Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Speculatie HDD prijzen. Gaan ze nog dalen?

Pagina: 1
Acties:
  • 425 views

• cobalt60
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-11 11:27
Beetje lastige vraag, want het blijft speculeren natuurlijk. Maar ik stel al maanden de aanschaf van een nieuwe set grote schijven voor mijn NAS uit omdat de prijzen simpelweg nog lang niet op het niveau van april 2021 liggen. Voor zover ik weet heeft het nog steeds te maken met het minen van Chia en mogelijke wereldwijde chiptekorten.

Kunnen we dit jaar nog dalingen verwachten naar het niveau van april 2021, of is dat voorlopig nog niet aan de orde?

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Volgens mijn glazenbol is er ongeveer 6.3% kans dat de prijzen zakken.
34.2% kans dat de prijzen gelijk blijven dit jaar.
59,5% kans dat hardeschijven duurder worden.

Dus nee er is geen zinnig antwoord op te geven op het moment.

Ik had ook liever 700euro voor een videokaart betaald.
Maar ja sommige dingen heb je nu eenmaal nu nodig, en kosten meer geld dan begroot of gebudgetteerd.

Kan je je aankoop uitstellen, aka werkt alles goed en prima op dit moment. Werkt nu iets niet zoals het moet, of te kort ruimte, even door de appel heen bijten... Wachten is ook maar een gok

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• cobalt60
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-11 11:27
jack zomer schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:30:
Volgens mijn glazenbol is er ongeveer 6.3% kans dat de prijzen zakken.
34.2% kans dat de prijzen gelijk blijven dit jaar.
59,5% kans dat hardeschijven duurder worden.

Dus nee er is geen zinnig antwoord op te geven op het moment.

Ik had ook liever 700euro voor een videokaart betaald.
Maar ja sommige dingen heb je nu eenmaal nu nodig, en kosten meer geld dan begroot of gebudgetteerd.

Kan je je aankoop uitstellen, aka werkt alles goed en prima op dit moment. Werkt nu iets niet zoals het moet, of te kort ruimte, even door de appel heen bijten... Wachten is ook maar een gok
Met de prijzen van DDR4 is het ook goedgekomen, maar dat heeft best een tijd geduurd weet ik nog. Had ook een andere oorzaak toen.

• m.eddy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:22
Deze populaire Toshiba is alweer begonnen met dalen:
pricewatch: Toshiba MG07ACA14TE (512e), 14TB

Wellicht is dat een indicatie…

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:39

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Harddisks worden tegenwoordig alleen nog gekocht door gebruikers die geen andere keuze hebben.
Dus er is geen reden waarom ze echt goedkoop zouden worden.

[ Voor 10% gewijzigd door aawe mwan op 24-08-2021 18:04 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-11 11:47
cobalt60 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:50:
Beetje lastige vraag, want het blijft speculeren natuurlijk. Maar ik stel al maanden de aanschaf van een nieuwe set grote schijven voor mijn NAS uit omdat de prijzen simpelweg nog lang niet op het niveau van april 2021 liggen. Voor zover ik weet heeft het nog steeds te maken met het minen van Chia en mogelijke wereldwijde chiptekorten.

Kunnen we dit jaar nog dalingen verwachten naar het niveau van april 2021, of is dat voorlopig nog niet aan de orde?
De prijzen dalen, en komen al in de richting van voor de piek.
Voor de rest: morgen kan alles weer anders zijn.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Zonder werkende glazenbol wordt dit een topic vol aannames. Daar gaan we niet aan beginnen :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.