Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axrinas
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 03-12-2023
Hoi,

Ik ben Samsung Lease-klant en heb op 3 augustus contact opgenomen met Samsung Support over een mogelijk defect aan mijn smartphone.
De ondersteuning stelde me een paar vragen en stelde een paar stappen voor, die ik probeerde, maar zonder succes, ze stelden voor om de smartphone om te wisselen.

Ik ging akkoord en ze stuurden me een retourlabel. Op 4 augustus teruggestuurd naar Samsung voor omruiling, aangekomen bij Samsung op 5 augustus.

Maar sinds 5 augustus is er niets meer gebeurd. Er was geen e-mail over de retourbon. Er werd opnieuw contact opgenomen en ik was verzekerd dat de retour was aangekomen en nu door een normale controle gaat.

Aangezien er niets gebeurde tot 10 augustus, geen e-mail, geen statusupdate, heb ik opnieuw contact opgenomen met de ondersteuning. Toen kreeg ik de verzekering dat de omruiling uiterlijk binnen 10 dagen na aankomst van de retour zou zijn afgerond en dat ik de nieuwe smartphone in handen zou hebben.

Op 16 augustus vernam ik van de support dat de status nu op "refund went wrong" stond, ik legde nogmaals uit dat het om een ​​ruil ging en mij werd verzekerd dat dit slechts een interne fout was en dat de betreffende afdeling probeert om te gaan met het.

2 dagen later op 18 augustus nog steeds geen informatie over de omruiling Ondertussen heb ik contact opgenomen met de Samsung leasepartner *knip* en de situatie beschreven Ik kreeg het antwoord dat Samsung binnen 24 uur contact met mij zou opnemen. Er is niks gebeurd!

Dus ik heb weer contact opgenomen en de medewerker zei dat ze morgen een track en trace nummer zouden krijgen. Nou, dacht ik, ik wachtte tot morgen en er kwam niets!

Daarna heb ik weer contact opgenomen met de support, dit keer kreeg ik te horen dat je morgen (20 augustus) een mail krijgt hoe het verder gaat, er was weer geen mail!

Noch *knip*, noch Samsung voelen zich echt verantwoordelijk om mij te helpen. Ze trekken druk het leasebedrag af, maar een smartphone omwisselen lijkt te moeilijk.

Ik word constant afgeschrikt en moet geduld hebben. Ja, ik doe dat al meer dan 2 weken en er gebeurt niets. Ik kan iedereen alleen maar aanraden om iets rechtstreeks bij Samsung te kopen!

Misschien heeft iemand hier een idee wat ik kan doen?

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 23-08-2021 13:05 . Reden: Naam leasemaatschappij weggehaald, gezien deze (nog) niets toevoegt aan de discussie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:39
Punt 1: geen zaken leasen maar enkel kopen waar je geld voor hebt. Compleet stupide om een telefoon te leasen, maar goed.

Nu je eenmaal met dit probleem zit: Samsung en leasepartij in gebreke stellen en termijn geven hoe je het opgelost wilt zien.

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:27

kevin33

Welkom in Utopia.

Cyriel85 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:40:
Punt 1: geen zaken leasen maar enkel kopen waar je geld voor hebt. Compleet stupide om een telefoon te leasen, maar goed.
Eens, maar nogal mosterd na de maaltijd

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
punt 2: je bent en wordt niet opgelicht door samsung. ja er gaan blijkbaar een hoop dingen achter de schermen mis. maar van oplichting is geen sprake.

communicatie via de mail laten verlopen zodat je het op papier staat.
eventueel telefoon gesprekken opnemen, zodat je bewijs krijgt van de afspraken

[ Voor 118% gewijzigd door jack zomer op 23-08-2021 12:49 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axrinas
@Cyriel85 Ik heb wel de Geld voor om het ook zo te kopen! Maar ik heb de Lease gekozen, omdat je alle 6 Maanden upgrade kunt doen, omdat ik zelf voor Samsung US ontwikkel.

Termin heb ik gezet, het komt maar alleen geen Reactie!

@jack zomer
Wat dan? Het is zeker Oplichting, als je altijd een andere Verklaring ontvangt en iedere Medewerker wat anders zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ratemypoodotcom
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-11-2021
Nou, wel goede antwoorden wanneer mensen je willen helpen....

Wil je alleen een discussie voeren of wil je ook echt dat mensen je helpen ondanks dat het antwoord je niet bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
axrinas schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:47:
@Cyriel85

@jack zomer
Wat dan? Het is zeker Oplichting, als je altijd een andere Verklaring ontvangt en iedere Medewerker wat anders zegt.
het is zeker geen oplichting, je hebt te maken met een groot bedrijf.
Meerdere afdelingen , meerdere mensen die een plasje over een casus willen doen.
en als 2 of meerdere afdelingen dan belabberd communiceren naar elkaar en naar jou,
dan kan het lang duren en gaan er zeker dingen mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:27

kevin33

Welkom in Utopia.

Staat er niks over een doorlooptijd op: https://www.samsung.com/nl/privatelease/
Trouwens wel krankzinnige leaseprijzen, maar dat terzijde.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malandro
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-04 15:47
jack zomer schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:52:
[...]

het is zeker geen oplichting, je hebt te maken met een groot bedrijf.
Meerdere afdelingen , meerdere mensen die een plasje over een casus willen doen.
en als 2 of meerdere afdelingen dan belabberd communiceren naar elkaar en naar jou,
dan kan het lang duren en gaan er zeker dingen mis.
Misschien is oplichting wat voorbarig, maar denk je dat TS gecompenseerd zal worden voor de periode die TS wel betaald zonder gebruik te kunnen maken van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Malandro schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:55:
[...]

Misschien is oplichting wat voorbarig, maar denk je dat TS gecompenseerd zal worden voor de periode die TS wel betaald zonder gebruik te kunnen maken van?
Daar ga ik wel vanuit. Meeste duur overeenkomsten hebben vaak wel een schade clausule wanneer er niet geleverd wordt. Vaak in de trant van (maandbedrag/aantal dagen in maand)* aantal dagen geen service ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Malandro schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:55:
[...]

automatisch, nee .
Dat zal de vermoedelijk de volgende vraag zijn als deze communicatie clusterfuck is ont-fucked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axrinas
@Malandro ne, dat ze verwijderen ze even. Ik zou steeds doorbetalen voor een Smartphone, ik niet heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de stemmingmakerij uit de topictitel gehaald en de naam van de leasemaatschappij uit de TS gehaald, gezien deze niets toevoegt in de discussie rondom een (lopend) geschil.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:19

DarkSide

theres no place like ::1

Dit staat er in de voorwaarde:

7.3 Indien het Product onder de Samsung garantie valt en in alle redelijkheid niet kan worden
gerepareerd of indien blijkt dat de reparatie langer zal duren dan één week na ontvangst van het
Product, dan zal Samsung binnen 24 uur na constatering daarvan aan de Huurder bevestigen dat
het Product zal worden vervangen en vervolgens het vervangingsproduct gratis opsturen naar de
Huurder.

Staat niet direct bij wanneer je hem dan terugkrijgt. Maar qua tijdsduur zou je iig dus mogen verwachten dat je al een vervangend exemplaar mocht ontvangen.

4 Klachtenregeling en geschillen
De Huurder kan zich met klachten tot de Verhuurder richten op het volgende e-mailadres
support.samsungnl@naam leasemaatschappij. Indien de klacht niet tot een oplossing leidt kunnen eventuele
geschillen ter beslechting worden voorgelegd via de website van de Europese Commissie
https://ec.europa.eu/cons...nt=main.home2.show&lng=NL

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axrinas
@DarkSide Ja, da wet ik, antwoord "desbetreffende Afdeling is erg bezig me"

support.samsungnl@.... stuurt me verder naar Samsung

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:19

DarkSide

theres no place like ::1

Dus ga je naar de Europese commissie.

Je geeft dus aan dat je nu al een paar keer om status e.d. gevraagd hebt.
Dat je ze in gebreke stelt vanwege dat ze de afspraken die opgesteld zijn in hun voorwaarde niet na komen.
En dat je binnen een week een correcte afhandeling en compensatie verwacht.

Anders ga je naar de geschillen commissie.

(ps je hebt geen juridische bijstand verzekering oid?)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-04 16:39
Het mag geen reden zijn maar als je naar de lease maatschappij net zo reageert als hier, dan maak je het jezelf wel erg moeilijk.

Stuur ze een mail dat je ze in gebreke stelt en annuleer je contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axrinas
@Gadgeteer ja, dat heb ik inmiddels, email is gelezen maar geen antwoord. Ik weet niet verder. Samsung en oom de Lease Maatschappij reageren niet via email. Een adress voor een brief heb ik niet :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Als ik een leasetelefoon bestel, kom ik uit bij deze voorwaarden. Zijn dat dezelfde als waarmee jij akkoord bent gegaan?

Juridisch is het een huurovereenkomst. Daarvoor geldt wettelijk:
De huurder kan in geval van vermindering van huurgenot ten gevolge van een gebrek een daaraan evenredige vermindering van de huurprijs vorderen van de dag waarop hij van het gebrek behoorlijk heeft kennis gegeven aan de verhuurder of waarop het gebrek reeds in voldoende mate bekend was om tot maatregelen over te gaan, tot die waarop het gebrek is verholpen.
In de Algemene Voorwaarden kan hiervan worden afgeweken, maar dat is niet gebeurd. Je hoeft dus niets te betalen voor de periode dat de telefoon in onderhoud is. 'Vorderen' betekent helaas wel dat je het geld niet zomaar kunt inhouden.

In de voorwaarden staat het Franse adres. Ook staat er:
De Huurder heeft het recht om de Overeenkomst binnen de termijn van de minimumduur te
beëindigen indien er sprake is van grove nalatigheid zijdens de Verhuurder in de nakoming van haar verplichtingen uit de Overeenkomst. De Huurder dient in dat geval de Verhuurder hiervan bij
aangetekende brief op de hoogte te stellen.
De bepaling over de aangetekende brief is onredelijk bezwarend (art 6:236 BW, onder l). Je kunt altijd met een e-mail volstaan.

Ik zou een e-mail sturen waarin je aangeeft dat je sinds 3 augustus geen gebruik van de telefoon hebt kunnen maken, dat er is toegezegd dat je op 15 augustus een nieuwe telefoon in handen zou hebben, dat er op 18 augustus is toegezegd dat iemand op 19 augustus contact zou opnemen, maar dat het allemaal niet is gebeurd, dat je de telefoon nodig hebt en drie weken zonder telefoon erg lang is, dat toestelhuur juist als zorgeloos ('zonder zorgen') wordt gepresenteerd, en dat je nu binnen een week een toestel wilt hebben.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axrinas
@fopjurist Het heb ik inmiddels gedaan.
Helaas ontvang ik van de Lease Maatschappij, dat ik naar Samsung sturen zou ^^ Samsung zelf had geen eMail Adress of zo. Niets, te eerst via Chat probeert en dat was de Antwoord.

Ik weet echt niet verder.
[11:30, 24.8.2021] Alex: Ik maag graag een bevestigng ontvangen via email, dat mijn bericht ontvangen is!
[11:32, 24.8.2021] Samsung NL: We maken geen gebruik van een e-mailadres, ik heb je bericht in goede orde ontvangen en letterlijk doorgezet naar de shop-afdeling.
[11:33, 24.8.2021] Alex: Sorry, maar ik denk niet dat er een antwoord zal komen. Zaols als met de Retour... sind 3 weken
[11:33, 24.8.2021] Samsung NL: Zodra we een terugkoppeling hebben ontvangen van HQ zullen we je direct verder informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

axrinas schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:44:
@fopjurist Het heb ik inmiddels gedaan.
Helaas ontvang ik van de Lease Maatschappij, dat ik naar Samsung sturen zou ^^
Dan stuur je terug dat Samsung je aan het lijntje houdt met loze beloftes, dat je een huurcontract hebt met hen en dat zij het huurcontract in nauwe samenwerking met Samsung hebben aangeboden, dat je hen mede verantwoordelijk houdt voor de trage garantieafhandeling, en je binnen een week (na je vorige e-mail waarin je die week noemde) een werkende telefoon wilt.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:00
Heb je iemand die je communicatie even kan nalezen voordat je die verstuurt?
Ik krijg het idee dat Nederlands niet je eerste taal is (?).
Ondanks dat je volledig gelijk hebt: ‘met stroop vangt men meer vliegen dan met azijn’
Pagina: 1