Ik ben aan het kijken om eventueel een auto om te bouwen naar grijs kenteken.
Ik ben ondernemer en zoek een grote sterke auto zodat ik ook een aanhanger kan trekken. Ik zoek geen bus, dus kijk in de richting van BMW X5 / Volvo XC90 / Lexus RX300 / ...
Dit scheelt al snel 100 - 150 euro wegenbelasting per maand als de auto op grijs kenteken staat!
Auto moet ouder zijn dan 15 jaar vanwege bijtelling over de dagwaarde.
Deze auto's worden niet al teveel aangeboden op grijs kenteken en ombouw kost snel 2000 / 2500 euro (ex btw).
Dat vind ik nogal veel geld voor het maken van een tussenschot en de ramen bekleden met vloerbedekking (heel plat gezegd natuurlijk
).
Eisen zijn redelijk simpel (lijkt het): (zou dan om de 2e deel gaan)
/f/image/oQU7jBWUS0nrQs4xiBa8SibZ.png?f=fotoalbum_large)
Dus:
Checken of een blok van de geëiste maatvoering past;
stoelen eruit;
raam links afwerken met vloerbedekking oid (en raambediening losnemen!);
laadvloer vlak maken;
tussenschot maken.
Ik was benieuwd of er ervaringsdeskundigen zijn en wat de keuringskosten zijn. Ik heb al gezocht op de site van de RDW maar daar kan ik niets vinden.
Ik ben ondernemer en zoek een grote sterke auto zodat ik ook een aanhanger kan trekken. Ik zoek geen bus, dus kijk in de richting van BMW X5 / Volvo XC90 / Lexus RX300 / ...
Dit scheelt al snel 100 - 150 euro wegenbelasting per maand als de auto op grijs kenteken staat!
Auto moet ouder zijn dan 15 jaar vanwege bijtelling over de dagwaarde.
Deze auto's worden niet al teveel aangeboden op grijs kenteken en ombouw kost snel 2000 / 2500 euro (ex btw).
Dat vind ik nogal veel geld voor het maken van een tussenschot en de ramen bekleden met vloerbedekking (heel plat gezegd natuurlijk
Eisen zijn redelijk simpel (lijkt het): (zou dan om de 2e deel gaan)
/f/image/oQU7jBWUS0nrQs4xiBa8SibZ.png?f=fotoalbum_large)
Dus:
Checken of een blok van de geëiste maatvoering past;
stoelen eruit;
raam links afwerken met vloerbedekking oid (en raambediening losnemen!);
laadvloer vlak maken;
tussenschot maken.
Ik was benieuwd of er ervaringsdeskundigen zijn en wat de keuringskosten zijn. Ik heb al gezocht op de site van de RDW maar daar kan ik niets vinden.