Hello Beste mede Tweakers.
wellicht en hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende.
Ik heb verleden winter een mooie nieuwe PC gebouwd, dit werk tot op zekere hoogte helemaal fantastisch, echter niet optimaal. Ik mis bij diverse games 30 to 40% FPS ten opzichte van vergelijkbare systemen. Games zoals Destiny en COD halen vrienden van mij veelal een hogere FPS dan ik zelf. Dit is zonder overclocken van de systemen. We hebben al het een en ander qua settings (in game) aangepast en vergeleken maar niets blijkt te helpen.
Voor jullie beeldvorming een aantal:
Settings: High of Ultra / 1440p / RT on
FPS in Destiny zit ik rond 80 tot 100
FPS in COD Warzone zit ik rond 120 - 140 incl. DLSS aan
Hieronder staan alle hardware componenten zoals ik de pc gebouwd heb:
Hopelijk heeft een van jullie een idee wat ik zou kunnen doen/proberen om mijn FPS lekker omhoog te krijgen.
Mochten jullie meer info nodig hebben hoor ik het graag.
Alvast bedankt. MVG
Jan Willem
wellicht en hopelijk kunnen jullie mij helpen met het volgende.
Ik heb verleden winter een mooie nieuwe PC gebouwd, dit werk tot op zekere hoogte helemaal fantastisch, echter niet optimaal. Ik mis bij diverse games 30 to 40% FPS ten opzichte van vergelijkbare systemen. Games zoals Destiny en COD halen vrienden van mij veelal een hogere FPS dan ik zelf. Dit is zonder overclocken van de systemen. We hebben al het een en ander qua settings (in game) aangepast en vergeleken maar niets blijkt te helpen.
Voor jullie beeldvorming een aantal:
Settings: High of Ultra / 1440p / RT on
FPS in Destiny zit ik rond 80 tot 100
FPS in COD Warzone zit ik rond 120 - 140 incl. DLSS aan
Hieronder staan alle hardware componenten zoals ik de pc gebouwd heb:
AMD Ryzen 7 5800 |
ASUS ROG Strix X570-E Gaming |
Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G |
be quiet! Dark Rock Pro 4 |
Antec Prizm 120 ARGB 5+C, 120mm |
Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 |
Corsair RM750 (2019) |
Samsung 860 EVO 1TB |
Samsung 860 EVO 500GB |
Hopelijk heeft een van jullie een idee wat ik zou kunnen doen/proberen om mijn FPS lekker omhoog te krijgen.
Mochten jullie meer info nodig hebben hoor ik het graag.
Alvast bedankt. MVG
Jan Willem