Auto Subwoofer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thymo.K
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 29-10-2021
Goedemiddag,

Ik ben opzoek naar een nieuwe subwoofer nu dat mijn oude het begint te begeven.

De oude subwoofer is een Pioneer GXT-3706B met de GM-A3702 versterker. De woofer is nou al 8 jaar oud en begint nu uit te vallen of geeft haast geen geluid meer.

Specs:

Kenmerken en specificaties GXT-3706B
Subwoofer: Pioneer TSW-306R:
Maximaal vermogen: 1300 Watt
RMS vermogen: 300 Watt
Impedantie: 4 Ohm
Frequentiekarakteristiek: 20 Hz – 220 Hz
Maten: 12 Inch (30 cm)
Gevoeligheid: 95 dB

Versterker: Pioneer GM-A3702:
Luidsprekerterminals: Schroefaansluitingen
Maximaal opgenomen vermogen: 500W (overbrugd) of 2 x 170W (4 ) of 2 x 250 W (2 )
CEA 2006 Power: (THD + N = 1%) 2 x 60W (4 )
Continu uitgangsvermogen: (RMS) 2 x 60W (4 ) or 1 x 190W (4 overbrugd) of 2 x 95 W (2 )
Mogelijkheid belastingsimpedantie: 2-8 ohm mogelijk (stereo)
Frequentierespons: 10Hz ~ 70kHz (+0dB , -3dB) Hz
Vervorming: < 0.05 %
S/N-ratio: > 95 dB
LPF 80 Hz: (-12 dB/oct)

Nou ben ik opzoek naar een nieuwe subwoofer en versterker met gelijke of betere prestaties.

Maar omdat er zoveel soorten en maten en reviews zijn ben ik ten einde raad.

De subwoofer gaat vooral voor hardstyle en house gebruikt worden.

Dus ik ben opzoek naar een subwoofer waar een goede en diepe bass uitkomt die goed voel en hoorbaar is voor een niet al te gekke prijs.

Met vriendelijke groet,
Thymo

[ Voor 0% gewijzigd door Thymo.K op 23-08-2021 12:54 . Reden: Typ foutjes ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:37
wat is je budget?

"vroeger" was ik altijd groot voorstander van MTX Subs omdat ze relatief voordelig waren maar veel waar voor je geld leverde zeker de MTX-12 inch was destijds echt goud.

Ik had die destijds gekoppeld met een Ground-zero versterker en was daar uiterst tevreden over, de combinatie met een GZ Sub was waarschijnlijk beter geweest maar dan ben je tenminste de helft meer kwijt voor de subwoofer. ik zou in iedersgeval met jou muzieksmaken kiezen voor een gesloten kist. een gepoorte kist speelt "langzamer" maar heeft wel meer "ooof" maar komt m.i. beter tot zijn recht bij reggea, hip-hop en dat soort langzamere stijlen.

als je budget er naar is:

Ground-zero GZIW12SPL (12 inch woofer)
Ground Zero GZTA1.800DX-II

kleiner budget:
MTX RT12-04
Ground Zero GZIA 2.135 1x 260 watt in bridge, misschien een stapje omhoog doen als t in je budget past naar Ground Zero GZIA 2.240

er zijn natuurlijk ook zat webshops die pakketten aanbieden of subwoofers in kasten die aangeboden worden door de fabrikant zoals:
https://carsounds.nl/prod...ground-zero-gzib3000xspl/

als ik nu voor mijzelf iets zou moeten kopen zou ik wel weer gaan voor een gesloten kist, 12" sub en een versterker met iets meer RMS vermogen dan de Sub eigenlijk aan kan.

let wel op dat je met +- 200 watt aan enkel bas vermogen al best een eind komt, in wat voor auto ga je het stoppen?

[ Voor 7% gewijzigd door Reloader op 24-08-2021 11:38 ]