Zelf ben ik in het bezit van een A7Ii met een aantal lenzen, daarnaast hebben we nog een oude Pentax Optio W60. De oude Pentax wordt best veel gebruikt door mijn kinderen (6 & 8 ) alleen is kwaliteit wel erg belabberd. Het enige voordeel is de waterdichtheid, die de camera nog steeds wel bezit. Ook ikzelf in mijn vrouw gebruiken hem zo nu en dan nog in het water. Voor de Pentax zou ik een vervanger.
Ondanks dat de camera het meeste door de kinderen gebruikt gaat worden wil ik geen instant camera of V-tech meuk.
Ik zoek:
Een camera om makkelijk mee te nemen en waarbij de foto eenvoudig over te zetten zijn naar de telefoon om te delen. Dat hoeft dus niet perse de hoogste kwaliteit te zijn.
Sterk
waterdicht, minimaal 3 meter.
Goede AF tracking
Makkelijk te bedienen
Zoom: 20...28 tot 70...105mm
Video: slow motion, 4k is pre
Lichtsterkte: Hoe groter hoe beter, geen hoge prioriteit.
Voldoende kwaliteit voor afdrukken in fotoalbum (max 30 x 30 cm)
De TG-6 van Olympus overal als beste uit de bus. De twee grote voordelen van deze camera vind ik de mogelijkheid tot RAW en verschillende accessoires beschikbaar. Nadeel is dat deze geen volledig manuele stand heeft.
Verdere kanshebbers zijn;
Ricoh WG-6/WG-70 pricewatch: Ricoh WG-60 Zwart
Nikon Coolpix W300: pricewatch: Nikon Coolpix W300 Zwart
FinePix XP140: https://fujifilm-x.com/en-us/products/cameras/xp140/
Panasonic LUMIX DC-FT7: pricewatch: Panasonic Lumix DC-FT7 Zwart
Voordeel van de twee van Ricoh is dat deze een stukje goedkoper zijn en een ingebouwde macroflitser hebben.
Waar moet ik nog meer opletten? Of gaan voor de TG-6.
Ondanks dat de camera het meeste door de kinderen gebruikt gaat worden wil ik geen instant camera of V-tech meuk.
Ik zoek:
Een camera om makkelijk mee te nemen en waarbij de foto eenvoudig over te zetten zijn naar de telefoon om te delen. Dat hoeft dus niet perse de hoogste kwaliteit te zijn.
Sterk
waterdicht, minimaal 3 meter.
Goede AF tracking
Makkelijk te bedienen
Zoom: 20...28 tot 70...105mm
Video: slow motion, 4k is pre
Lichtsterkte: Hoe groter hoe beter, geen hoge prioriteit.
Voldoende kwaliteit voor afdrukken in fotoalbum (max 30 x 30 cm)
De TG-6 van Olympus overal als beste uit de bus. De twee grote voordelen van deze camera vind ik de mogelijkheid tot RAW en verschillende accessoires beschikbaar. Nadeel is dat deze geen volledig manuele stand heeft.
Verdere kanshebbers zijn;
Ricoh WG-6/WG-70 pricewatch: Ricoh WG-60 Zwart
Nikon Coolpix W300: pricewatch: Nikon Coolpix W300 Zwart
FinePix XP140: https://fujifilm-x.com/en-us/products/cameras/xp140/
Panasonic LUMIX DC-FT7: pricewatch: Panasonic Lumix DC-FT7 Zwart
Voordeel van de twee van Ricoh is dat deze een stukje goedkoper zijn en een ingebouwde macroflitser hebben.
Waar moet ik nog meer opletten? Of gaan voor de TG-6.