Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-06 14:56
Mijn vraag
Onlangs ben ik me gaan verdiepen in slimme deur sloten. Hierbij kwam ik de TapKey van DOM tegen, deze spreekt mij vooral aan omdat deze met NFC werkt. Zijn er hier mensen die een DOM TapKey hebben en wat is jullie ervaring met:
- Het openen van de TapKey met de nfc chip van een iPhone
- Hoe snel reageert de TapKey
- werken oudere iPhones met nfc chip, iPhone se
- werkt nfc ook met een hoesje om het toestel.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Veel reclame filmpjes van DOM maar weinig echte reviews waar je met de nfc chip van je telefoon het slot opent. Het lijkt me een van de veiligste slimme sloten die er zijn en de kids kunnen hem openen zonder telefoon wat een groot voordeel is.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rorie
Zelf maar even contact opgenomen met TabKey NL om antword te krijgen op mijn vragen. Voor de gene die met dezelfde vragen zitten als ik, hierbij de antwoorden:
- Het openen van de TapKey kan niet via de NFC chip van een Iphone, wel kan je nieuwe tags aanmaken met een Iphone. Via Bluetooth kan je via de app de TapKey openen, mits je binnen bereik bent. Om met een Iphone toch de TabKey te kunnen openen kan je een NFC sticker onder aan je Iphone plakken. Dit stoort de NFC chip van de iphone niet (want die zit aan de boven kant) en werkt ook als je batterij leeg is.
- Openen via NFC werkt vrijwel direct, Bluetooth duurt enkele seconden
- Geen enkele ingebouwde NFC chip van een Iphone werkt met de TapKey. De ingebouwde NFC chip van veel Android toestellen werken wel van de TapKey, de telefoon moet dan wel ontgrendeld zijn.
- NFC werkt ook met een hoesje, zowel de sticker in ingebouwde NFC chip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhanssen1966
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 13-04-2022
hi, hoe werkt de bluetooth applicatie? ik denk een dom tapkey aan te schaffen en te koppelen aan een bluetooth transmitter, zodat hij op een verdere afstand via de mobiele is aan te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
jhanssen1966 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:12:
hi, hoe werkt de bluetooth applicatie? ik denk een dom tapkey aan te schaffen en te koppelen aan een bluetooth transmitter, zodat hij op een verdere afstand via de mobiele is aan te sturen?
Je kan met de applicatie de deur opendoen, toegang geven en ontzeggen en logs uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 07:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

jhanssen1966 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 16:12:
Grotere afstand als bluetooth kan niet overigens. Ik heb al 2 tapkey's in een hek gehad beide de kop kapot gestoten met een vuilnisbak. Voor de liefhebber heb ik nog een 7 tal druppels. Pm maar.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdkn
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 31-08-2022
Rol-Co schreef op woensdag 13 april 2022 @ 17:32:
[...]

Grotere afstand als bluetooth kan niet overigens. Ik heb al 2 tapkey's in een hek gehad beide de kop kapot gestoten met een vuilnisbak. Voor de liefhebber heb ik nog een 7 tal druppels. Pm maar.
Rob, ik lees hier dat jou Tapkey cilinder af is gebroken. Ik ben heel benieuwd of je, wanneer de “knop” is afgebroken, het slot (de cilinder) niet eenvoudig kunt openen.

Dus eigenlijk is de vraag, hoe veilig is een Tapkey cilinder nog wanneer de knop eraf is?

Ik hoor het graag van je…

Groet,
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-06 07:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

mvdkn schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 00:44:
[...]

Rob, ik lees hier dat jou Tapkey cilinder af is gebroken. Ik ben heel benieuwd of je, wanneer de “knop” is afgebroken, het slot (de cilinder) niet eenvoudig kunt openen.

Dus eigenlijk is de vraag, hoe veilig is een Tapkey cilinder nog wanneer de knop eraf is?

Ik hoor het graag van je…

Groet,
Marcel
Niet echt getest of verder gekeken (was ook elke keer open als dit gebeurde maar ik dacht niet dat je hem dan kan draaien hoor, het deel wat er zit loopt dan nog vrij rond en draait geen slot.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Ik wacht eigenlijk nog steeds op de mogelijkheid om met de nfc chip van mijn iPhone de tapkey te kunnen openen. Enig idee of dit met iOS 16 wel mogelijk word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-02 14:42
rorie schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 09:54:
Ik wacht eigenlijk nog steeds op de mogelijkheid om met de nfc chip van mijn iPhone de tapkey te kunnen openen. Enig idee of dit met iOS 16 wel mogelijk word?
Gaat niet gebeuren denk ik. Apple heeft er restricties op wie nfc mag gebruiken op de iphone voor zover ik weet. Gewoon simpel een app maken die nfc gebruikt op de iphone is er niet bij. Dat moet apple eerst goedkeuren en dat zal niet snel gebeuren. Betaal apps hebben zo’n uitzondering bijv.

Aan de andere kant je bent je blind aan het staren op je mooie slot met nfc. Denk dat dieven heel blij worden als alle voordeursloten met nfc te openen zijn. Dat is toch vrij simpel te hacken. Ik persoonlijk zou me niet veilig voelen als mijn slot met nfc zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Gitano schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:06:
[...]

Gaat niet gebeuren denk ik. Apple heeft er restricties op wie nfc mag gebruiken op de iphone voor zover ik weet. Gewoon simpel een app maken die nfc gebruikt op de iphone is er niet bij. Dat moet apple eerst goedkeuren en dat zal niet snel gebeuren. Betaal apps hebben zo’n uitzondering bijv.

Aan de andere kant je bent je blind aan het staren op je mooie slot met nfc. Denk dat dieven heel blij worden als alle voordeursloten met nfc te openen zijn. Dat is toch vrij simpel te hacken. Ik persoonlijk zou me niet veilig voelen als mijn slot met nfc zou werken.
Er zijn twee keuzes op het moment als je kijkt naar een slim slot, Bleutooth of NFC. Daarbij zijn veel van deze sloten ook nog eens verbonden met het Internet. De DOM Tapkey is hierbij door het gebruik van NFC en niet verbonden is met Internet juist een van de veiligste oplossingen. Toegang tot bedrijven, waar over het algemeen meer te halen is dan bij jou of mij werken juist alleen met NFC vanwegen de veiligheid. De kans op hacken via Bleutooth of Internet is een stuk groter dan via NFC waarbij je fysiek aanwezig moet zijn bij het slot. DOM heeft daarbij al aardig wat jaren ervaring met het maken van sloten in tegenstelliong tot andere slimme sloten makers. De Tabkey werkt ook met Bleutooth maar dit is uit te schakelen.

Het blijft jammer dat Apple geen toegang geeft tot de NFC chip, dan word het ben ik bang toch een stikker op mijn telefoon onder mijn hoesje. Aan de onderkant wel te verstaan anders stoort dit met de interne NFC chip bij het betalen. Daarnaast kan ik mijn telefoon dan nog openen als de accu van mijn telefoon op is :)
Pagina: 1