Windows update KB5005033 resulteert hoe dan ook in BSOD

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:30

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Topicstarter
Ik heb al enkele weken grote problemen met Windows Update nummer KB5005033, als Windows deze probeert te installeren krijg ik steevast een BSOD, PAGE_FAULT_IN_NONEPAGED_AREA. Meestal herstelt hij zich na een paar keer opnieuw opstarten en dan zit ik de volgende reboot weer met dezelfde ellende.

Echter heb ik nu net voor de tweede keer op 2 weken Windows in zijn geheel opnieuw kunnen installeren omdat hij op geen enkele manier meer herstelde van de BSOD. Ook via veilige modus opstarten werkt dan niet bijvoorbeeld, of herstellen naar een vorig punt. Ik heb mijn bestanden via een Ubuntu Live USB naar mijn server gezet en Windows opnieuw geïnstalleerd.

Omdat ik na de 1ste keer opnieuw installeren al flink de pest erin had heb ik bij de tweede keer besloten net na de install als nog niks is geïnstalleerd de update te laten doen om het e.e.a. uit te sluiten. Ook nu weer BSOD's.

Dus.. Wat te doen? Windows versie is W10 Pro op versie 21H1, update uitstellen heeft maar een week nut.
Systeem bestaat uit een Ryzen 7 5800X, 32GB RAM, RTX3070 en een Asus ROG Strix X570 Gaming-E.
Ik heb het andere topic een paar dagen terug ook gevolgd maar mijn Windows is al versie 21H1 dus ik kan daar niks meer aan updaten.

Alvast bedankt voor het meedenken!

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kuusj schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:11:
..., update uitstellen heeft maar een week nut...
Daarvoor heb je onder Advanced Options | Pause Updates up to 35 days

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 06:13:
[...]

Daarvoor heb je onder Advanced Options | Pause Updates up to 35 days
Dat helpt al, dankjewel. Dan moet ik maar hopen dat er in de tussentijd een oplossing wordt vrijgegeven of dat ik die update kan overslaan. Ik weet dat er een tool is om de update te verbergen, maar de update kwam na verloop van tijd toch weer tevoorschijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 18:19
Gebruik je een VR headset?
Ik hoorde dat dit issue gerelateerd zou kunnen zijn aan het gebruiken van een Windows Mixed Reality headset.

Zie https://www.windowslatest...or-more-windows-10-users/ voor de oplossing die toen hielp en dat nu weer schijnt te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Topicstarter
Leader98 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 17:44:
Gebruik je een VR headset?
Ik hoorde dat dit issue gerelateerd zou kunnen zijn aan het gebruiken van een Windows Mixed Reality headset.

Zie https://www.windowslatest...or-more-windows-10-users/ voor de oplossing die toen hielp en dat nu weer schijnt te doen.
Ik gebruik wel een Oculus Quest 2 maar die is niet ingestoken. Maar wel bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-09 18:19
De genoemde workaround is niet heel spannend om uit te voeren dus wellicht een idee om toch te proberen:

Unplug your headset (if you’ve one) and run this command in elevated Command Prompt.

dism /online /remove-capability /capabilityname:Analog.Holographic.Desktop~~~~0.0.1.0

Restart the system.
Check for updates.
Pagina: 1