Advies over versterkers bij Klipsch RP-600M

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvdbraak
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-07 14:09
Ik heb zojuist nieuwe speakers voor in mijn nieuwe woning besteld: 2x Klipsch RP-600M

Ik ben benieuwd of iemand advies heeft voor versterkers/receivers met een goede prijs kwaliteitsverhouding die deze kunnen driven. Ik heb nog een oude Yamaha RX-V440 RDS staan maar ik weet niet of die nog up to snuff is in mn setup.

Kan iemand mij wat advies geven voor goede versterkers tussen de 200-450 euro die mijn speakers tot zijn recht laten komen en een mooie port selectie heeft?

Overigens was ik ook benieuwd of dit soort speakerkabel goed is: Oehlbach Speaker Wire SP-25
Is het een goed idee om banana plugs eraan te monteren?

Ik draai muziek via mijn Raspberry Pi (Volumio/Spotify), mijn platenspeler (Audio Technica LP60) en soms via mijn Macbook.

De volgende versterkers/receivers had ik al naar gekeken:
- IOTAVX SA3 (hier ben ik het meest benieuwd naar)
- NAD C 316BEE V2
- Cambridge AXA35
- Vista Spark 2

Dankjewel voor het lezen en als ik nog wat info moet geven, vraag maar raak :)

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:55
Korte antwoord; kies de versterker op aansluitingen en features (zoals ondersteunde codecs) en ga voor koperen kabels van 1,5mm^2 of 2,5mm^2 als je lange speakerkabel nodig hebt (denk aan 10 meter of zo). Copper Clad Aluminium wordt doorgaans afgeraden, hoewel dat ook prima zou moeten zijn. Als de speakers een vaste locatie hebben zou ik geen langere kabel dan nodig is gebruiken. Die oehlbach kabel gaat volgens mij enkel vanaf 10 meter, als je er dan maar 3 van nodig hebt, is dat zonde geld.

En dit staat in het verkeerde forumdeel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door LA-384 op 22-08-2021 07:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

bartvdbraak schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 02:27:
Ik heb nog een oude Yamaha RX-V440 RDS staan maar ik weet niet of die nog up to snuff is in mn setup.
Werkt de Yamaha nog naar behoren en heeft deze de benodigde ingangen/aansluitingen? Dan gewoon de Yamaha houden en het geld in je zak houden. Termen als "speakers tot zijn recht laten komen" is als je lastig aan te sturen speakers hebt of de wens hebt luider dan normaal te spelen. Lastig aan te sturen speakers zijn er haast niet meer en voor gebruik in de woonkamer acht ik de kans op het laatste punt ook zeer minimaal.
Is het een goed idee om banana plugs eraan te monteren?
Ga je relatief vaak de speakers/versterker loskoppelen of vindt je het er gewoon mooi uit zien? Dan zijn banaanstekkers een goed idee. In alle andere gevallen bieden banaanstekkers geen meerwaarde.
LA-384 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 07:23:
Aankoopadvies mag inderdaad in Consumentenelektronica Aankoopadvies, AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:08
Ik zou gewoon 2 x 2,5 mm2 merkloze luidsprekerkabel van de rol bij een kabel webshop bestellen, dat hoeft niet veel meer dan een euro per meter te kosten.
Die Klipsch speakers zijn behoorlijk gevoelig (96 dB/1 Watt/1 meter), met een bescheiden versterker kun je ze zo hard zetten dat de buren de politie bellen ;), je Yamaha is prima.
Ik zou eerder wat geld uitgeven aan een iets betere platenspeler, eentje van rond de 300 euro is serieus beter, bv de LP 120X USB van Audio Technica. Daar kun je later evt. een nog beter element monteren voor nog beter geluid.

[ Voor 67% gewijzigd door martyw op 22-08-2021 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartvdbraak
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-07 14:09
Korte antwoord; kies de versterker op aansluitingen en features (zoals ondersteunde codecs) ...
FeaR schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:04:
Werkt de Yamaha nog naar behoren en heeft deze de benodigde ingangen/aansluitingen? Dan gewoon de Yamaha houden en het geld in je zak houden.
martyw schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:10:
Die Klipsch speakers zijn behoorlijk gevoelig (96 dB/1 Watt/1 meter), met een bescheiden versterker kun je ze zo hard zetten dat de buren de politie bellen ;), je Yamaha is prima.
Top, dan houd ik gewoon mijn Yamaha versterker tot ik doorheb dat ik echt bepaalde features/ports mis _/-\o_ .
.. ga voor koperen kabels van 1,5mm^2 of 2,5mm^2 als je lange speakerkabel nodig hebt (denk aan 10 meter of zo). Copper Clad Aluminium wordt doorgaans afgeraden, hoewel dat ook prima zou moeten zijn. Die oehlbach kabel gaat volgens mij enkel vanaf 10 meter, als je er dan maar 3 van nodig hebt, is dat zonde geld.
Ik zou gewoon 2 x 2,5 mm2 merkloze luidsprekerkabel van de rol bij een kabel webshop bestellen, dat hoeft niet veel meer dan een euro per meter te kosten.
Ik dacht als ik 10meter haal kan ik deze strippen/knippen tot hoever ik nodig ga hebben.
Ik ga waarschijnlijk maar 2x 4-5m nodig hebben.
Ga je relatief vaak de speakers/versterker loskoppelen of vindt je het er gewoon mooi uit zien? Dan zijn banaanstekkers een goed idee. In alle andere gevallen bieden banaanstekkers geen meerwaarde.
Waarschijnlijk gaat dat erg meevallen, dus ik wacht in iedergeval even met banaanstekkers.
Ik zou eerder wat geld uitgeven aan een iets betere platenspeler, eentje van rond de 300 euro is serieus beter, bv de LP 120X USB van Audio Technica. Daar kun je later evt. een nog beter element monteren voor nog beter geluid.
Ik heb deze platenspeler van vrienden voor mijn verjaardag gekregen nog niet zo heel lang geleden. Ik zat er inderdaad wel over na te denken om deze op den duur te vervangen.
Aankoopadvies mag inderdaad in Consumentenelektronica Aankoopadvies, AUD > CEA.
Oeps, het is alweer een tijdje dat ik op het forum post. Mijn excuses.