Toon posts:

MS Train Sim loopt slecht . .

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch een redelijke comp voor spellen maar MSTS loopt echt voor geen meter.
Ik schat dat het soms met 5 fps draaid en dat schiet niet op.
Heeft iemand hetzelfde probleem (gehad) :?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48

Sick Nick

Drop the top!

Ehm.... wat voor systeem heb je dan :?
Moeten we gaan gokken ofzo?
Bij mij loopt het iig wel gewoon goed.

Verwijderd

Topicstarter
p3 500@600 - Elsa Geforce2Ultra@quadro2Pro (64mb ddr 4ns), 512mb pc133 ram, win98se en ik wil het spelen op 1024 32bit want ik heb een 21".

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 19 augustus 2001 14:11 schreef Braadkip het volgende:
p3 500@600 - Elsa Geforce2Ultra@quadro2Pro (64mb ddr 4ns), 512mb pc133 ram, win98se en ik wil het spelen op 1024 32bit want ik heb een 21".
Dat kan je wel willen maar met een P3 600 gaat dat dus _niet_ lukken.
Ik wil het ook wel op 1600*1200 spelen omdat ik een 22" heb maar dat lukt ook niet. Ik speel op 1280*1024@32bbp em dat gaat gewoon goed.

Verwijderd

Topicstarter
Met andere games heb ik geen probleem, zie glijden over m'n beeldscherm.
(Max Payne, Deus Ex, Motocross Madness 2, Elite Force en zo'n beetje alle racegames die ik heb) . . .

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Vergis je niet, trainsim is ongeveer het grafisch zwaarste spel wat je nu zo ongeveer kunt krijgen (op een paar uitzonderingen na).

Verwijderd

Topicstarter
Dus het draaid hier om rekenkracht.
Ik dacht dat er misschien iets met opengl of d3d ondersteunig mis was (wat mijn gfx-kaart betreft dan) . .

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Met je grafische kaart is niks mis, als je gewoon max payne kan draaien doet ie het wel. In dit geval is je CPU gewoon de bottleneck. Die zou ik persoonlijk upgraden naar minimaal een 800 versie (en die dan op 900 of 1000 laten draaien) Dit is dus mijn mening, als je voor de rest geen problemen hebt dan kan je het ook gewoon zo laten en niet trainsim spelen.

Verwijderd

Topicstarter
idd, verder draaid alles naar wens.
En trouwens (beetje offtopic) maar het spel zelf valt me toch ook wel tegen.
Net als met bijv. Midtown Madness 2, wordt je een jaar lang lekker gemaakt met mooie leuzen als "as real as it gets", en dan lijkt het gewoon nergens op.
Als je dan denkt "lekker stukje rijden" en je stopt bij een rood stoplicht, de auto die achter je zou moeten stoppen knalt gewoon tegen je op alsof je er niet staat.

MSTS is er ook weer zo een, het ziet er niet uit.

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:17
Op zondag 19 augustus 2001 14:16 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Dat kan je wel willen maar met een P3 600 gaat dat dus _niet_ lukken.
Ik wil het ook wel op 1600*1200 spelen omdat ik een 22" heb maar dat lukt ook niet. Ik speel op 1280*1024@32bbp em dat gaat gewoon goed.
Volgens mij moet het wel kunnen op een P3-600. Ik heb het spel op een Celeron 466 geïnstalleerd met onboard video en het draait verder prima. Beeld staat ingesteld op 640x480x16 en medium detail.

OK, het ziet er niet heel fantastisch uit in vergelijking met 1280x1024 waar ik hem thuis op speel maar het is speelbaar

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij moet het wel kunnen op een P3-600. Ik heb het spel op een Celeron 466 geïnstalleerd met onboard video en het draait verder prima. Beeld staat ingesteld op 640x480x16 en medium detail.
Tuurlijk . . (zou je denken als je de "System requirements" doorleest).

http://www.microsoft.com/games/trainsim/tech.asp

• Jeroen O
Op zondag 19 augustus 2001 21:49 schreef Braadkip het volgende:

[..]

Tuurlijk . . (zou je denken als je de "System requirements" doorleest).

http://www.microsoft.com/games/trainsim/tech.asp
Ja maar met de minimale systeemeisen draait ie natuurlijk wel op de allerlaagste kwaliteit. Ik zou gewoon eens een beetje gaan experimenteren met de instellingen. Probeer eens op 800x600x16 en kijk hoe het spel dan loopt en schakel evenueel wat opties qua detail uit (of aan als het goed blijkt te lopen). Zo heb ik hem ook afgesteld

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb eigenlijk genoeg gezien.
Het hoeft voor mij niet soepel te draaien want ik hoef het hele spel eigenlijk niet.
Ik was alleen benieuwd of andere gamers het probleem zouden herkennen, niet dus.

Ik ga ff lekker 2 gig aan schijfruimte terug winnen :)

Thx

• sjaakie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

sjaakie

Developer

ben benieuwd hoe het ?morgen? bij mij gaat draaien, maar wat valt je dan zo tegen aan het spel????

Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker...

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:30

Canon23

>>MY<< world

Het is volgens mij niet zi zeer het probleem dat het spel hem tegen valt, maar dat hij niet een trein liefhebber is. Het nou eenmaal geen spel wat je binnen een minuut beheerst.
En je moet voor zo'n simulatie als deze toch wel enige interesse in treintjes hebben...TJOEK TJOEK

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

Verwijderd

Topicstarter
Ik had er gewoon meer van verwacht.
Ik vindt het er grafisch wat goedkoop uitzien, ik dacht dat ik echte treinen ging zien maar ik vindt het helemaal niet echt lijken.
Volgens mij zijn er trainsims die veel realistischer overkomen.
Mja, daar hoor je nooit van . .
Eneeh, het besturen van zo'n trein is voor mij geen probleem hoor, je gaat me toch niet vertellen dat het moeilijk is :?
Want dat vindt ik nl niet, ik vindt het een hele simpele (bijna saaie) simulator.
En dat na een paar uurtjes al . .
Ik ben blij dat ik het niet gekocht heb.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 19 augustus 2001 18:27 schreef Jeroen17 het volgende:

[..]

OK, het ziet er niet heel fantastisch uit in vergelijking met 1280x1024 waar ik hem thuis op speel maar het is speelbaar
Dat bedoel ik... 640*480 :'( en dan nog medium detail....
En hij wilde het spelen op 1024*768@32bbp max detail.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 11:54 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Dat bedoel ik... 640*480 :'( en dan nog medium detail....
En hij wilde het spelen op 1024*768@32bbp max detail.
Juist, maar dan vindt ik het er nog beroerd uitzien . .
Als het er nou veel mooier uit zou zien zodat het ook realistisch overkomt, dan ga ik mij misschien ook wat meer interesseren in voor treinen.

Het oog wil ook wat 8-)

• Jeroen O
Op maandag 20 augustus 2001 11:50 schreef Braadkip het volgende:
Ik had er gewoon meer van verwacht.
Ik vindt het er grafisch wat goedkoop uitzien, ik dacht dat ik echte treinen ging zien maar ik vindt het helemaal niet echt lijken.
Volgens mij zijn er trainsims die veel realistischer overkomen.
Mja, daar hoor je nooit van . .
Eneeh, het besturen van zo'n trein is voor mij geen probleem hoor, je gaat me toch niet vertellen dat het moeilijk is :?
Want dat vindt ik nl niet, ik vindt het een hele simpele (bijna saaie) simulator.
En dat na een paar uurtjes al . .
Ik ben blij dat ik het niet gekocht heb.
Persoonlijk vindt ik het een heel goed spel. Ik heb het al een paar weken in huis en speel het nog steeds dagelijks en het gaat nog lang niet vervelen. Vooral lange treinritten vindt ik leuk om te rijden. :P

En grafisch vindt ik het er best mooi uit zien. Maar het scheelt natuurlijk ook wat voor monitor je hebt. Als je het spel op een 21" draait maar niet op een hoge resolutie dan ziet het er natuurlijk een stuk minder mooi uit dan op een 17" met hoge resolutie waar ik hem op speel.

Vooral met een stoomtrein door de bergen is leuk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvKZrQLc060xJJWTYSpjd6HmSKQ=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/qY0FygDp7YMKQpwb2JZRufwu.jpg?f=fotoalbum_medium

(Als dit er niet mooi uitziet)

[ Voor 9% gewijzigd door Jeroen O op 15-03-2020 19:40 . Reden: URL afbeelding gewijzigd. ]

• grootw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 21:21

grootw

groot, groter, grootw

Nu nog het nederlandse spoorwegnet nabouwen.

btw. zijn er al extra tracks te downloaden?
zo ja, waar?

systeem

Verwijderd

Topicstarter
Ach, smaken verschillen.
En ja, er is al wat te downloaden.
Ik heb bijv. NS treinstellen en de route Rotterdam gedownload.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat dat echt nergens op lijkt.
De treinstellen daarintegen zijn hardstikke mooi.

Hier kun je ze downloaden,

Treintjes: http://www.trainstation.cjb.net/

Waar ik Rotterdam heb gedownload weet ik zo gauw niet meer, maar daar mis je niets aan hoor . .

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 10:21
Ken je dat spel in XP draaien, aangezien ze zeggen dat het NIET in NT draait

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 20 augustus 2001 16:06 schreef Sephiroth het volgende:
Ken je dat spel in XP draaien, aangezien ze zeggen dat het NIET in NT draait
Kheb (ooit) gehoord dat W2K eigenlijk NT5 is.
Dus als het in W2K draait, draait het onder NT.

Maar hoe dat met XP zit weet ik ook niet, NT6 ?

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:34

AMDFreak

Intel is zo..

Lijkt me sterk! Het moet toch voor de thuis gebruikers worden en niet echt voor bedrijven enz..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Verwijderd

personlijke mening train is sim is de bom lekker bookken in ouwde treintje shook shook here i com >:)

Verwijderd

ik loop trouwens ook 1280x1024 met 1,2 ghz en geforce2 en loopt nog niet erg lekker
Pagina: 1