Toon posts:

Systeem is in(on?)stabiel sinds een maand...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ongeveer een maand is m'n systeem erg in(on?)stabiel, tenminste, dit denk ik.
Niet dat m'n systeem random hangup/freezes heeft in windows en ook niet in spelletjes.
Bijv. 3dmark20001 crashed wanneer die van de ene naar de andere test gaat, op verschillende momenten.
Sisoft sandra crashed wanneer ik drives of memory benchmark wil doen, maar de burn-in wizard met alle benchmarks doet het wel!?
M'n cpu is een AMD 1ghz(55C full load) Mobo is Asus A7V133(nieuwste bios) er zit 1x 128mb noname en 1x 256 Spectek geheugen in, video kaart is Viper 770 Ultra.
Ik heb alle 2 de reepjes geheugen eruit gehad en in andere bankjes gezet maar dit haalde ook niets uit.
Nu weet ik het even niet meer.
Zou m'n mobo of cpu gewoon langzaam aan het overlijden zijn?
Keb ook al 3x windows opnieuw geinstalleerd, 98se, ME en toen 2000.
Ik heb de laatste detonator drivers van nvidia.com en ook de laatste via 4in1 drivers.
Deze configuratie heeft nu bijna een half jaar probleemloos gedraaid en ook 3dmark 2001 en sandra 2000 hebben probleemloos gewerkt.

Verwijderd

Nieuwe videodrivers geinstalleerd?

Verwijderd

Hoelang geleden heb je Windows voor het laatst ververst met een Format C:/s want dat kan wonderen doen
en inderdaad Drivers en biosen enz. updaten is geen slecht plan

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Alle drivers zijn up to date, ik zei al, laatste detonator drivers van nvidia.com en laatste 4in1 drivers.

Het was 2 weken geleden dat ik format c: gedaan heb, waar staat die /s trouwens voor?
Maar ik zei al dat ik m'n systeem 3x achter elkaar geformatteerd had omdat het instabiel werdt, dit heeft echter geen moer geholpen :(

Wat ik zo vreemd vind is dat m'n systeem van de een op de andere dag instabiel begon te worden.
Verder haperen spellen niet, 3dmark 2001 benchmark/demo haperd ook niet.
Algehele systeem prestatie is ook niet slecht.
Kortom, erg vreemd dus.

Er zit een 300 Watt noname PSU in btw.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt nu opgelost te zijn...
Bios defaults geladen, 3dmark 2001 gedraaid, met succes.
Toen bios opnieuwe ingesteld, 3dmark gedraaid en het ging nog steeds perfect.
Nu draaid m'n Athlon 1ghz op 1.3 ghz en hij's tot nu toe stabiel op 1.79V en 58 graadjes met sandra's burn-in wizard op continuesly.

Ik weet alleen nog steeds niet waarom het zaakje instabiel werdt :(

edit:
spelling :)