AMD RX6600XT Driver time out

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karot9100
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-09 17:34
Beste tweakers,

onlangs heb ik voor iemand anders een pc hier samengesteld en laten controleren door jullie en het een en ander aangepast. Dit was ongeveer het resultaat met een ander moederbord en met geheugen natuurlijk: https://azerty.nl/basket/...6MTtpOjM0NzIwNjU7aToxO30=

Nu ik heb alles geinstalleerd, windows geupdate, amd drivers vers geinstalleerd maar als ik bijvoorbeeld insurgency sandstorm opstart crasht het direct met een driver time out. Maar als ik splitgate speel, speelt het perfect zonder problemen of crashes. Een spel genaamd pacify werkt ook niet (ken het spel zelf niet) maar het is het zelfde probleem, driver time out van amd. Ik heb ondertussen al alles proberen te updaten die te updaten viel, zoals bios, maar dit was allemaal al het nieuwste. (samengesteld door azerty en daar werd verteld op de bestelpagina dat dit allemaal geupdate werd tijdens het samenstellen)

Ik heb al sfc /scannow enz gedaan die ik gevonden heb op de website van microsoft net na een verse installatie en die had wel het een en ander kunnen herstellen.

Oudere driver versies kan ik niet installeren omdat dit blijkbaar de eerste versie is die te gebruiken valt met de RX6600XT.

Ik heb dan beginnen denken aan een defecte PSU of te weinig vermogen van de PSU. Maar dit zou allemaal goed moeten zijn. Nu heb ik beginnen spelen met de snelheid van de GPU in de software van AMD. En toen ik deze op 1000mhz plaatste werkte die perfect in insurgency sandstorm, het spel startte en ik kon effectief spelen (een minuut of 15 en toen sloot ik het spel terug). Ik heb dit opgevoerd naar 1250 en daarna 1500 en dit werkte ook. Maar toen ik naar 1750 ging crashte het spel na 5 min. Nu de stock snelheid van deze kaart is iets van 2600 mhz, dus denk ik dan dat er echt iets mis is.

Ligt dit alleen aan de drivers? Presteert de PSU niet goed genoeg? Is de GPU defect? Is er nog iets die ik over het hoofd zie?

Ik ben een beetje ten einde raad momenteel. Als het een defect onderdeel zou zijn zou dit super zijn maar ik zie dat er echt veel problemen zijn met de drivers van AMD

Hulp gevraagd aub _/-\o_

mvg,
simon

PS: Ik ben het niet echt zeker of dit de juiste plaats is voor dit topic te starten 8)7
PS2: er staan wat schrijffouten in maar alles is in een haast geschreven geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-09 22:24
Wat is de temperatuur van de kaart voor de crash?

Draai OCCT CPU en Mem Test eens voor de GPU om te kijken of deze fouten geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karot9100
De kaart is zeker niet warm, iets van 35-40 graden (zelfde als idle temp). De beide spellen die crashten zijn beide met unreal engine. Net na de splash screens, dus wanneer het menu er moet opkomen valt het beeld weg en krijg ik die timeout. Straks (na memtest) ga ik eens battlefield 1 installeren en daar testen wat die doet.

Momenteel is memtest aant het lopen en zijn er al 2/4 passes gebeurd en zo te zien heeft hij nog geen fouten.

Wat ik ook al gedaan heb is het geheugen lager geclockt (van 3600mhz naar 3000mhz) omdat ik ergens las dat een persoon daar ook eens problemen mee had. Nu dit was het dus niet.

mvg,
simon

EDIT: Ik zie dat splitgate ook met de UE4 engine werkt, dus dit kan ook al niet aan de basis van het probleem liggen 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door karot9100 op 24-08-2021 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karot9100
Ik ben nu wat aan het testen met OCCT en daar kan ik de CPU en GPU op 100% laten draaien zonder problemen en zonder dat hij teveel stroom verbruikt of dat te temperatuur te warm komt of iets dergelijks.

EDIT: Ik heb herstart en de shader complexiteit op 8 geplaatst en toen crashte de drivers terug.

De test met memtest was ook goed.

Ik heb ondertussen BF1 ook geprobeerd maar daar crashed die ook in het menu, maar ik raak wel effectief in het menu.

Ik begin toch meer en meer te denken dat het gewoon de shitty drivers van AMD zijn die het gewoon niet doen bij games.

[ Voor 9% gewijzigd door karot9100 op 24-08-2021 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-10 23:47
karot9100 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:09:
Ik ben nu wat aan het testen met OCCT en daar kan ik de CPU en GPU op 100% laten draaien zonder problemen en zonder dat hij teveel stroom verbruikt of dat te temperatuur te warm komt of iets dergelijks.

EDIT: Ik heb herstart en de shader complexiteit op 8 geplaatst en toen crashte de drivers terug.

De test met memtest was ook goed.

Ik heb ondertussen BF1 ook geprobeerd maar daar crashed die ook in het menu, maar ik raak wel effectief in het menu.

Ik begin toch meer en meer te denken dat het gewoon de shitty drivers van AMD zijn die het gewoon niet doen bij games.
Nee hoor, werkt prima. Het kan ook zijn dat er een hardware defect is, waardoor de drivers crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:19
Toevallig geheugen overklokt? Ik had soortgelijke problemen met mijn 6900XT en stond op het punt deze terug te sturen.

Tot ik per ongeluk na een biosupdate XMP was vergeten aan te zetten en toen waren de problemen ineens over.

Blijkt dat mijn Ryzen niet met 3600MT/s om kan gaan. Geheugen daarna handmatig getuned, maar niet meer op 3600MT/s, maar op de 3200MT/s die mijn cpu officieel maximaal support en sindsdien geen crash meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karot9100
Dennism schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:13:
Toevallig geheugen overklokt? Ik had soortgelijke problemen met mijn 6900XT en stond op het punt deze terug te sturen.

Tot ik per ongeluk na een biosupdate XMP was vergeten aan te zetten en toen waren de problemen ineens over.

Blijkt dat mijn Ryzen niet met 3600MT/s om kan gaan. Geheugen daarna handmatig getuned, maar niet meer op 3600MT/s, maar op de 3200MT/s die mijn cpu officieel maximaal support en sindsdien geen crash meer gehad.
Goh die stond nadat die kwam van bij azerty op 36 multiplier en dat kwam overeen met 3600mhz voor het geheugen. Heb ik al eens verlaagd naar 30 en ook na een bios restore to optimized defaults daarna terug op 36 geplaatst. Moet je effectief een profiel aanmaken of kan je gewoon settings veranderen?

Voorbeeld die ik net opzocht was dit
code:
1
 https://m.youtube.com/watch?v=axkO350Ui8k

Is wel wat anders dan bij de pc die bij mij thuis staat.

Is wel de moeite om het eens te bekijken. Ik zal ook eens kijken of ik mijn 290x er in kan monteren en of ik daar problemen heb of niet.

Mvg,
Simon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karot9100
Ik heb daarnet gecontroleerd en XMP stond niet aan. Deze aangezet en geprobeerd op 2400 en 3000 maar tevergeefs.

Daarna mijn oude 290x er in gegooid (voorzichtig gemonteerd) en nu werken de games wel. En geen crashes meer. Natuurlijk zijn het ook andere drivers. Maar sws is de GPU toch wel ergens de oorzaak.

Ik heb ook een mailtje gestuurd naar azerty, ik mag de gpu terug sturen zodat ze er naar kunnen kijken. Maar zou ik niet beter de hele kast terug sturen zodat ze het kunnen dubbel checken ook? Mochten ze dit willen.

Mvg,
Simon
Pagina: 1