ActiveX cmnd-btn "copy to clipboard" binnen zijn code

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes38
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-01-2023
Goedendag,

Ik heb een ActiveX Command Button in mijn Sheet, wanneer ik daar op click, wil ik dat deze
een stukje tekst kopieert, binnen zijn eigen macro, dus niet de gehele macro.

Ik ben dus niet op zoek, naar een macro die een range/cell kopieert naar het clipboard.

Wie of wie, zou mij kunnen helpen?

Gr Johannes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik weet niet wat je bedoelt met "binnen zijn eigen macro, dus niet de gehele macro". Kopiëren op zich is eenvoudig, die documentatie zal je wel gevonden hebben. Hoe dan ook: kan je concreet aangeven waar je vastloopt? Je lijkt nu een vraag over de muur te gooien om door anderen op te lossen ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes38
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19-01-2023
F_J_K schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:10:
Ik weet niet wat je bedoelt met "binnen zijn eigen macro, dus niet de gehele macro". Kopiëren op zich is eenvoudig, die documentatie zal je wel gevonden hebben. Hoe dan ook: kan je concreet aangeven waar je vastloopt? Je lijkt nu een vraag over de muur te gooien om door anderen op te lossen ;)
Ik heb wel gevonden hoe je een range/cell kan kopieren met daarin een tekst.

Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een stuk tekst te kopieren zonder een referentie naar een range/cell.

Dus als ik op de command button druk, kopieert hij het vetgedrukte.

Private Sub CommandButton4_Click()
"hallo"
End Sub

Gr Johannes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je zou de string vast kunnen kopieren, maar waarom zou je? Als je een variabele wilt vullen, doe dat direct (foo = "hallo"), als je een cel wilt vullen doe dat direct (cells(1,1).value = "hallo"), etc. Kopiëren/plakken is iets dat je zoveel mogelijk wilt voorkomen in VBA, IMHO. Bijna nooit nodig en altijd een beetje gevaarlijk omdat je verwijdert wat de gebuiker zelf in de clipboard heeft zitten.

Advies: ga niet random stukjes code opzoeken op het internet, maar pak een cursus / tutorial en check de documentatie voor concrete vragen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)