Voor mijn Wordpress website gebruik ik momenteel een verouderde plugin die niet meer compatible is met PHP8.
Een andere plugin welke hetzelfde kunstje kan (het weergeven van geotagged foto's op een kaart + route).
De code om dit voor elkaar te krijgen lijkt ook grotendeels op elkaar, kwestie van find & replace zou je zeggen.
Nu kan ik natuurlijk de DB downloaden (zo groot is ie niet) met Notepad++ aan de gang gaan, maar het moet ook kunnen met PHPMyAdmin lijkt mij, wellicht met de MySQL Replace functie, echter heb ik daar niet echt kaas van gegeten...
Uiteraard heb ik al een backup van DB gemaakt, maar doe het liever in 1x goed, zonder restores en ander geklooi.
Wat moet er gebeuren?
De huidige plugin wordt op 2 manieren gebruikt op mijn site:
Mét en zonder foto's (alleen route).
De nieuwe plugin wil graag deze string:
Handmatig al getest in een post en dat werkt goed.
Feitelijk zal moeten gebeuren:
De DB naam is: wp_db
De tabel naam is: wp_dbpost
De inhoud staat in kolom: post_content
Komt niet in elke regel voor in de tabel.
Uiteraard heb ik zelf al wat gezocht en kom uit op iets als:
Weet alleen niet helemaal of dit zo gaat werken (ook ivm de quotes) en of het wellicht nog simpeler kan?
Welke DB guru kijkt even mee in mijn idee (schiet het gerust stuk) en kan me opweg helpen?
Een andere plugin welke hetzelfde kunstje kan (het weergeven van geotagged foto's op een kaart + route).
De code om dit voor elkaar te krijgen lijkt ook grotendeels op elkaar, kwestie van find & replace zou je zeggen.
Nu kan ik natuurlijk de DB downloaden (zo groot is ie niet) met Notepad++ aan de gang gaan, maar het moet ook kunnen met PHPMyAdmin lijkt mij, wellicht met de MySQL Replace functie, echter heb ik daar niet echt kaas van gegeten...
Uiteraard heb ik al een backup van DB gemaakt, maar doe het liever in 1x goed, zonder restores en ander geklooi.
Wat moet er gebeuren?
De huidige plugin wordt op 2 manieren gebruikt op mijn site:
Mét en zonder foto's (alleen route).
code:
1
2
| [sgpx nggalleries=324 gpx="/wp-content/uploads/2021/08/sGPX_2021081.gpx"] [sgpx gpx="/wp-content/uploads/2021/08/sGPX_20210813.gpx"] |
De nieuwe plugin wil graag deze string:
code:
1
2
| [geo2 id=324 xmlurl=/wp-content/uploads/2021/08/sGPX_2021081.gpx] [geo2 xmlurl=/wp-content/uploads/2021/08/sGPX_20210813.gpx] |
Handmatig al getest in een post en dat werkt goed.
Feitelijk zal moeten gebeuren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Oud: [sgpx nggalleries= Nieuw: [geo2 id= Oud: gpx=" Nieuw: xmlurl= Oud: .gpx" Nieuw: .gpx |
De DB naam is: wp_db
De tabel naam is: wp_dbpost
De inhoud staat in kolom: post_content
Komt niet in elke regel voor in de tabel.
Uiteraard heb ik zelf al wat gezocht en kom uit op iets als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| UPDATE wp_db SET wp_dbpost = REPLACE(post_content, '[sgpx nggalleries=', '[geo2 id='); SET wp_dbpost = REPLACE(post_content, 'gpx="', 'xmlurl='); SET wp_dbpost = REPLACE(post_content, '.gpx"', '.gpx'); |
Weet alleen niet helemaal of dit zo gaat werken (ook ivm de quotes) en of het wellicht nog simpeler kan?
Welke DB guru kijkt even mee in mijn idee (schiet het gerust stuk) en kan me opweg helpen?