Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies voor stille maar krachtige mini-ITX build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ulysius
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07-10-2022
Ivm thuiswerken en algemeen comfort wil ik upgraden naar een zit-sta bureau (Ikea Idasen met custom eiken blad). Omdat mijn oude pc uit 2013 is en een full tower zou ik dit keer graag een krachtige mini-ITX build in elkaar zetten om op het bureau te plaatsen. Ik kies voor een case met een zo klein mogelijke footprint omdat het anders niet naast mijn super ultrawide monitor past (Samsung CRG9). Door plaatsing op het bureau is stilte van het systeem is uiteraard een voordeel.

Ik heb al het een en ander bekeken, zie de lijst onder. Omdat ik een tijdje out of the loop ben weet ik niet zeker of er bottlenecks zijn in het systeem, en of de compabitiliteit in orde is. Hulp is welkom!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 284,95€ 284,95
1MoederbordenGigabyte Aorus B550I PRO AX€ 155,-€ 155,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G€ 995,95€ 995,95
1BehuizingenNZXT H1 (2021 Version) Zwart€ 294,93€ 294,93
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 82,79€ 82,79
1Solid state drivesSamsung 980 PCIe 3.0 NVMe M.2 SSD 1TB€ 101,90€ 101,90
Totaal€ 1.915,52

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Algemeen entertainment, nieuwste games spelen op mijn ultrawide, en thuiswerken (enkel verbinden met remote desktop).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou het graag om en nabij de 2000,- houden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Uiteraard mijn ultrawide, voor de rest is alle standaard randapparatuur voorzien.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MonitorenSamsung C49RG90 Zwart€ 1.019,-€ 1.019,-
Totaal€ 1.019,-

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik gebruik typisch weinig opslag dus ik verwacht dat een 1TB SSD zal voldoen. De case (NZXT H1) is inclusief een waterkoeling voor de CPU en een 650W Gold-rated power supply.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kleine footprint op bureau, relatief stil. Ik denk dat de NZXT H1 aan die eisen voldoet (19x19cm, ingebouwde waterkoeling).

Ga je overklokken?
Nee, wellicht onderklokken ivm temperatuur als ik geen maximale prestaties nodig heb tijdens thuiswerken.

Wat verwacht je van ons?
  • Is er een obvious bottleneck in dit systeem?
  • Zijn de onderdelen compatible?
  • Zal dit systeem redelijk stil zijn of is de GPU daarvoor te luidruchtig?

Beste antwoord (via ulysius op 30-08-2021 10:27)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:47

sapphire

Die-hard pruts0r

ulysius schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:29:
[...]

Die case heb ik gezien, maar is hij niet luidruchtiger vanwege al het mesh vergeleken met een meer gesloten case?
Ja waarschijnlijk wel iets, aan de andere kant staat de H1 er om bekend dat hij matig koelt. Dan blazen de fans weer harder en is het effect van meer stilte teniet gedaan.
De Meshlisious word niet voor niets dé ITX case van 2021 genoemd :)

Gabriël AM5

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-11 23:57
De videokaart past niet in deze kast.

Let ook op dat je voor voldoende koeling zorgt.
De rgb ga je eigenlijk niet zien in deze kast, dus verspilt geld.

• Pietje789
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21-09 13:11
De ssupd meshlicious is zeker een aanrader voor sff builds. Je kan er een atx psu in kwijt, ik tot een 280mm aio, en vrijwel alle GPU’s. Je krijgt wel een pcie 3.0 riser meegeleverd dus die moet je of vervangen voor een 4.0 riser, of anders instellen.
pricewatch: Meshlicious

• ulysius
99ruud99 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:31:
De videokaart past niet in deze kast.

Let ook op dat je voor voldoende koeling zorgt.
De rgb ga je eigenlijk niet zien in deze kast, dus verspilt geld.
Shit, je hebt gelijk. Gelukkig zijn er ook modellen die wel passen zoals deze. Goed alternatief? Wel wat prijziger.

• ulysius
Pietje789 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:37:
De ssupd meshlicious is zeker een aanrader voor sff builds. Je kan er een atx psu in kwijt, ik tot een 280mm aio, en vrijwel alle GPU’s. Je krijgt wel een pcie 3.0 riser meegeleverd dus die moet je of vervangen voor een 4.0 riser, of anders instellen.
pricewatch: Meshlicious
Die case heb ik gezien, maar is hij niet luidruchtiger vanwege al het mesh vergeleken met een meer gesloten case?

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Ik heb de H1 nog nooit gebouwd, maar loop er niet echt warm van na de reacties op nieuws: NZXT breidt H1 Mini- en Streaming PC-series van voorgebouwde BLD-pc's....

Is de pricewatch: Cooler Master MasterBox NR200P Zwart ook een goede oplossing voor je bureau? Dat is een hele fijne kast die ook stiller is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KIhHueZGgSXBrC48-P-1-plWzqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oldRjIpZVN7yDkJVJA9gBzHP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door Djarune op 25-08-2021 10:35 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:47

sapphire

Die-hard pruts0r

ulysius schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:29:
[...]

Ja waarschijnlijk wel iets, aan de andere kant staat de H1 er om bekend dat hij matig koelt. Dan blazen de fans weer harder en is het effect van meer stilte teniet gedaan.
De Meshlisious word niet voor niets dé ITX case van 2021 genoemd :)

Gabriël AM5

Pagina: 1