Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joahn93
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:50
Hoi allen,

Ik heb nu sinds een maand een nieuw wifi netwerk in mijn huis. Deze bestaat uit de witte Ziggo Connect box + 2 TP Link AC1200 accespoint, welke bekabeld zijn aangesloten aan de connect box. Hierdoor heb ik op elke etage van mijn huis een accespoint en lijkt voor nu in ieder geval de wifi dekking overal voldoende.

Nu komen de 2 AC1200's uit een set van 3. Is het wijs om mijn router in bridge modus te zetten en de 3e AC1200 ook aan te sluiten of is mijn huidige opstelling voldoende? Ik heb er tot nu geen problemen mee gehad, maar ben gewoon benieuwd.

Groet,
Johan

Beste antwoord (via rens-br op 26-08-2021 15:04)

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 22:19

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Let er wel op dat er nooit meer dan 1 deco op een modem/router mag worden aangesloten.
Er ontstaat anders een software loop door het protocol wat deze gebruiken om onderling te communiceren.

Het beste is het om een goedkope switch achter de 1e deco te zetten en daar alle andere apparaten op aan te sluiten.

En als het modem nog gewoon in routermode staat, zet dan de Deco in accesspoint mode.
2 routers achter elkaar gaat niet lekker werken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_8WX8Fjofd0CsF2TdvdHUeZOWo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/g8eTucmbrr0PZh5AbUe00gaC.png?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door fordrwd4ever op 24-08-2021 14:46 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Bridge is helemaal niet nodig je kan gewoon de wifi van de connectbox uitzetten. Maar waarom zou je het doen als het nu werkt scheelt weer een stroomverbruiker.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 22:19

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Let er wel op dat er nooit meer dan 1 deco op een modem/router mag worden aangesloten.
Er ontstaat anders een software loop door het protocol wat deze gebruiken om onderling te communiceren.

Het beste is het om een goedkope switch achter de 1e deco te zetten en daar alle andere apparaten op aan te sluiten.

En als het modem nog gewoon in routermode staat, zet dan de Deco in accesspoint mode.
2 routers achter elkaar gaat niet lekker werken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q_8WX8Fjofd0CsF2TdvdHUeZOWo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/g8eTucmbrr0PZh5AbUe00gaC.png?f=user_large

[ Voor 35% gewijzigd door fordrwd4ever op 24-08-2021 14:46 . Reden: plaatje toegevoegd ]

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joahn93
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:50
Dank voor jullie antwoorden. Het heeft mij doen inzien dat ik er nog eens rustig voor moet gaan zitten, want de beide deco's hangen nu aan de Connect Box en ze staan nog in router modus, maar het werkt wel tot zover. Binnenkort maar eens aanpassen dan