Ik heb een pc inelkaar geknutseld(P133, SB16, 1,2 GB, 32 MB, 8 speed cdrom, touchscreen(!)) Nou wil ik deze aansluiten op een ontzettende kermis-stereotoren(Van Dale?). Dus veel lichtjes maar geen line-in. Nou heb ik gehoord dat je via een soort omgebouwde tape toch nog geluid in dat apparaat kan krijgen, dus via het cassettedek. Hoe is nu de kwaliteit van zo'n geval? Of is dat zo slecht dat ik naar de rommelmarkt moet voor een versterker? Of is er nog een andere optie?
Zelf heb ik nooit met die cassettes gewerkt, maar denk dat de kwaliteit redelijk/goed is, maar ik heb, denk nog goedkopere en maybe zelfs betere oplossing, tenminste, als er een microfoon aansluiting is.
De pc heeft line out, daarin doen we dus een jackplug, ala formaat walkman.diskman, kabeltje eraan, naar de radio, daar weer een jackplug, weer ala formaat walkman/diskman, eventueel verloop stekker als het een grotere jackplug is voor de microfoon, inpluggen, en zou ook moeten werken...
De pc heeft line out, daarin doen we dus een jackplug, ala formaat walkman.diskman, kabeltje eraan, naar de radio, daar weer een jackplug, weer ala formaat walkman/diskman, eventueel verloop stekker als het een grotere jackplug is voor de microfoon, inpluggen, en zou ook moeten werken...
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
yup, maaar als je hem een beetje te hard zet, blaas je je mic ingang op (en dat bebeurd snel !!!)Op zondag 19 augustus 2001 14:30 schreef Nakebod het volgende:
Zelf heb ik nooit met die cassettes gewerkt, maar denk dat de kwaliteit redelijk/goed is, maar ik heb, denk nog goedkopere en maybe zelfs betere oplossing, tenminste, als er een microfoon aansluiting is.
enne, die mic inganbg is eigenlijk veel te gevoelig, denk niet dat dat goedgaat...
denk dat jehet via het bandje het beste kan doen
maaaaaaar het beste is natuurlijk om toch een line in zien te krijgen ofzo
...
Geen microfoon ingang, dat had ik natuurlijk allang bedacht!
Geen microfoon ingang, dat had ik natuurlijk allang bedacht!
die cassette's werken nogal goed... alleen kan je kleppie van je cassetterecorderding niet meer dicht als ie nauw sluit, ivm met het draadje
Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.
Da's dan nogal lastig, want dan kan je em ook niet op play zetten, of hoeft dat niet?Op zondag 19 augustus 2001 17:12 schreef Zeepoog het volgende:
die cassette's werken nogal goed... alleen kan je kleppie van je cassetterecorderding niet meer dicht als ie nauw sluit, ivm met het draadje
Maarja die dingen waren in eerste instatie denk ik ook alleen maar bedoeld voor autoradio's
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Die casettes geven op zich wel goed geluid. Maar je kunt hem natuurlijk ook gewoon openschroeven en even zoeken waar ergens het audiosignaal van bv. de tape loopt en daar een line-aansluiting op solderen.
Heb ik zelf ook een tijdje gebruikt op die manier.
Geluid is niet geweldig maar is naar te luisteren.
Denk er wel aan dat je je Tape-deck uitzet als je niet meer luistert, dat bandje draait namelijk anders oneindig door.
Bij mij was dat 4 dagen, toen was de motor van mijn tapedeck kapot.
het kan dus wel maar is niet echt een topoplossing.
gl
p.s. die tapejes zijn ook nog niet eens zo goedkoop, iets van 45 piek geloof ik.
Geluid is niet geweldig maar is naar te luisteren.
Denk er wel aan dat je je Tape-deck uitzet als je niet meer luistert, dat bandje draait namelijk anders oneindig door.
Bij mij was dat 4 dagen, toen was de motor van mijn tapedeck kapot.
het kan dus wel maar is niet echt een topoplossing.
gl
p.s. die tapejes zijn ook nog niet eens zo goedkoop, iets van 45 piek geloof ik.
Heb hier in Chillburg al voor 25 piek bij de lokale electronicaboer. Valt wel mee die prijs dus, en kwaliteit is best behoorlijk.
Bij 3 verschillende minisetjes van me kan allemaal de klep dicht, dus als je hierover zeurt... klep dicht!
Suc6
Bij 3 verschillende minisetjes van me kan allemaal de klep dicht, dus als je hierover zeurt... klep dicht!
Suc6
Pagina: 1