet! Lukas

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Yo :)

Op de G29 zitten schakelflippers aan het stuur, waarmee je kan schakelen (zie de grijze, metalen platen achter het stuur, bij je vingers zeg maar).
De aparte shifter is voor als je een hand/roer bak wilt simuleren.
Dat heb je voor F1 natuurlijk niet nodig :)

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huupie0172
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-06 13:33
Denk dat je eroverheen gelezen hebt :De G29 is voorzien van alle knoppen van een doornsee controller, plus schakelflippers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raiko1805
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-05 02:03
Oké, en bij dit product dan? https://www.coolblue.nl/p...ng-force-f1-2021-ps4.html

Ze zit nu naar deze te kijken, heb er niet veel verstand van D:

En nog 1 vraag, kun je de pedalen ook afstellen hoe hard je ze moet indrukken?

Bedankt trouwens voor de informatie

[ Voor 16% gewijzigd door Raiko1805 op 24-08-2021 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Da's hetzelfde stuurtje, maar dan mét het F1 2021 spel :)
(zonder de aparte shifter natuurlijk)..

Nee, deze pedalen zijn niet af te stellen.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:19
Ieder consumentenstuur is voorzien van flippers. Je gaat alleen geen flippers krijgen op bepaalde sturen van OMP ed., is ook zelfbouw, in het hele hoge segment. Gaat dan met name over rally groep B of oude racewagens. Dan wordt er nog wel eens een stuur op een base geklikt zonder shifters en wordt er sequential of zelfs met H-pattern geschakeld. Maar de G29, G293, T150, T300 en de meeste sturen van Fanatec en zelfs Simucube/Cube controls zijn gewoon standaard voorzien van flippers. Ik heb zelf de TS PC Racer, dat is dus mid-range en die heeft gewoon flippers. Alleen ik heb dan wel weer wat betere flippers dan een G29 heeft, een G29 heeft volgens mij nog een beetje rotzooi. Maar je betaald ook voor wat je krijgt. De Fanatec F1 stuurtjes kan je ook meg magnetische paddels nemen (maar daar heb ik onvoldoende verstand van).

Wat betreft de pedalen. Logitech is echt low-range, dus je kan helemaal niks afstellen. Ik heb zelf Fanatec Elite CSL LC. De LC staat voor Load Cell, en die zit bij mij alleen op het rempedaal. Dat is ook weer mid-range, want in het high-end segment heb je Load Cell op alle pedalen, dan heb je ook betere veren en echt high-end is hydraulisch (dan ga je dus naar duurder dan Heusinkveld Sprints, dan heb ik het over SIMTAG). Maar dat is voor vriendin allemaal nog niet van belang, de G29 pedalen zijn heel basic valt niets maar dan ook niets aan af te stellen.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:49
Dat er niks aan de G29 is af te stellen is niet helemaal waar, softwarematig kun je namelijk wel de remkracht bijvoorbeeld instellen (dus hoe hard je moet drukken om te remmen). Dat is niet wat de posters boven mij bedoelen maar wel even goed om te weten. Zeker is haar aan te raden om met het g29 stuur te beginnen en mocht ze het helemaal fantastisch vinden moet ze vooral eens naar Fanatec kijken.

Maar bedenk wel als je eenmaal aan fanatec begint wil je niet meer terug en dat kost wel geld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:19
Met afstellen bedoel ik natuurlijk hardware. Softwarematig valt van alles in te stellen, ook force feedback van het stuur, en vaak ook nog per game (strengh, smoothness, torque).

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 12:14

henri8096

BIM is not a software!

Bartske schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:06:
Dat er niks aan de G29 is af te stellen is niet helemaal waar, softwarematig kun je namelijk wel de remkracht bijvoorbeeld instellen (dus hoe hard je moet drukken om te remmen).
Toevoeging aan bovenstaand:
In de software kun je niet instellen hoe hard je het pedaal in moet trappen, maar hoe ver je het pedaal in moet trappen om op 100% remkracht uit te komen.

Verder:
Mocht je wel willen dat het meer als een echt rempedaal voelt, dan is de TrueBrake mod van AXC-SIM een goede oplossing. (kost na importheffing etc. ca. 95 euro.)
(en kan je gelijk de originele remveer naar de koppling zetten en die van de koppeling naar het gaspedaal, dan ben je gelijk die slappe veer van het gaspedaal kwijt)

Hou er wel rekening mee dat als je loadcell oplossingen of bovenstaande mod wil gebruiken, je eigenlijk al een rig nodig hebt (of in ieder geval iets wat voorkomt dat je pedalen of stoel gaan/gaat schuiven.)

De G29 is een mooi instap stuurtje wat prima voldoet en daarna is het maar net hoe leuk je het vind en hoeveel geld je er aan uit wil/kan geven.

[ Voor 6% gewijzigd door henri8096 op 25-08-2021 09:48 . Reden: various typo's ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huupie0172
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-06 13:33
https://nl.pepper.com/aan...stuur-ps4ps5xboxpc-207564

Nu toevallig in de aanbieding, doe er je voordeel mee zou ik zeggen..
Pagina: 1