brandstofpomp kapot, gevolg ijzer in hele systeem.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniej36
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 22-10-2021
Wij hebben een Ford F250 welke altijd goed door de dealer onderhouden is. Helaas is de brandstofpomp op de 1 of andere duistere wijze kapot gegaan. Hierdoor zijn er door het systeem allemaal ijzeren deeltjes gevonden. Natuurlijk is de auto All risk verzekerd. Wij zijn benieuwd of wij iets met de verzekering kunnen regelen omdat dit buiten onze schuld is gebeurd. Natuurlijk kunnen wij het de verzekering vragen maar we zijn ook erg benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
De dealer heeft dit bij dit soort auto's nog nooit mee gemaakt en staat dus ook voor een raadsel. De kosten zijn echt enorm en daarom onze vraag.

...

Beste antwoord (via Anniej36 op 23-08-2021 18:13)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Op dit moment staan er nogal wat vragen open hier.

@Anniej36 Zou je ons zsm meer relevante info kunnen verstrekken? Zoals hoe oud is de F250 en op welke brandstof rijdt hij?

Persoonlijk verwacht ik niet dat je all-risk verzekering hier iets mee zal doen. Zoals al meerdere keren aangegeven is die primair bedoeld voor herstel van schade veroorzaakt oorzaken van buitenaf of doordat je ergens tegenaan bent gereden. Vergoeding door schade als gevolg van falen van onderdelen ben ik persoonlijk nog niet tegengekomen (maar ik ken ook niet alle verzekeringen, dus er kan altijd een uitzondering zijn).

Omdat metaaldelen uit een opvoerpomp (de pomp in of nabij de brandstoftank) door een brandstoffilter worden opgevangen, vermoed ik dat er sprake is van schade aan de hoge druk brandstofpomp van een direct injection motor. Voor zover ik weet zijn de brandstofmotoren die Ford USA gebruikt in deze pick-ups geen direct injection, maar zijn de diesels dat wel. Deze pompen gaan wel vaker kapot (ook bij andere merken) en dan kan er inderdaad metaal in de motor komen (want na deze pomp zit geen filter).

Doorgaans is een garantie-claim of call-back via de importeur of fabrikant de enige weg, maar omdat het om een voertuig gaat dat niet officieel in Nederland is geleverd (en Ford Nederland dus geen rol in heeft gespeeld) kan een claim erg lastig worden. Met de aanschaf van een dergelijk voertuig heb je bewust het risico genomen dat je geen of slechts heel moeizaam aanspraak kan maken op coulance-regelingen van de fabrikant.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:23

DataGhost

iPL dev

Dat kan je verzekering je het beste vertellen. Misschien staat het zelfs in je polis. Ik denk niet dat wat Tweakers je iets nuttigers kunnen vertellen dan zij dat kunnen, zeker als wij niet weten welk bouwjaar en welke verzekering je hebt. Als het een recent bouwjaar betreft heb je misschien nog garantie van Ford.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Beandstofpomp klinkt iig als een slijtage onderdeel, dus vermoed dat zoiets niet onder een autoverzekering valt.
Maar je kan het iig wel even navragen, all-risk autoverzekering valt soms meer onder dan je denkt.

Afhankelijk van de leeftijd zou het idd nog wel onder garantie van de dealer kunnen vallen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:20
Lijkt mij in ieder geval geen verzekeringskwestie.

Dan zou iedereen zijn motorschade kunnen claimen.

Wel balen voor je natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:00
Het stukgaan van onderdelen van de auto, door slijtage, hoort doorgaans niet bij een verzekering. Maar je kunt altijd je polis er op naslaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

DataGhost schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:14:
Dat kan je verzekering je het beste vertellen. Misschien staat het zelfs in je polis. Ik denk niet dat wat Tweakers je iets nuttigers kunnen vertellen dan zij dat kunnen, zeker als wij niet weten welk bouwjaar en welke verzekering je hebt. Als het een recent bouwjaar betreft heb je misschien nog garantie van Ford.
Je kunt natuurlijk ook gewoon eerst informatie inwinnen alvorens je contact opneemt met je verzekering, zodat je bij dat gesprek wat sterker in je schoenen staat. Om dan meteen de deur dicht te doen en naar de verzekeraar te wijzen is op zijn zachtst gezegd niet erg behulpzaam.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:04
Check je polis. Als het er niet staat (wat ik vermoed) dan is het niet gedekt.

Garantie of non-conformiteit is niet erg waarschijnlijk voor een oudere auto tenzij het overduidelijk een fout van de fabrikant betreft. Googlen dus, vooral ook internationaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

FirePuma142 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:40:
[...]

Je kunt natuurlijk ook gewoon eerst informatie inwinnen alvorens je contact opneemt met je verzekering, zodat je bij dat gesprek wat sterker in je schoenen staat. Om dan meteen de deur dicht te doen en naar de verzekeraar te wijzen is op zijn zachtst gezegd niet erg behulpzaam.
De consensus in dit topic is "nee, maar misschien". De verzekering is de enige partij die hier uitsluitsel over kan geven als het niet expliciet in de polis staat als zijnde gedekt of niet gedekt. All-risk is verder nergens wettelijk vastgelegd en hangt 100% van de polis af, die verschilt per verzekeraar. Zonder die informatie kan hier toch geen antwoord komen. Je kan ook prima bij de verzekeraar navragen hoe en wat en vervolgens een topic openen "verzekeraar zegt niet gedekt, ben ik het niet mee eens, wat zijn mijn opties?"

Dit is zoals gezegd in principe een slijtage-onderdeel en niet als gevolg van een externe invloed of inschattingsfout (waar de verzekering primair voor bedoeld is). Daarvoor val je officieel eerst terug op fabrieksgarantie of conformiteit volgens verwachte levensduur dus daarmee wordt de fabrikant of de dealer het eerste aanspreekpunt. Als je kan beargumenteren dat de brandstofpomp niet is aangemerkt als slijtage-onderdeel in het reguliere onderhoudsschema kan je daar gevolgschade proberen te claimen op basis van slecht ontwerp of slechte onderhoudsinstructies. Als dit wel zo is aangemerkt is van belang om te kijken of het een en ander netjes via het schema gebeurd is alvorens zo'n claim te maken. In geen van deze gevallen komt de verzekering om de hoek kijken. Tenzij ze het expliciet dekken dus maar dat heb ik niet zien staan in de eerste de beste WA-Casco-polis die ik opensloeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:21
Anniej36 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:09:
Wij hebben een Ford F250 welke altijd goed door de dealer onderhouden is. Helaas is de brandstofpomp op de 1 of andere duistere wijze kapot gegaan. Hierdoor zijn er door het systeem allemaal ijzeren deeltjes gevonden. Natuurlijk is de auto All risk verzekerd. Wij zijn benieuwd of wij iets met de verzekering kunnen regelen omdat dit buiten onze schuld is gebeurd. Natuurlijk kunnen wij het de verzekering vragen maar we zijn ook erg benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
De dealer heeft dit bij dit soort auto's nog nooit mee gemaakt en staat dus ook voor een raadsel. De kosten zijn echt enorm en daarom onze vraag.

...
Nope, tenzij je een 'garantieverzekering' afgesloten hebt. Je All Risk verzekering dekt schade door van buiten in de basis schade door van buiten komend onheil. Mechanische schade valt daar eigenlijk nooit onder. Daar hebben verzekeraars aparte garantieproducten voor.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Standaard all risk verzekering zal er weinig mee kunnen. Tenzij het komt door vandalisme (als zand in de benzinetank ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:57
Een brandstofpomp gaat bijna altijd kapot van drooglopen.
Rijden jullie de auto helemaal leeg?

Welk bouwjaar is het, en welke motor?

[ Voor 23% gewijzigd door WEBGAMING op 22-08-2021 17:44 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• chrisborst
  • Laatst online: 14-05 22:04
@Anniej36 Wanneer gaan mensen eens stoppen om alle tegenslag proberen te verhalen op een verzekeraar of andere derde partij.
Accepteer gewoon dat een auto onverwachte kosten met zich kan meebrengen, hoe vervelend dat ook is.
Zuur maar zo is helaas het leven.

edit: dit geldt uiteraard enkel vanaf een bepaalde leeftijd en kilometers. Bij een nieuwe auto mag dit gewoon niet gebeuren. Maar bij meer kilometers en jaren kan zoiets gebeuren.
Neem aan dat je ook de auto ook niet net heb gekocht en nog garantie heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door chrisborst op 22-08-2021 18:30 ]

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Anniej36
Jeetje, wij proberen gewoon wat ervaringen van andere hiermee te vragen. De auto is inderdaad niet nieuw. We hebben hem 2 jaar geleden voor 65000 euro gekocht en alle onderhoud gegeven wat nodig was. bij de dealer welke alles weet van de Ford USA auto's. NAtuurlijk kan er slijtage van een auto zijn, echter is dit nog niet echt voorgekomen bij de dealer. ook hebben wij uiteraard geprobeerd te zoeken via google en van allerlei websites om te kijken of en hoe dit vaker voorkomt. De opmerking van chrisborst, wanneer gaan mensen eens stoppen om alle tegenslagen proberen te verhalen op de verzekeraar vind ik echt een domme opmerking. Je verzekerd jezelf all risk om zoveel mogelijk risico's en tegenslagen vergoed te krijgen. Hiervoor betaald je ook een aardig hoge premie. Wij verwachten niet perse dan het vergoed wordt maar wij vragen hier of er mensen zijn die er ervaring mee hebben en wellicht weten of er wel iets van een vergoeding voor kan zijn. In ieder geval bedankt voor de reacties tot zover. :-)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
chrisborst schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:51:
@Anniej36 Wanneer gaan mensen eens stoppen om alle tegenslag proberen te verhalen op een verzekeraar.
Dat lijkt me vrij logisch toch, daar voor heb je iets verzekerd en betaal je elke maand premie.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:56
Valt niet onder je all risk verzekering. Die dekt alleen schade aan je auto door een ongeval. Dus simpelweg gezegd alleen blikschade. Enige bij wie je je kan melden is de importeur/fabrikant of die je misschien tegemoet willen komen.
chrisborst schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:51:
@Anniej36 Wanneer gaan mensen eens stoppen om alle tegenslag proberen te verhalen op een verzekeraar of andere derde partij.
Accepteer gewoon dat een auto onverwachte kosten met zich kan meebrengen, hoe vervelend dat ook is.
Zuur maar zo is helaas het leven.

edit: dit geldt uiteraard enkel vanaf een bepaalde leeftijd en kilometers. Bij een nieuwe auto mag dit gewoon niet gebeuren. Maar bij meer kilometers en jaren kan zoiets gebeuren.
Neem aan dat je ook de auto ook niet net heb gekocht en nog garantie heeft.
Waarom ben ik dan verzekerd? 8)7. Als ik ergens voor verzekerd ben dan wil ik dat maar al te graag claimen bij de verzekeraar. Daar betaal ik namelijk voor. Ik betaal ze niet zodat ze gezellig aan de VrijMiBo kunnen op mijn kosten.

[ Voor 65% gewijzigd door Khayma op 22-08-2021 23:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Anniej36 Denk je nu echt dat een (wettelijke verplichte) autoverzekering, schade aan onderdelen dekt, die NIET veroorzaakt zijn door zaken als van buiten komend onheil? :?
Zoals een ongeluk, storm, molest, o.i.d.

Ik denk dat je ff de voorwaarden van je autoverzekering moet doorlezen... ;)

ff een willekeurig citaat van een autoverzekeraar:

WA-dekking is verplicht

Een WA-dekking (Wettelijke Aansprakelijkheid) is wettelijk verplicht voor autobezitters in Nederland. Dit is dus de minimale dekking die je moet afsluiten. De WA-dekking dekt schade die jouw auto aan anderen en hun bezittingen toebrengt. Als iemand anders in jouw auto rijdt, wordt de veroorzaakte schade ook vergoed.
Beperkt Casco

Schade aan je eigen auto is ook (deels) te verzekeren. Kies je voor Beperkt Casco? Dan ben je naast WA ook verzekerd voor bepaalde schade aan je eigen auto. Omdat deze dekking bestaat uit twee onderdelen, is de volledige benaming ook wel WA+ Beperkt Casco. Beperkt Casco dekt schades aan anderen en schade aan je eigen auto als gevolg van diefstal, brand, ruitbreuk, storm, hagel en botsing met dieren. Schade die je zelf aan jouw auto veroorzaakt is uitgesloten.
Volledig Casco

De naam geeft het wellicht al aan: dit is de meest uitgebreide dekking. De verzekering bevat de onderdelen WA en Volledig Casco, ook wel All Risk genoemd. All Risk vergoedt niet alleen schade bij anderen die jij hebt veroorzaakt. Ook schade aan jouw eigen auto wordt gedekt, zelfs als het je eigen schuld is. Het maakt dus niet uit wie aansprakelijk is.

Je zou hooguit naar de garantie/coulance/conformiteit van de verkoper van je auto kunnen kijken. Zien of daar wat 'service' vandaan kan komen.
Maar dat is heel wat anders dan een autoverzekering! :Y

[ Voor 74% gewijzigd door ehtweak op 22-08-2021 23:54 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 18:53
Ik was in eerste instantie ook redelijk stellig dat een All-risk alleen voor van buitenaf komend onheil was.
Echter wat een aantal mensen al terecht aangeven, het ligt aan de polisvoorwaarden. Puur op de basis van "een All-Risk verzekering" is het niet te zeggen.
Zie ook :
https://www.consumentenbo...toverzekering-onduidelijk
Dat 12 van de onderzochte 77 autoverzekeringen toch dekking bieden is een positieve uitzondering.
Enige juiste antwoord is dus terug te vinden in je polisvoorwaarden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
kan je ''het systeem'' definiëren?

meestal zit na de brandstofpomp en voor de motor een brandstof filter.
als je dat met ''systeem'' bedoelt dan valt het toch wel mee?

meuk loskoppelen, en de 2 brandstofleidingen doorspoelen en de filter vervangen.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 07:39

M14

ehtweak schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 23:50:
@Anniej36 Denk je nu echt dat een (wettelijke verplichte) autoverzekering, schade aan onderdelen dekt, die NIET veroorzaakt zijn door zaken als van buiten komend onheil? :?

WA-dekking is verplicht

Een WA-dekking (Wettelijke Aansprakelijkheid) is wettelijk verplicht voor autobezitters in Nederland. Dit is dus de minimale dekking die je moet afsluiten. De WA-dekking dekt schade die jouw auto aan anderen en hun bezittingen toebrengt. Als iemand anders in jouw auto rijdt, wordt de veroorzaakte schade ook vergoed.
Beperkt Casco

Schade aan je eigen auto is ook (deels) te verzekeren. Kies je voor Beperkt Casco? Dan ben je naast WA ook verzekerd voor bepaalde schade aan je eigen auto. Omdat deze dekking bestaat uit twee onderdelen, is de volledige benaming ook wel WA+ Beperkt Casco. Beperkt Casco dekt schades aan anderen en schade aan je eigen auto als gevolg van diefstal, brand, ruitbreuk, storm, hagel en botsing met dieren. Schade die je zelf aan jouw auto veroorzaakt is uitgesloten.
Volledig Casco

De naam geeft het wellicht al aan: dit is de meest uitgebreide dekking. De verzekering bevat de onderdelen WA en Volledig Casco, ook wel All Risk genoemd. All Risk vergoedt niet alleen schade bij anderen die jij hebt veroorzaakt. Ook schade aan jouw eigen auto wordt gedekt, zelfs als het je eigen schuld is. Het maakt dus niet uit wie aansprakelijk is.

Je zou hooguit naar de garantie/coulance/conformiteit van de verkoper van je auto kunnen kijken. Zien of daar wat 'service' vandaan kan komen.
Het gaat om een allrisk verzekering, niet om wa. Je antwoord is hiermee totaal irrelevant :).

@Anniej36 Vervelend! Ik acht de kans klein dat de verzekering hier wat mee kan doen, maar even nalezen is natuurlijk altijd goed.

Hou er rekening mee dat een claim alleen de moeite is bij flinke schadeposten. Je gaat 5 schadevrije jaren achteruit. Nu in de min komen is sowieso niet verstandig, maar mocht je later een keer in het verkeer een foutje maken is dat nogmaals minus 5 jaar.

Negatieve vrije jaren betekend een hele hoge premie, waarschijnlijk is allrisk niet mogelijk en mogelijk krijg je niet alle auto's verzekerd.

Los daarvan, voordat je op hetzelfde premie bedrag komt heb je behoorlijk wat extra betaald vanwege de verminderde korting. Dat gaat makkelijk om enkele duizenden euro's. Daarom kan het goed zijn dat zelf de reparatie betalen goedkoper is.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Als de auto twee jaar geleden voor 65k gekocht is neem ik aan dat die toen nieuw was en de auto dus ook maar twee jaar oud is? Dan zou ik keihard alle kosten naar Ford gooien. Ik weet niet hoeveel garantie ze normaal geven maar een dergelijk gebrek binnen zo'n korte tijd is op geen enkele manier conform. Dus Ford / dealer zijn het eerste aanspreekpunt. Als ze daarin niet meegaan moet je waarschijnlijk hulp in roepen. Als je verzekering de schade gewoon dekt (check de polis, vraag de verzekeraar) is dat mooi voor jou natuurlijk, die route is waarschijnlijk makkelijker maar kan je je no-claim kosten dus dat is niet per se wenselijk. Heel misschien dat ze in deze situatie (en als ze het normaliter wel dekken) rechtsbijstand voor je willen leveren om het op Ford te verhalen. Ik denk dat dat zo ongeveer je opties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Eerlijk gezegd denk ik niet dat een autoverzekering de kosten dekt voor schade aan slijtagedelen. Maar goed, proberen kan altijd.

Ik zou het eerder gooien op een garantie of coulanceregeling met de dealer/importeur etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:16

Klippy

Still Game

@DataGhost Waarschijnlijk niet, die auto zal toen ook een jaar of 2-3 oud zijn geweest. Nieuwprijs zal zo rond de 90K zijn in NL. En omdat zo'n auto officieel niet in NL wordt geleverd zal het import zijn. Nu is dat tegenwoordig niet heel vreemd, komen duizenden van dat soort pick-ups het land binnen maar voor garantie ben je waarschijnlijk afhankelijk van de importeur en niet de fabrikant.

@Anniej36 Hoe oud is de auto precies en wat is er precies aan de hand? Ben ook wel benieuwd naar de kosten, want wat moet er precies vervangen worden? "De kosten zijn echt enorm" zegt niet heel veel. Moet brandstofsysteem gereinigd worden of heel je blok gereviseerd?
Als je pomp in één keer kapot gaat zou het weinig problemen mogen veroorzaken, maar als het een lang spelend probleem is zijn de metaaldeeltjes zo fijn dat ze ook door je filter gaan en dat kan wel problemen opleveren ja op de lange termijn.

Als het een diesel is, het schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn in de VS https://fordauthority.com...new-class-action-lawsuit/ Maar zelfs als dit precies jou probleem is, is bewijzen dat het een bekend defect is (en dus geld krijgen) een tweede.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:29

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@Anniej36 wat zijn de herstelkosten?

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:29
*snip* misschien moet je dit maar in LA als vraag gaan stellen OF gewoon niet reageren natuurlijk...

[ Voor 82% gewijzigd door Señor Sjon op 23-08-2021 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:28
Klippy schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 01:55:
@DataGhost Waarschijnlijk niet, die auto zal toen ook een jaar of 2-3 oud zijn geweest. Nieuwprijs zal zo rond de 90K zijn in NL. En omdat zo'n auto officieel niet in NL wordt geleverd zal het import zijn. Nu is dat tegenwoordig niet heel vreemd, komen duizenden van dat soort pick-ups het land binnen maar voor garantie ben je waarschijnlijk afhankelijk van de importeur en niet de fabrikant.
Ben benieuwd of TS zich ook gerealiseerd heeft dat een auto met nieuwwaarde van 60 tot 90k, ook reparaties met zich mee kan brengen die in verhouding zijn tot de nieuwprijs.

Maar ik sluit mij aan bij anderen; proberen garantie en anders coulance te regelen, zeker indien dealer onderhouden en 2 jaar geleden nieuw gekocht. Maar dit zal er ook vanaf hangen of je in die 2 jaar 20 a 40k km gereden hebt, of 120k en wat de kilometrage is qua garantie.

Verzekering kun je vergeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:42
Anniej36 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 23:32:
Jeetje, wij proberen gewoon wat ervaringen van andere hiermee te vragen. De auto is inderdaad niet nieuw. We hebben hem 2 jaar geleden voor 65000 euro gekocht en alle onderhoud gegeven wat nodig was. bij de dealer welke alles weet van de Ford USA auto's. NAtuurlijk kan er slijtage van een auto zijn, echter is dit nog niet echt voorgekomen bij de dealer. ook hebben wij uiteraard geprobeerd te zoeken via google en van allerlei websites om te kijken of en hoe dit vaker voorkomt. De opmerking van chrisborst, wanneer gaan mensen eens stoppen om alle tegenslagen proberen te verhalen op de verzekeraar vind ik echt een domme opmerking. Je verzekerd jezelf all risk om zoveel mogelijk risico's en tegenslagen vergoed te krijgen. Hiervoor betaald je ook een aardig hoge premie. Wij verwachten niet perse dan het vergoed wordt maar wij vragen hier of er mensen zijn die er ervaring mee hebben en wellicht weten of er wel iets van een vergoeding voor kan zijn. In ieder geval bedankt voor de reacties tot zover. :-)
Laat ik het voorop stellen dat ik het sneu vind dat je auto zo'n hoge kostenpost heeft maar het kan gebeuren.

Dat gezegd hebbende, als je een Ford 250 koopt en gaat lopen pochen dat ie wel 65k heeft gekost, dan vind ik ook dat je er rekening mee moet houden dat de doorlopende kosten een stuk hoger zijn dan een gewone auto. Auto's kunnen enorm duur zijn in onderhoud, en auto's die niet van origine hier verkocht worden doorgaans nog duurder.
Máár, je zegt er niet bij hoe "enorm" die kosten daadwerkelijk zijn?

Als ik google op metal filings in fuel line dan vind je toch behoorlijk wat resultaten, het is dus niet zo uitzonderlijk (in zijn algemeenheid, of bij Ford) als je dealer doet vermoeden:
https://www.powerstroke.o...l-filter-housing.1368409/

Weet niet of dit het zelfde model brandstofpomp is maar daar loopt/liep dus een class action voor in de US.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:25

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Anniej36 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 16:09:

...
eh, wat kan er precies kapot gaan?
er zijn dus metaaldeeltjes in de brandstofleiding gekomen?
de kans lijkt me klein dat die verder dan het brandstoffilter komen.

Wat is er volgens de dealer (of 'merkspecialist') precies kapot? En heb je niet een melding op je dash gehad voordat het fout ging? En had je klachten, of komt de dealer met het verhaal bij gewone onderhoudsbeurt?

[ Voor 6% gewijzigd door Tens op 23-08-2021 09:29 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

Khayma schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 23:36:

Waarom ben ik dan verzekerd? 8)7. Als ik ergens voor verzekerd ben
En dat is precies de vraag: waar ben je nu echt voor verzekerd?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tens schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:49:
[...]

En dat is precies de vraag: waar ben je nu echt voor verzekerd?
Je kan je ook wel gaan verzekeren voor als je banden slijten, maar de meeste mensen zullen daar niet voor verzekerd zijn. Idem voor de brandstofpomp.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Tens schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:47:
[...]

eh, wat kan er precies kapot gaan?
er zijn dus metaaldeeltjes in de brandstofleiding gekomen?
de kans lijkt me klein dat die verder dan het brandstoffilter komen.

Wat is er volgens de dealer (of 'merkspecialist') precies kapot?
Als ik even snel google vind ik ook anderen:
Er is zelfs een post van iemand die vraagt of het advies van zijn garage om de pomp bij 80000miles te vervangen.

"I have a 2017 f250 with the 6.2. My mechanic warned my of an issue with the fuel pump. Apparently the bearings in the pump can fail send metal shards into the the injectors. He advised preemptively replacing it at 80,000 miles. What do y’all think?"

Goeie mechanic! 8)

tevens: http://donewithford.com/tag/metal-shavings-in-fuel/

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

MrMonkE schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:59:
[...]

Er is zelfs een post van iemand die vraagt of het advies van zijn garage om de pomp bij 80000miles te vervangen.

"I have a 2017 f250 with the 6.2. My mechanic warned my of an issue with the fuel pump. Apparently the bearings in the pump can fail send metal shards into the the injectors. He advised preemptively replacing it at 80,000 miles. What do y’all think?"

Goeie mechanic! 8)

hm, een F250 uit 2016 (of 15) met een International motor.
He continued to let me know that this was an International motor and they have had a lot of trouble with this engine. The newer diesels were a Ford engine and he would stack them up against any diesel out there.
niet zeker, maar heb het idee dat de 250 van TS jonger is. (maar 3000 dollar om de brandstofpomp te demonteren.... |:( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 511810

jack zomer schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 00:14:
kan je ''het systeem'' definiëren?

meestal zit na de brandstofpomp en voor de motor een brandstof filter.
als je dat met ''systeem'' bedoelt dan valt het toch wel mee?

meuk loskoppelen, en de 2 brandstofleidingen doorspoelen en de filter vervangen.
Ik denk niet dat hij DIE brandstofpomp bedoelt.
Metaaldeeltjes --> hogedruk pomp --> duur + schade aan rest motor.
De pomp waar jij naar verwijst is de opvoerpomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:50
Als je ergens schade wilt verhalen zou ik bij de fabrikant beginnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisborst
  • Laatst online: 14-05 22:04
Waarom is het een domme opmerking? Vindt het eerder een domme aanname om te denken dat een all risk verzekering hiervoor bedoeld is. Die is ervoor als de eigenaar z'n auto zelf in de prak rijdt. Niet om een defecte brandstofpomp op te verhalen.
De enige "verzekering" die je hiervoor kan krijgen is extra garantie bijkopen bij de aankoop van je auto.
MrMonkE schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:59:
[...]

Goeie mechanic! 8)

Dus blijkbaar is het wel een bekend probleem, alleen niet hier in NL. Wat ook logisch is want hoeveel F250 rijden hier nu eenmaal rond.
Je zou deze info kunnen gebruiken om te kijken of de importeur hiermee iets kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou het dan eerder via Ford proberen te regelen, misschien willen ze de reparatie wel (deels) vergoeden uit coulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:17
Ernemmer schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:47:
[...]

Ik zou het dan eerder via Ford proberen te regelen, misschien willen ze de reparatie wel (deels) vergoeden uit coulance.
Dan moet hij MERK-dealer onderhouden zijn en moeten alle beurten door hen geregistreerd worden bij Ford.
Daarna kan de dealer een case aanmaken bij Ford om coulance te vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

Maar gaat het hier wel om een Diesel? Is het niet een benzine uitvoering die waarschijnlijk normaal gesproken op LPG loopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

Barrycade schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:11:
Maar gaat het hier wel om een Diesel? Is het niet een benzine uitvoering die waarschijnlijk normaal gesproken op LPG loopt?
yep, er staan nogal wat vragen open hier......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Gezien de F250 niet via Ford zelf te koop is in Nederland (en in praktisch alle gevallen valt onder de vrachtwagens) verwacht ik dat bij Ford Nederland aankloppen weinig gaat uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Je verzekering doet hier niets mee.

Injectors laten vernieuwen ,systeem spoelen en nieuwe brandstofpomp monteren.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
SniperGuy schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:00:
[...]

Dan moet hij MERK-dealer onderhouden zijn en moeten alle beurten door hen geregistreerd worden bij Ford.
Daarna kan de dealer een case aanmaken bij Ford om coulance te vragen.
Niks moet, vragen staat vrij.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

Op dit moment staan er nogal wat vragen open hier.

@Anniej36 Zou je ons zsm meer relevante info kunnen verstrekken? Zoals hoe oud is de F250 en op welke brandstof rijdt hij?

Persoonlijk verwacht ik niet dat je all-risk verzekering hier iets mee zal doen. Zoals al meerdere keren aangegeven is die primair bedoeld voor herstel van schade veroorzaakt oorzaken van buitenaf of doordat je ergens tegenaan bent gereden. Vergoeding door schade als gevolg van falen van onderdelen ben ik persoonlijk nog niet tegengekomen (maar ik ken ook niet alle verzekeringen, dus er kan altijd een uitzondering zijn).

Omdat metaaldelen uit een opvoerpomp (de pomp in of nabij de brandstoftank) door een brandstoffilter worden opgevangen, vermoed ik dat er sprake is van schade aan de hoge druk brandstofpomp van een direct injection motor. Voor zover ik weet zijn de brandstofmotoren die Ford USA gebruikt in deze pick-ups geen direct injection, maar zijn de diesels dat wel. Deze pompen gaan wel vaker kapot (ook bij andere merken) en dan kan er inderdaad metaal in de motor komen (want na deze pomp zit geen filter).

Doorgaans is een garantie-claim of call-back via de importeur of fabrikant de enige weg, maar omdat het om een voertuig gaat dat niet officieel in Nederland is geleverd (en Ford Nederland dus geen rol in heeft gespeeld) kan een claim erg lastig worden. Met de aanschaf van een dergelijk voertuig heb je bewust het risico genomen dat je geen of slechts heel moeizaam aanspraak kan maken op coulance-regelingen van de fabrikant.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93050

Heel simpel, zoals iedereen al zegt: motorschade is niet verzekerd. hoe vervelend het ook is. Je kunt uiteraard wel in de voorwaarden kijken, maar dat durf ik je absoluut te garanderen. simpel gezegd is alleen blikschade verzekerd. 'Echt;' all-risk bestaat niet. Wat wij all-riks noemen, is wa + casco.

Je kunt coulance e.d proberen, maar of dat lukt ? als de motor echt aangetast is, dan zal het wel een vers blok worden, en ja, dat is duur, maar dure reparaties is inherent aan een dure auto, niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniej36
ehtweak schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 23:50:

WA-dekking is verplicht

Beperkt Casco

Volledig Casco

Een all risk verzekering is niet wettelijk verplicht hoor. En sja.... misschien vind jij dit dom maar als er dus staat, all risk vergoedt niet alleen schade bij andere die jij hebt veroorzaakt. ook schade aan je eigen auto wordt gedekt, zelfs als het je eigen schuld is..... Kun je toch denken dat dit eventueel ook bij de all risk zou kunnen horen. En dan is het nog geen eens onze eigen schuld want de auto is netjes onderhouden. Het is van ons alleen maar een vraag om te kijken of mensen tips hebben. Ik dacht dat dit forum daarvoor zou zijn. Niet om uitgekafferd te worden ofzo. bedankt in ieder geval voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniej36
deepbass909 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:30:
[mbr]Op dit moment staan er nogal wat vragen open hier.

@Anniej36 Zou je ons zsm meer relevante info kunnen verstrekken? Zoals hoe oud is de F250 en op welke brandstof rijdt hij?[/]

Bedankt voor je reactie! Hier heb ik inderdaad wat aan. Aangezien ik ook vroeg of er mensen met ervaring zijn. Het klopt dat het een Diesel is. We hebben de auto bij een Ford USA dealer gekocht in Nederland en dus is het inderdaad lastig om bij de fabrikant te gaan claimen. We zijn in goed gesprek hoor met de dealer.
Nogmaals dank voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@Anniej36

Wat is er stuk?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniej36
pagani schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:53:
Gezien de F250 niet via Ford zelf te koop is in Nederland (en in praktisch alle gevallen valt onder de vrachtwagens) verwacht ik dat bij Ford Nederland aankloppen weinig gaat uithalen.
Haha klopt dat deze niet in Nederland via Ford te koop is en inderdaad is het een vrachtwagen. dus het gaat inderdaad niets uithalen. We hebben de Ford bij een USA dealer gekocht in Nederland en zijn in goed gesprek met ze. Dank voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniej36
Barrycade schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:11:
Een diesel inderaad. Het is een Ford F250 Platinum Super Duty 8 cilinder Op vrachtwagen kenteken. Tank wordt nooit helemaal leeg gereden, en dus op tijd weer vol gegooid. En zeker geen verkeerde brandstof in gegooid. De auto is ouder dan 2 jaar. Wij hebben deze gekocht bij een Ford USA dealer met bouwjaar 2014.

Wij begrijpen dus dat het vaker kan gebeuren bij een Diesel motor helaas en zeker na de gereden kilometers. Heel jammer en balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Anniej36 Ik vrees dat je met deze 'vrachtwagen' een beetje veel pech gaat hebben en dat je er ook bij geen enkele NL of zelfs EU Ford dealer mee aan hoeft te gaan komen. Grijze Import, zelfs van nieuwe apparaten, wordt niet aangenomen door de NL/EU dealers dus je zal mogen gaan 'bekvechten' met de importeur welke het apparaat als grijze import naar de EU gehaald heeft.

We hebben hier ooit een goedjenieuwe Toyota Tundra met ongeveer zo'n zelfde 'issue' gehad en dat ding is uiteindelijk in een container terug naar de US verscheept.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anniej36
Felicia schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:26:
[...]

Laat ik het voorop stellen dat ik het sneu vind dat je auto zo'n hoge kostenpost heeft maar het kan gebeuren.

Dat gezegd hebbende, als je een Ford 250 koopt en gaat lopen pochen dat ie wel 65k heeft gekost, dan vind ik ook dat je er rekening mee moet houden dat de doorlopende kosten een stuk hoger zijn dan een gewone auto. Auto's kunnen enorm duur zijn in onderhoud, en auto's die niet van origine hier verkocht worden doorgaans nog duurder.
Máár, je zegt er niet bij hoe "enorm" die kosten daadwerkelijk zijn?

Als ik google op metal filings in fuel line dan vind je toch behoorlijk wat resultaten, het is dus niet zo uitzonderlijk (in zijn algemeenheid, of bij Ford) als je dealer doet vermoeden:
https://www.powerstroke.o...l-filter-housing.1368409/

Weet niet of dit het zelfde model brandstofpomp is maar daar loopt/liep dus een class action voor in de US.
Ik loop daar zeker niet mee te pochen hoor. maargoed, dat kan zo lijken. Wij weten inderdaad dat de doorlopende kosten hoger zijn dan minder dure auto's. en dat service beurten inderdaad niet normaal veel kosten. En daar hebben we ook rekening mee gehouden. MAar daar gaat het niet echt over. Waar we geen rekening mee hebben gehouden is dat de brandstof pomp zo kapot kan gaan (terwijl we het onderhoud goed laten uitvoeren) zodat er dus ijzeren deeltjes overal te vinden zijn. En als je dus ook wil weten wat de kosten daadwerkelijk zijn om dit weer goed te krijgen dan mag dat, maar ik wil niet lopen pochen..............
De kosten voor het repareren van de auto liggen tussen de 15000 en 20000 euro. daarmee hebben wij dus duidelijk geen rekening gehouden. De auto is overigens aangeschaft om keihard mee te werken, het is niet zo dat wij het voor alleen maar de fun hebben aangeschaft.
Bedankt voor je antwoord en de link, zo kunnen wij ook weer verder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
15 tot 20k klinkt als een complete motorrevisie of zelfs vervanging. Is het blok stukgelopen of loopt het nog maar zijn er metaaldeeltjes aangetroffen?

(ik zou eens bij een andere USA handelaar of garage een second opinion vragen, het zou me weinig verbazen als je hier belazerd wordt)

Heb je het complete onderhoudsrapport uit de VS ook, opvraagbaar via de VIN eventueel?

Daarnaast is het natuurlijk niet gek dat een auto die in Nederland nieuw meer dan 200k zou kosten (en van zeg zes jaar oud nog 65k moet kosten, ik gok dan zelfs nog op grijs kenteken zonder bpm) bij een dergelijke reparatie 15k+ kost. Ook is een motor die na zeven jaar de geest geeft, zeker bij een Amerikaan, niet extreem uitzonderlijk. Zeker als je hem "zwaar laat werken"

Ook is de vraag hoe de auto gebruikt wordt. In Nederland rij je al snel te korte stukjes om een dergelijk blok op temperatuur te krijgen voor zware belasting. Bij een F250 is met een koude motor vlot optrekken al een aardige aanslag op de mechanische kant, als er dan nog een flinke last achter hangt wordt dat alleen maar erger.

[ Voor 94% gewijzigd door pagani op 23-08-2021 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:22

MLLL

Palm Treo 650

pagani schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 18:48:

Ook is een motor die na zeven jaar de geest geeft, zeker bij een Amerikaan, niet extreem uitzonderlijk.
Mag ik vragen waarom je dit denkt?
Amerikaanse motoren zijn vaak ongecompliceerd, in tegenstelling tot de europese opgefokte motortjes.
De motoren kunnen wel bullitproof zijjn maar vaak zijn het de randzaken op en aan een motor die voor ellende zorgen, vooral de milieumeuk die er aan toegevoegd is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
MLLL schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 19:52:
[...]

Amerikaanse motoren zijn vaak ongecompliceerd, in tegenstelling tot de europese opgefokte motortjes.
De motoren kunnen wel bullitproof zijjn maar vaak zijn het de randzaken op en aan een motor die voor ellende zorgen, vooral de milieumeuk die er aan toegevoegd is
Omdat ook de kleppen en zuigers in een ongecompliceerd Amerikaans blok niet gelukkig worden van kwaliteitsissues als brandstofpompen die als stukjes ijzer langskomen. Bij praktisch alle kwaliteitsonderzoeken staan de échte Amerikanen (dus geen Ford Focus maar een Ford voor de Amerikaanse markt) steevast onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

pagani schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 20:35:
[...]

Omdat ook de kleppen en zuigers in een ongecompliceerd Amerikaans blok niet gelukkig worden van kwaliteitsissues als brandstofpompen die als stukjes ijzer langskomen. Bij praktisch alle kwaliteitsonderzoeken staan de échte Amerikanen (dus geen Ford Focus maar een Ford voor de Amerikaanse markt) steevast onderaan.
Net welk lijstje er bijpakt
https://www.jdpower.com/b...e-dependability-study-vds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:15
Hier heb je nu niets aan: Volgende keer een wagen leasen als je geen risico wilt lopen op onverwachte kosten. Je autoverzekering, al dan niet all-risk, is voor ongelukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Je ziet dat veel amerikaanse merken onder het Industry Avg staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Nu online

deepbass909

MLLL schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 19:52:
[...]

Je hebt het over de oude, luie V8-en. De huidige motoren die in USA gebruikt worden zijn net zo complex (soms zelfs nog complexer) als de motoren die hier worden gebruikt. De emissie-eisen die in o.a. Californië gesteld worden overstijgen die van de EU en dat is voor veel fabrikanten tegenwoordig de benchmark waarop motoren worden ontwikkeld.
De tijd dat een Amerikaanse auto standaard een grote 6-cilinder of V8 had, ligt al ruim achter ons. Tegenwoordig ligt bijvoorbeel din een Ford personen-auto in de USA dezelfde ecoboost als in de EU om maar iets te noemen en zijn problemen rond EGR en carterventilatie daar misschien wel groter dan hier.

Maar dat staat allemaal los van het probleem waar @Anniej36 mee te kampen heeft. Bij haar F250 is een hogedruk brandstofpomp kapot gelopen, schijnbaar een zwakpunt bij deze motoren en bij wel meer motoren overigens, die pompen worden nogal zwaar belast. Ook dat het een Cummins-motor is staat volledig los van of het een Amerikaanse auto is of niet, Cummins-motoren worden bijv. in de EU ook gebruikt in vrachtwagens.

Alleen voor de afhandeling van een mogelijke claim is Ford USA het aanspreekpunt. En dat is op de eerste plaats al lastig, want grijze import, maar gezien de leeftijd (inmiddels 7 jaar) is de kans op coulance sowieso al klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

deepbass909 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:53:
[...]

Je hebt het over de oude, luie V8-en. De huidige motoren die in USA gebruikt worden zijn net zo complex (soms zelfs nog complexer) als de motoren die hier worden gebruikt. De emissie-eisen die in o.a. Californië gesteld worden overstijgen die van de EU en dat is voor veel fabrikanten tegenwoordig de benchmark waarop motoren worden ontwikkeld.
De tijd dat een Amerikaanse auto standaard een grote 6-cilinder of V8 had, ligt al ruim achter ons. Tegenwoordig ligt bijvoorbeel din een Ford personen-auto in de USA dezelfde ecoboost als in de EU om maar iets te noemen en zijn problemen rond EGR en carterventilatie daar misschien wel groter dan hier.

Maar dat staat allemaal los van het probleem waar @Anniej36 mee te kampen heeft. Bij haar F250 is een hogedruk brandstofpomp kapot gelopen, schijnbaar een zwakpunt bij deze motoren en bij wel meer motoren overigens, die pompen worden nogal zwaar belast. Ook dat het een Cummins-motor is staat volledig los van of het een Amerikaanse auto is of niet, Cummins-motoren worden bijv. in de EU ook gebruikt in vrachtwagens.

Alleen voor de afhandeling van een mogelijke claim is Ford USA het aanspreekpunt. En dat is op de eerste plaats al lastig, want grijze import, maar gezien de leeftijd (inmiddels 7 jaar) is de kans op coulance sowieso al klein.
Dat gaf ik aan mijn post van 19uur52 ook al aan, maar er wordt gesteld dat de amerikaanse motoren er meer last van hebben en dat betwijfel ik te zeerste.

In dat opzicht doet Toyota/Lexus het beter die leveren bijna geen diesels en combineren hybride met benzine om de uitstoot naar beneden te krijgen op een betrouwbare manier.

Heeft TS niets aan dat is wel weer zo. Hogedrukpompen zijn een complex stukje techniek
Pagina: 1