Budget thuiswerk (mini) pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• timmm96
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-08 13:19
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben voor mijn vriendin bezig een desktop in elkaar te knutselen en ik zou wat hulp kunnen gebruiken. Het gaat om een heel basis systeem, welke voornamelijk gebruikt gaat worden als thuiswerk pc. Er komen twee beeldschermen aan, en wordt voornamelijk gebruikt om thuiswerkprogramma te runnen, e-mailen, surfen op internet en af toe het spel Sims (integrated graphics zou hier voldoende voor moeten zijn).

Wat mag het systeem gaan kosten?
€550 +/-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie onderstaand lijstje voor een aantal componenten die ik heb gevonden door een beetje eigen speurwerk op tweakers. En daarnaast wat voor videokaart raden jullie aan?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het moet gewoon een beetje een vlotte pc worden, waar twee schermen aan gehangen kunnen worden met meerdere internetpagina's, mail etc. open.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik ben heel benieuwd naar jullie mening over onderstaand lijstje, gebaseerd op een eerder topic en eigen onderzoek. Ik sta op het punt om deze te bestellen, maar wil toch nog even voor de zekerheid vragen of jullie als kenners dit een goede build vinden :p Ik las wel dat een 11600K best heet kan worden, is dit wel handig in een minipc? Zijn er bepaalde koelers hiervoor die ook in een mini pc passen?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-11600K Boxed€ 262,50€ 262,50
1BarebonesASRock DeskMini H470 Series€ 158,50€ 158,50
1Geheugen internKingston HyperX Impact HX432S20IB2K2/16€ 91,04€ 91,04
1Solid state drivesWD Blue SN550 250GB (WDS250G2B0C)€ 39,99€ 39,99
Totaal€ 552,03

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Pak de 11600 non K ipv de duurdere, hetere en minder efficiënte 11600k.

De Deskmini kan max 2933MHz geheugen aan. Je kunt dus een goedkopere kit nemen of het zo laten, maar dan draait het dus oo 2933MHz.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:07
De ventilator die Intel levert is luidruchtig bij volle belasting - een Noctua NH-L9i Bruin is stiller.

• _Sunnyboy_
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 19:12

_Sunnyboy_

Mooooooooooooooooo!

Ik vind de processor nogal overkill voor het beschreven gebruik. Een Intel Core i3-10100 Boxed heb je voor de helft er is meer dan genoeg thuiswerkprogramma's en af en toe Sims.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life