Toon posts:

centrale /etc/passwd in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik zorgen dat als ik hier een linuxbak erbij zet (bv. een test-systeem of vmware) de usernames en de passwords worden overgenomen van een centrale server oid?
zonder handmatig de passwd-file en de shadow-file te kopieeren.

Verwijderd

NIS / YP
stond een mooi artikel in de vorige C'T hierover geloof ik...

Verwijderd

Topicstarter
hmm .. balen:) heb ik die C't gemist .. [topic=165280/1/100] ging ook hierover .. ga ik ff verder zoeken op internet
thnks

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
yellow pages

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:10

deadinspace

The what goes where now?

LDAP (Light Directory Access Protocol). Dan moet je op 1 bak een LDAP server draaien, en dan moeten de andere compus pam libs hebben die de LDAP server checken in plaats van in /etc/passwd te kijken. Alles dat pam gebruikt werkt dan meteen transparant.

Je kunt op zich ook telkens de /etc/passwd, /etc/group en /etc/shadow van 1 bak naar een aantal andere kopieren.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Op zondag 19 augustus 2001 19:31 schreef deadinspace het volgende:
LDAP (Light Directory Access Protocol). Dan moet je op 1 bak een LDAP server draaien, en dan moeten de andere compus pam libs hebben die de LDAP server checken in plaats van in /etc/passwd te kijken. Alles dat pam gebruikt werkt dan meteen transparant.

Je kunt op zich ook telkens de /etc/passwd, /etc/group en /etc/shadow van 1 bak naar een aantal andere kopieren.
Of op elke server een symlink maken naar een NFS mountpoint waar je hem neerzet :)
Pagina: 1