Toon posts:

[Linux Mandrake 8.0] alle partities weg na install

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help, help, help. De search leverde één topic op die op mijn probleem leek, maar toch net iets anders.

Scenario: Linux Mandrake vanaf boot CDROM aan t installen. Ik geef hem de opdracht om zich op de 'free space' te installeren, 4 gieg, doet hij netjes, maakt install af, reboot...
Ik krijg een zwart scherm waarop alleen 'LI' staat. Met partition magic gekeken: hij heeft dus alle free space in een undefined partitie gezet en zichzelf in 4 gieg van die undefined space. Vooraan. Er staat 35 gieg aan 'volle' partitie, die PM 6.0 Type 80 ofzo noemt. Ik had ongeveer 35 gieg van de 80 volstaan. Daar moet mijn Windows en Data dus in ieder geval GEDEELTELIJK nog staan (de eerste vier gieg zouden wel overschreven zijn?).

Maar als ik de volle partitie op active zet blijft er LI staan als ik boot. Ik had 4 FAT32 partities overigens.

HELP! Hoe krijg ik Mandrake aan zn verstand gepeuterd om dit terug te draaien?!

Kan ik nog Lost and Found-en?

Verwijderd

Installeer manfrake ff opnieuw en installeer ook de bootmanager van linux.

Ik heb ook zo'n probleem gehad met bootmagic.
Verder kan ik er weinig over zeggen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je een Linux Bootdisk aangemaakt?
Doe eerst eens met een win-bootdisk fdisk /mbr, dan is LILO iig uit je MBR weg en kun je Windows normaal laten starten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
OMG!!! Ik denk dat ik het weet....Linux heeft over RAID heengekeken en zich op één harddisk installed. Dus niet Striping over 2....kan dat kloppen?

edit:
daar ziet het echt eng veel naar uit...naja, dan recoveren is schier onmogelijk. Is wel jammer...
Naja, dat hebben we dan ook weer gehad. :(
Computer UIT...ik weet niet wanneer ik weer tijd/zin heb om die hele tering zooi te reinstallen...maaaan... REETcomputers :(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Oef.. RAID?
Daar weet ik niks van, zou best kunnen dat dat gebeurd is.
Dan heb je aan de bovenstaande tip ook niks lijkt me.

[search=linux raid installatie]

Daar staat niks tussen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device