Hoe kan ik vanaf mijn pc 3D films op mijn beamer kijken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacinto
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-11-2021
Mijn vraag:
Ik heb sinds kort een BenQ CinePrime W2700 beamer, deze ondersteunt 3D. Nu ben ik al een tijdje bezig om vanaf mijn Pc een 3D film te kijken, maar ik krijg het niet gedaan. Heeft iemand misschien tips voor mij?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik heb de BenQ CinePrime W2700 beamer, brillen van ivision en een pc met een 3080TI erin (in hoeverre dat relevant is?) Daarnaast heb ik media player classic en VLC geprobeert.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb verschillende films gedownload, al deze films gebruiken de techniek waarbij de film links en rechts naast elkaar gespeeld wordt.
In de beamer instellingen heb ik verschillende 3D opties geprobeerd, waaronder 'links en rechts' en 'auto'.
Uiteraard heb ik de brillen aangezet, maar de beelden blijven links en rechts vanelkaar.
Moet ik een andere media speler downloaden of zie ik toch iets in de instellingen over het hoofd?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen! :)

Groetjes,

Jacinto

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffo78
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-03 06:48
Misschien een domme vraag, maar heb je ook een projectiescherm die 3D ondersteund. Lijkt mij wel noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:29
Ik zou eens kodi proberen, die ging vroeger wel netjes met de 3d content om die ik af wilde spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Steffo78 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:49:
Misschien een domme vraag, maar heb je ook een projectiescherm die 3D ondersteund. Lijkt mij wel noodzakelijk.
Nee dat maakt niet uit.

Alleen de beamer maakt het verschil.

Bij SBS (side by side) maakt volgens mij de afspeelsoftware ook totaal niet uit (alleen bij Full Frame Packing 3d wordt het heel ingewikkeld maar dus niet bij SBS).

Wordt de 3d bril wel herkend?
Gaat de bril wel aan?
Doet de batterij het? Dat soort zaken.

De beamer moet 3d beeld automatisch herkennen. Ik heb een Sony beamer dus kan je verder niet echt verder helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door psy op 25-08-2021 00:23 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Jacinto
Sorry voor mijn late antwoord (ik had niet door dat ik nu al antwoord had!) en super dat jullie nu al hebben gereageerd!

Ik zal even kijken of de brillen worden herkent en zal ze voor de zekerheid nog eventjes in de lader stoppen. Hoe weet ik of de bril zelf word herkent?

• Jacinto
Ik heb het inmiddels nogmaals geprobeerd, maar geen succes :(

Ik heb de brillen opgeladen en ben nog eens door de 3D modus heen gegaan en heb verschillende films aangezet.
Ik zie dat de bril af en toe flikkerd en soms weer over springt naar helderder beeld.
Af en toe lijk ik daadwerkelijk 3D beeld te zien of iets dat er op moet lijken, maar de beelden blijven naast elkaar staan en vormen geen geheel. Voor de duidelijkheid: links en rechts zie ik de zelfde film afgespeeld worden, beide zijn goed te volgen, waar ik juist zou verwachten dat de beide beelden doorelkaar heen zouden moeten gaan lopen.
Ik neem aan dat dat niet per se iets met de brillen te maken heeft, maar meer met de beamer of het programma dat het af speelt?
Zou de beamer de beelden tot 1 geheel moeten maken of is dat de taak van de software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_H
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:35
[quote]Jacinto schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:10:
Ik heb het inmiddels nogmaals geprobeerd, maar geen succes :(

Ik heb de brillen opgeladen en ben nog eens door de 3D modus heen gegaan en heb verschillende films aangezet.
Ik zie dat de bril af en toe flikkerd en soms weer over springt naar helderder beeld.
Af en toe lijk ik daadwerkelijk 3D beeld te zien of iets dat er op moet lijken, maar de beelden blijven naast elkaar staan en vormen geen geheel. Voor de duidelijkheid: links en rechts zie ik de zelfde film afgespeeld worden, beide zijn goed te volgen, waar ik juist zou verwachten dat de beide beelden doorelkaar heen zouden moeten gaan lopen.
Ik neem aan dat dat niet per se iets met de brillen te maken heeft, maar meer met de beamer of het programma dat het af speelt?
Zou de beamer de beelden tot 1 geheel moeten maken of is dat de taak van de software?
[/qu

Probeer eens:
VLC openen - extra - effecten en filters - video effecten - geavanceerd - aanvinken ANAGLYPH 3D

m vr gr

[ Voor 18% gewijzigd door Peter_H op 27-08-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacinto
Ik heb anaglyph geprobeerd, helaas werkt hij nog niet. Ik heb nu wel volledig beeld (niet 2 naast elkaar), dus dat is een verbetering, maar in het menu van de beamer staat nog steeds dat 3D niet aan is.
Super vreemd dit allemaal, alsof de beamer geen signaal krijgt dat het geen dat ik bekijk 3D is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:32
Toevallig beamer direct op je PC aangesloten als zijnde monitor output?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacinto
Via de Hdmi van de beamer naar de hdmi van de videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_H
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:35
Zoals al eerder aangegeven: kodi gebruiken.
Heb net mijn laptop aan mijn projector gehangen, gebruikt ook actieve brillen, en kodi werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:26
Met PowerDVD (de nieuwere versies, ik dacht vanaf versie 17+ ofzo) in combinatie met 3D blurays en de juiste bekabeling en apparatuur (minimaal hdmi 1.4b kabel voor 1080p 3D), moet het normaal gesproken wel lukken.

Volgens mij had PowerDVD ook beperkt de mogelijkheid om 2D films om te zetten naar 3D beelden.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:36
Bij active 3d moet je toch ook een Infra rood ontvanger gebruiken!? En volgens mijn zijn de meeste 3D Projectors passive 3d.

Maar geen ervaring hiermee behalve wat ik bespeurd heb toen ik nog 3D op mijn monitor keek. En gekeken naar de opties en ondersteuningen die bij de Nvidia software kwam.

Mogelijk misschien een oudere Software/driver installeren, gezien Nvidia van plan was 3D support te droppen.
Geen idee meer hoe het exact zat, aantal jaar terug dat ik dit had gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:33
Ik heb ook een BenQ en die heeft inderdaad actieve 3d brillen, geen passief.

Via pc is... Lastig. Kodi is waarschijnlijk het simpelste. De software moet doorgeven dat het 3D is en het "samenvoegen". De beamer zal het dan herkennen als 3D.

Ik weet uit eigen ervaring dat plex ook werkt. Dat had ik op een Android boxje draaien en daarmee werkt 3D. Direct vanaf de pc is inderdaad een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacinto
Peter_H schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 17:10:
Zoals al eerder aangegeven: kodi gebruiken.
Heb net mijn laptop aan mijn projector gehangen, gebruikt ook actieve brillen, en kodi werkt perfect.
Oeps, vergeten te vermelden, maar vanaf het moment dat je Kodi als suggestie gaf heb ik dit geprobeerd, helaas wederom zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacinto
DutchKel schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 17:35:
Met PowerDVD (de nieuwere versies, ik dacht vanaf versie 17+ ofzo) in combinatie met 3D blurays en de juiste bekabeling en apparatuur (minimaal hdmi 1.4b kabel voor 1080p 3D), moet het normaal gesproken wel lukken.

Volgens mij had PowerDVD ook beperkt de mogelijkheid om 2D films om te zetten naar 3D beelden.
Ga ik proberen!
Ik gebruik trouwens een 2.0b hdmi kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacinto
Een oudere software driver ben ik niet zo'n fan van aangezien ik er ook games op speel.

Betreft active of passive 3D, deze benQ is inderdaad active.

Plex dan ook maar even proberen! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jacinto
Het is me gelukt!

Ik heb in de instellingenen van Kobi aangegeven dat de output resolutie 1920 x 1080 moest zijn. Als ik dan full screen ga veranderd hij de resolutie automatisch, alleen moet ik dan nog wel handmatig in mijn beamer aangeven dat ik een 3D film wil kijken.

Maar op deze manier werkt hij perfect!

Iedereen bedankt voor jullie adviezen, ik ga zo lekker een 3D film kijken op deze regenachtige dag :)
Pagina: 1