Hallo allen,
Wat ik wil bereiken:
Op de vereniging hebben we een scoresysteem dat met laptops en tablets werkt.
Nu is daarvoor een Wifi netwerkje nodig. Op zicht hoeft het niet eens op Internet aangesloten te worden, als de apparaten elkaar maar kunnen vinden.
Enige zorg is het bereik van de WiFi. Het gebouw is van behoorlijk dik beton en er is ook best wat staal zo her en der. De 2 wedstreidruimtes zijn ca 25 diep en ca 10 breed. Access Point moet helaas aan de voorkant in de ruimte worden gemonteerd, kan niet in het midden.
Het zou helemaal leuk zijn als het een autonoom systeem wordt, zodat je de WiFi apparatuur kan meenemen naar een andere locatie en meteen weer kan inzetten.
Is dan een simpel routertje genoeg aangevuld met een tweetal acces points?
Router in de bestuurskamer, AP1 en AP2 in de zalen.
Het trekken van UTP kabel is een optie maar alleen WiFi zou wel heel handig zijn.
Plaatje helpt.. alvast excuus voor mijn tekenkunst....
Alvast dank allemaal voor de reacties
Reinier
!
Wat ik wil bereiken:
Op de vereniging hebben we een scoresysteem dat met laptops en tablets werkt.
Nu is daarvoor een Wifi netwerkje nodig. Op zicht hoeft het niet eens op Internet aangesloten te worden, als de apparaten elkaar maar kunnen vinden.
Enige zorg is het bereik van de WiFi. Het gebouw is van behoorlijk dik beton en er is ook best wat staal zo her en der. De 2 wedstreidruimtes zijn ca 25 diep en ca 10 breed. Access Point moet helaas aan de voorkant in de ruimte worden gemonteerd, kan niet in het midden.
Het zou helemaal leuk zijn als het een autonoom systeem wordt, zodat je de WiFi apparatuur kan meenemen naar een andere locatie en meteen weer kan inzetten.
Is dan een simpel routertje genoeg aangevuld met een tweetal acces points?
Router in de bestuurskamer, AP1 en AP2 in de zalen.
Het trekken van UTP kabel is een optie maar alleen WiFi zou wel heel handig zijn.
Plaatje helpt.. alvast excuus voor mijn tekenkunst....
Alvast dank allemaal voor de reacties
Reinier
!
:strip_exif()/f/image/oGIV0Y7ZbHdKHbBbOD6PHZIF.jpg?f=fotoalbum_large)