BSOD zelfs na clean install

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekoppelaar
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-03 17:06

mikekoppelaar

Gamen zit in 't bloed.

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een tijd terug een PC voor mijn broertje gebouwd. Er zit een 550Watt Bronze PSU, Ryzen 3 2200G, 16GB ram, R9 280x en een 480gb Ssd in. 

Echter heeft hij recentelijk vaak een BSOD, er komt een code voorbij waarin staat:-   IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL- PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA.Ik heb een memory check laten doen op de pc daar kwam niks uit.
De videokaart geeft ook een normale display.

Na ongeveer een paar minuten geeft hij weer een BSOD.

Ik heb een memory check gedaan, coolpaste check gedaan, voltage check gedaan en gekeken of de SSD niet corrupt is door er nogmaals een clean install op te doen.

Ik ben zelf ten einde raad.

Iemand een idee?

Is het het moederbord?

Hoor het graag. 8)7

M. Koppelaar

Beste antwoord (via mikekoppelaar op 22-08-2021 18:33)

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Als je genoeg tijd hebt om hem in veilige modus te starten doe dat dan als eerste zodat je eventuele driver problemen kan uitsluiten. Crashed je PC in veilige modus ook dan is het 99,9999% zeker een hardware probleem.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Als je genoeg tijd hebt om hem in veilige modus te starten doe dat dan als eerste zodat je eventuele driver problemen kan uitsluiten. Crashed je PC in veilige modus ook dan is het 99,9999% zeker een hardware probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JuriaanBakx
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-08 01:32
Start de computer eens met een live linux USB, en check eens met dmesg of je iets ziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekoppelaar
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06-03 17:06

mikekoppelaar

Gamen zit in 't bloed.

Topicstarter
Synoniem, ik heb de veilige modus gedaan. Hij crashde nogmaals. Ik heb het probleem geïdentificeerd..

De videokaart eruit gehaald, bleek daar iets mee te zijn. Ga hem straks even in een ander systeem runnen om te kijken of hij defect is.

Thanks!

M. Koppelaar