Ik heb hier een iMac (origineel met FusionDrive) staan waarvan ik niet zeker weet of hij de geest heeft gegeven.
Welke symptomen toont de mac:
- Bleef herstarten met de melding dat er een probleem is;
- Vastlopen tijdens het opstarten;
- Zo ineens deed de mac het weer een dag om vervolgens weer het bovenstaande te doen.
Wat heb ik al gedaan:
- Nieuwe SSD geplaatst en juist geformatteerd voor macOS
- SMC & PRAM reset
- Proberen MacOS Recovery / Disk Utility te bereiken, geen resultaat, loopt vast
- Diagnostiek draaien, geeft aan dat er geen problemen zijn
- Ubuntu Live USB booten (Safe Graphics), Geen probleem alles functioneert dan goed
- via Ubuntu zijn ook de schijven gewoon te lezen/schrijven (SSD van de fusiondrive + Nieuw geplaatste SSD)
- Bijgedrukte geheugen verwijderd en getest met enkel het originele geheugen
- Tijdens het laden van internet recovery (wereldbol met tijd eronder) zie ik dat er gedownload wordt in UniFi.
- Opstarten met safe boot laat de mac ook vastlopen tijdens het laden.
- Target mode laat een thunderbolt icoon zien, of het daadwerkelijk werkt weet ik niet.
Kan dit wellicht veroorzaakt worden omdat de originele 128GB Apple SSD (onderdeel van de FusionDrive) er nog in zit? Of zou dit niks uit mogen maken?
Een beetje ten einde raad. Heeft iemand suggesties? Of is de iMac gewoon overleden
Welke symptomen toont de mac:
- Bleef herstarten met de melding dat er een probleem is;
- Vastlopen tijdens het opstarten;
- Zo ineens deed de mac het weer een dag om vervolgens weer het bovenstaande te doen.
Wat heb ik al gedaan:
- Nieuwe SSD geplaatst en juist geformatteerd voor macOS
- SMC & PRAM reset
- Proberen MacOS Recovery / Disk Utility te bereiken, geen resultaat, loopt vast
- Diagnostiek draaien, geeft aan dat er geen problemen zijn
- Ubuntu Live USB booten (Safe Graphics), Geen probleem alles functioneert dan goed
- via Ubuntu zijn ook de schijven gewoon te lezen/schrijven (SSD van de fusiondrive + Nieuw geplaatste SSD)
- Bijgedrukte geheugen verwijderd en getest met enkel het originele geheugen
- Tijdens het laden van internet recovery (wereldbol met tijd eronder) zie ik dat er gedownload wordt in UniFi.
- Opstarten met safe boot laat de mac ook vastlopen tijdens het laden.
- Target mode laat een thunderbolt icoon zien, of het daadwerkelijk werkt weet ik niet.
Kan dit wellicht veroorzaakt worden omdat de originele 128GB Apple SSD (onderdeel van de FusionDrive) er nog in zit? Of zou dit niks uit mogen maken?
Een beetje ten einde raad. Heeft iemand suggesties? Of is de iMac gewoon overleden
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 14% gewijzigd door aGraPusher op 23-08-2021 14:10 ]
Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam