Op zoek naar een goede laptop voor fotobewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaimyrl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-10 09:40
Ik ben op zoek naar een laptop die geschikt is voor fotobewerking in Lightroom en luminar maar ook photoshop.
Ik wil zonder al te veel problemen minstens 2 van deze programma's open hebben staan zonder dat ik al te veel problemen heb.
De laptop moet een goed scherm hebben met goede kleuren.

Mijn budget is +- 1200 euro

De laptop zal ik bijna nooit meenemen.

Ik twijfel heel erg tussen Windows en Apple dus beide opties mag.
Verder heb ik geen merk voorkeur.
Ik ben op zoek naar een laptop die een goed scherm (realistische kleuren) heeft zodat ik met de kinderen beneden gewoon mijn foto's kan bewerken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaimyrl
Ik heb nu zelf een Lenovo IdeaPad 5 Pro met een ryzen 7 processor op het oog.
16 gb ram ddr4 en een 16 inch monitor met een resolutie van 2560x1600 en nvidia gforce 1650 kaart erin.

Ik hoor wel wat jullie hiervan vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravocs
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 16:43
Ik heb exact deze laptop gekocht voor precies hetzelfde doel. Ik ben er erg tevreden over! Vergelijkbare schermen werden goed getest, maar ik heb geen meetinstrumenten daar voor. In vergelijking met mijn gecalibreerde monitoren (Dell UH2713HM bijvoorbeeld) lijken de kleuren goed, dus ik ben daar wel tevreden over.

Laat maar weten als je specifieke vragen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaimyrl
Jouw reactie heeft mij overdoen halen om deze te kopen.
Nu kan ik hem alleen vinden bij Coolblue en zij hebben hem niet meer op voorraad.
Dus CoolBlue gebeld, helaas het kan weken duren het maanden duren ze weten niet wanneer deze weer op voorraad is.
Aangezien ik met spoed een laptop nodig heb (oude computer heeft het begeven) en verdere reacties uitbleven in deze topic.
Heb ik een Asus Zephyrus g14 gekocht en krijg hem vandaag binnen.
Ik ben benieuwd
Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:08
Jaimyrl schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:14:
Jouw reactie heeft mij overdoen halen om deze te kopen.
Nu kan ik hem alleen vinden bij Coolblue en zij hebben hem niet meer op voorraad.
Dus CoolBlue gebeld, helaas het kan weken duren het maanden duren ze weten niet wanneer deze weer op voorraad is.
Aangezien ik met spoed een laptop nodig heb (oude computer heeft het begeven) en verdere reacties uitbleven in deze topic.
Heb ik een Asus Zephyrus g14 gekocht en krijg hem vandaag binnen.
Ik ben benieuwd
Bedankt voor je reactie!
Helaas. Hij is gewoon op voorraad nu.. zelfs met 50 euro korting zie ik op 1149.