Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kleinere kast HTPC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DrDrawa
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-04-2023
Nieuwe HTPC
Mijn PC die ik voornamelijk gebruik voor films en soms wat photoshop is overleden. Ik heb besloten om deze te vervangen voor de HTCP uit de deze best buy..

Ik heb iets te naïef alles gekocht, want de kast die erbij zit is naar mijn mening echt giga.

Mijn vraag
Kan ik de onderdelen uit de best buy ook in een kleinere kast bouwen, zodat ik enkel de kast hoeft te verwisselen? Eventueel met enkele aanpassingen in onderdelen?
Bijvoorbeeld:
- Siverstone Milo
- ML04

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Als het kan zoveel mogelijk van wat ik nu in huis heb (alle genoemde onderdelen in de guide).

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een iets dunnere kast is prima, de breedte en diepte van de huidige zijn prima.
Ik heb geen dvd-drive nodig (ik zie dat de kasten hier nog wel een klep voor hebben).

Wat verwacht je van ons?[
Tips voor een kast en eventueel veranderingen in de bestelde producten als dat nodig is. Het is de eerste keer dat ik een PC bouw, dus alle advies is welkom!

Alle reacties

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05

Tazzios

..

Ja in de ML04 past een micro ATX moederbord en een normale voeding. Het is wel even opletten met de hoogte van de koeler, de be quiet Pure Rock Slim gaat natuurlijk niet passen maar misschien past je boxed koeler er wel in.
Indien je er later PCIexpress kaarten bij wilt steken ben je beperkt tot de lowprofile varianten.

PS. ik heb een ML04 te koop staan ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Tazzios op 22-08-2021 11:41 ]

• AD31
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-05 02:05
Als je alle onderdelen uit die BBG hebt, heb je dus ook een μATX board met alle onderdelen die daarbij passen. Daar past dan elke case bij die μATX ondersteunt, let idd wel op de hoogte van de koeler.

(en let op eventuele ruimte die je wilt overhouden voor toekomstige uitbreidingen)

• DrDrawa
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-04-2023
Bedankt voor de reacties!

Begrijp dat de kasten een maximale koelerhoogte hebben van 70mm en dat de processor ten minste 65w tdp nodig heeft en een 1200 socket is. Deze zou moeten werken dan right, of zie ik nog iets over het hoofd?