Philips 65OLED854: niet-ondersteund videoformaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sinds vandaag zegt mijn Philips tv dat er een niet ondersteund videoformaat is. Maar het beeld van de Apple TV laat ie wel gewoon zien. Negeren kan niet want de melding blijft in beeld knipperen… 8)7

Ik weet dat ik van de week zag dat er een update was (ook die meldingen staan nogal pontificaal in beeld), dus wellicht dat die update is geïnstalleerd? Aan de Apple TV kant is niets gewijzigd.

Mijn Apple TV staat op 4K SDR, en past zich automatisch aan bij de video die afgespeeld wordt. Als ik een HDR film afspeel dan zie ik wel de melding hdr verschijnen. Als ik de Apple TV op dolby vision zet, dan lijkt het ook goed te gaan. Maar ik wil het menu graag in sdr: anders is het veel te fel.

Wat is hier aan de hand? Foutje van Android tv?

Software: TMP191E_R.101.002.098.000
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T6j-RtXuK6nmhQjwKY3mt-DlaA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UKDWF60MYpJHAGkPwCMomDKZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-10 15:16
Heeft het voor de update ook op 4k Dobly Vision gestaan? Welke HDMI kabel zit tussen de AppleTV en Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Yep. Ik heb eerder nooit die melding gezien. Niet op dolby vision noch op sdr.
Dezelfde HDMI kabel zit er nog tussen. Ik weet zo niet welke. Wel een 4K/hdr one. De test van de Apple TV geeft ook geen meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-10 18:03
Ja had ik vroeger ook wel es. Volgens mij was het verholpen met een firmware update.

Ook meen ik dat als je even switch tussen hdmi sources, het verholpen is, maar weet dit niet zeker.

• Pasver
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 20-11-2022
Helaas sinds 2 dagen hetzelfde
Hier op een 55OLED805/12 en hetzelfde update nr.
Beeld doet het gewoon, melding soms na source switchen weg soms ook niet.
Geen duidelijke herhalende reden gevonden.
Op Ziggo next box en op PS5…
Beide (gezien me versterker kapot is) direct op TV met 2.1 kabels aangesloten dus kans dat beide kabels mankementen hebben is klein.

Aanname tv/software issue dus hoop dat er snel een update komt.
Als iemand een fix heeft hoor ik het graag, software terug zetten is een gedoe 🤞🏻

• iAR
  • Niet online
Ik ben er nu weer vanaf maar mijn menu staat dus nu op HDR wat toch een bak licht is…
Nog geen echte oplossing dus. Waarschijnlijk een fout bij Google 😡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:31

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Vaak gehad met mijn raspberry maar was na herstart tv alrijd weer verholpen.
Pagina: 1