Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfefernandes1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15-08 18:46
Hi Tweakers,

Sinds kort maak ik gebruik van B618s-22d Modem vooral vanwege de 4G mogelijkheden
Maar toch probeer ik een aantal porten open te zetten, maar dat lukt mij gewoon niet. Zijn er hier mensen met hetzelfde problemen?

Mijn provider is Tele2. Ik heb al tele2 gebelde en gevraagd of ze toch de porten van mijn internet hebben uit geschakeld, maar ze zeggen van niet.
Ter illustratie heb ik een screenshot gemaakt van wat ik al gedaan heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLW1ZvZO0OnuHEBZ34sDZZwkfNo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bwBNFgws8SKSfNnlQhRmigva.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3iEJbeJIbHVjryNNRYqXQt_hRAo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ddFnZMbLNWj7SMBUJ3L3s2TY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgH68zf4vOp0dcyJ3_518q9g1aA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NbuJkGTILXMjXpzKcnfzD5e3.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uw4Jfl8LAbSnbtzWMHz8n1y8Tno=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MlqiFAxlvvPILTMGTHabqALg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oznok2T4C1EL-XAaJLF4UIUaSLs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fEnygURXgBAgjL8WTh6cbP3x.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Als je iets instelt als DMZ hoef je daar niets naar te forwarden.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het modem verbind alleen via 4G? Ik heb wel eens begrepen dat de meeste normale providers dat niet ondersteunen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:41
Waarom staat de VPN aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfefernandes1
Frogmen schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:22:
Het modem verbind alleen via 4G? Ik heb wel eens begrepen dat de meeste normale providers dat niet ondersteunen.
De modem moet uit eindelijk naar Afrika. En hierdoor wil ik toegang hebben tot mijn diensten vanuit NL, mocht het nodig zijn. Daarom ben ik alvast nu aan het configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfefernandes1
Ik heb eerst zonder VPN en nu doe ik met VPN. Gewoon voor extra veiligheid. De modem moet naar Afrika, maar tegelijktijdig wil ik toegang hebben tot de modem vanuit Nederland. De VPN is gewoon voor een extra veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfefernandes1
prutser001 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:19:
Als je iets instelt als DMZ hoef je daar niets naar te forwarden.
Inderdaad, zo heb ik als eerst geprobeerd, maar werkt ook niet. Nu begin ik te vermoeden dat het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 15:24
"Virtual Servers"

Wel een vreemde benaming voor port forwarding. Wat staat er onder NAT settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfefernandes1
Faifz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:58:
"Virtual Servers"

Wel een vreemde benaming voor port forwarding. Wat staat er onder NAT settings?
Yeastar (telefoon centrale) tg200. Die stuur ik ook mee naar Afrika met de huawei modem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 21:06
Bijna alle mobiele providers gebruiken Carrier-Grade NAT.
Daarmee krijg je helemaal geen eigen IP extern adres.
En daarmee is port forwarding helemaal niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfefernandes1
brambo123 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:09:
Bijna alle mobiele providers gebruiken Carrier-Grade NAT.
Daarmee krijg je helemaal geen eigen IP extern adres.
En daarmee is port forwarding helemaal niet mogelijk.
Ik maak gebruik van een dns server zodat ik de ip adres kan monitoren en bovendien zodra de modem in Afrika is gearriveerd, gaat de modem gebruik maken van een Afrikaanse simkaart. Maar eest wil ik configureren voordat de modem naar Afrika gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 21:06
Ralfefernandes1 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:15:
[...]

Ik maak gebruik van een dns server zodat ik de ip adres kan monitoren en bovendien zodra de modem in Afrika is gearriveerd, gaat de modem gebruik maken van een Afrikaanse simkaart. Maar eest wil ik configureren voordat de modem naar Afrika gaat.
Leuk dat je via DNS het IP adres kan monitoren.
Maar met Carrier-Grade NAT deelt het IP adres met misschien wel 1000 andere klanten.
Het externe IP adres is het adres op de router van de ISP, niet op je eigen router.
Dan is port forwarding simpelweg niet mogelijk.
De enige manier om bijv. van afstand zaken te beheren is via een VPN verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfefernandes1
brambo123 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:20:
[...]

Leuk dat je via DNS het IP adres kan monitoren.
Maar met Carrier-Grade NAT deelt het IP adres met misschien wel 1000 andere klanten.
Het externe IP adres is het adres op de router van de ISP, niet op je eigen router.
Dan is port forwarding simpelweg niet mogelijk.
De enige manier om bijv. van afstand zaken te beheren is via een VPN verbinding.
Bedankt voor de tips.

Daarom heb ik ook een VPN verbinding aangelegd. maar het doet ook niet. of wellicht ligt aan de modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:41
Je VPN is juist de ISP met de carrier grade NAT.
Als je graag wilt dat je er remote bij kan moet je de VPN verbinding laten leggen naar een netwerk waar jij ook bij kan.
Bijvoorbeeld een VPN server die je zelf beheerd. Maar dan moet je deze wel routed maken, en niet als gateway, want anders gaat alle verkeer er over. Denk niet dat je die optie hebt als ik het zo zie.

Of een VPN met dedicated IP.

Ik weet niet wat je precies wilt gaan doen met deze router, maar voor remote access bestaan er speciale modems. Zoals een eWON of IXON en nog wat anderen.

[ Voor 18% gewijzigd door jeroen3 op 24-08-2021 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfefernandes1
jeroen3 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 15:38:
Je VPN is juist de ISP met de carrier grade NAT.
Als je graag wilt dat je er remote bij kan moet je de VPN verbinding laten leggen naar een netwerk waar jij ook bij kan.
Bijvoorbeeld een VPN server die je zelf beheerd. Maar dan moet je deze wel routed maken, en niet als gateway, want anders gaat alle verkeer er over. Denk niet dat je die optie hebt als ik het zo zie.

Of een VPN met dedicated IP.

Ik weet niet wat je precies wilt gaan doen met deze router, maar voor remote access bestaan er speciale modems. Zoals een eWON of IXON en nog wat anderen.
Ik heb een DrayTek modem. Ik ga nu kijken of dit mogelijk is met DrayTek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfefernandes1
Huawei modem -> Locatie B
Vigor modem -> Locatie A
Ik heb zojuist “routed” Lan_To_Lan VPN verbinding aangelegd, maar doet niet wat ik wil.

Vanuit locatie B, is wel mogelijk om Locatie A te banaderen, maar vanuit locatie A is niet mogelijk om locatie B te benaderen.
Wat heb ik nog meer gedaan:

De Huawei modem in bridge mode gezet en de porten via TP-link geprobeerd te openen, lukt mij ook niet.
Ik heb ook de firewall van locatie B volledig uitgeschakeld, ook geen succes.
Is er hier iemand die mij kan helpen om dit op te lossen?

Waarom wil ik dit zo graag opzetten?
Een telefooncentrale opzetten ergens in Afrika met een Afrikaanse 06 telefoonnummers. VoIP is geen mogelijkheid.

Extra toelichting hieronder van wat ik al geprobeerd heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YwEAsVdCBdXMna0sk67pdJxr6u4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/70xUe4KlmpSRnS4nMxlD60RT.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7AvhWCuRL8wRQUeO6-g2FBtcz3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zUpFRukZE2BsGXU0AdPvDUkc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfefernandes1
Het VoIP systeem van Yeastar had de mogelijkheid om OPENVPN in te stellen. Hierdoor heb het bedrijf Yeastar op de hoogte gesteld dat voor mij onmogelijk was om de gateway te gebruiken vanwege Carrier-Grade NAT. Samen hebben we gekeken naar andere mogelijkheden en inmiddels is opgelost middels OPENVPN systemen.
Nu kan ik bellen, gebeld worden, sms versturen en het apparaat vanuit Nederland raadplegen en onderhoud pleggen.
Pagina: 1