Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen!
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 04-05 22:39
beste,

ik heb een hele goeie laptop met een rtx3080, maar ik merk een klein quality of life issue waar ik naar benieuwd ben :P

Als ik een wat zwaardere (game) applicatie gebruik, dan kan mijn youtube op mijn 2de scherm niet meer normaal afspelen alles begint dan te haperen net alof hij geen netwerk meer heeft.
Nou weet ik dat mijn laptop snel zat is en met 1gbps zou ik ook genoeg internet moeten hebben :P

mijn vermoede is dat mijn igpu niet aanschiet omdat mijn rtx 3080 aan het werkt is.//
Het is het zo dat mijn main scherm is aangesloten op usb-c dp 1.4 en mijn 2de scherm via hdmi is aangesloten.

Ik ben er al achtergekomen dat mijn usb-c rechtstreeks aan mijn rtx3080 zit en mijn hdmi vast aan me igpu... (ik snap echt deze keuze niet maar goed 8)7 ).

mijn vraag is er een mogelijk om mijn youtube te laten "renderen " via mijn rtx3080 dat ik gewoon wat muziek/filmpjes kan laten spelen naast mijn game?

ik hoor het graag van jullie :*)

Koen

link naar voorbeeld

YouTube: bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11851

Prik je 2e scherm eens in je 3080...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen!
lees nog eens ik kan me 2de scherm niet in me 3080 prikken als ik maar 1 poort heb die van me 3080 af komt..... het is een LAPTOP he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 09:29
Als het een laptop is dan is de normale manier van aansturing dat alle videosignalen via de framebuffer van de IGPU worden uitgestuurd. Die kan niet beide tegelijk actief hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

koen! schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:26:
[...]

lees nog eens ik kan me 2de scherm niet in me 3080 prikken als ik maar 1 poort heb die van me 3080 af komt..... het is een LAPTOP he ;)
Excuses, had ik idd niet goed gelezen. :z

Maar ziet er idd naar uit dat je HDMI aansluiting van je laptop direct hardwarematig is verbonden met je iGPU, kan je niks aan doen.

Check je handleiding van je laptop (welke trouwens? niet gespecificeerd) misschien zijn er andere opties / aansluitingen?

Dat je filmpjes lopen te stotteren trouwens op een tweede scherm hoeft niet per se te maken te hebben met je 3080 en i.c.m. iGPU, doe gewoon standaard troubleshooting.

Namelijk, als je loopt te gamen, draait je CPU dan op 100%? dan is het niet vreemd dat op een ander scherm je filmpjes lopen te stotteren ook al heb je een GiGaBit AanSluItiNg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D-dark schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:37:
dat alle videosignalen via de framebuffer van de IGPU worden uitgestuurd.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen!
Owh me laptop niet opgeslagen, maar nee me CPU is niet 100% not even close.. het is de 5900hx

Ik echt gigabite internet en ook een gigabyte aansluiting ( lang leven glasvezel in Almere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen!
D-dark schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:37:
Als het een laptop is dan is de normale manier van aansturing dat alle videosignalen via de framebuffer van de IGPU worden uitgestuurd. Die kan niet beide tegelijk actief hebben
lijkt me sterk want als ik de igpu mode aanzet krijg ik geen video output over mijn usb-c heen. ik weet dat het beter geregeld is in bijvoorbeeld de lenovo waar ze een switch hebben die de poorten kan aansluiten op zowel igpu en gpu (weet even niet meer hoe het heet....) maar die lijkt dus niet in mijn laptop te zitten.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen!
Check je handleiding van je laptop (welke trouwens? niet gespecificeerd) misschien zijn er andere opties / aansluitingen?

@Anoniem: 11851 laptop staat boven aan de forum links boven ;)

pricewatch: ASUS ROG Strix SCAR 15 G533QS-HF099T

[ Voor 28% gewijzigd door koen! op 22-08-2021 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

koen! schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 00:48:
Owh me laptop niet opgeslagen, maar nee me CPU is niet 100% not even close.. het is de 5900hx

Ik echt gigabite internet en ook een gigabyte aansluiting ( lang leven glasvezel in Almere)
Uh-huh, "GPU render bug", je geeft helemaal geen info, en verwacht een magische oplossing zo te zien.
Misschien moet je geen topic gaan openen als je uit de kroeg bent gelopen. :+

Succes d'r mee gap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen!
ook al heb je een GiGaBit AanSluItiNg :+
im sorry......

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DrbEX-0POs17CZQMJ5dBpRVgJpY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YOsWZg718Cy7iwRy87RBMhil.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben heel erg blij dat jij zo'n dikke verbinding hebt, het helpt echter helemaal niks om jouw probleem op te lossen waarom jij dit topic hebt gestart, behalve dat je gewoon ff stoer wilt doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen!
Anoniem: 11851 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 01:07:
[...]

Ik ben heel erg blij dat jij zo'n dikke verbinding hebt, het helpt echter helemaal niks om jouw probleem op te lossen waarom jij dit topic hebt gestart, behalve dat je gewoon ff stoer wilt doen :?
Volgends mij snap je het niet helemaal..

1 ik zeg gpu render bug met een vraag teken omdat ik niet precies weet waar het aan ligt. Dat u daar waarheid van maakt wil niet zeggen dat ik dat ook bedoel..

2 u zegt gigabyte AnSlUtIng met rare hoofdletter dat komt bij mij over alsof ik wel zou bedoelen dat het mijn lan poort op mijn laptop zou zijn vandaar deze foto

Nogmaals ik ben gewoon benieuwd naar meer info over dit probleem en of er wat aan te doen is. Als u het antwoord niet weet prima maar er hoeft niet gesuggereerd te worden dan ik dronken een ticket aan maak (y)
Pagina: 1