Deruxian schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:46:
Ga de discussie met gestrekt been in. Bizarre praktijken. De borg mag hierom niet worden ingehouden, maak ze dat duidelijk. En laat een vernietigende review achter, maak ze dat kenbaar vantevoren, wellicht dat ze het dan laten gaan
Met dit soort adviezen en gedachten snap ik waarom er zoveel sociale problemen zijn in de wereld. Zullen we eerst "hoor en wederhoor" toepassen?
Verhuurder heeft mogelijk (waarschijnlijk ook) niet gesteld dat de totale borg wordt ingehouden, maar dat de 20 euro linksom of rechtsom zal worden verrekend. Dat doet de verhuurder omdat TS buiten werktijden (van deze specifieke verhuurder) wil uitchecken. Heel ander verhaal en dat zou zelfs kunnen betekenen dat TS fout zit.
Nou is 7 uur niet heel vroeg voor de meeste situaties, maar het valt blijkbaar buiten de reguliere tijden. Denk eens in hoe het verhaal zou zijn voor de verhuurder als TS om 2 uur 's nachts wou uitchecken? De grens ligt er, alleen TS was er niet van op de hoogte.
Zonder beide kanten van het verhaal, kunnen wij hier op een forum helemaal geen conclusies trekken. Hoe kun je dan adviseren om een wellicht onschuldige vehuurder een in dat geval totaal onterechte wraakreview te geven?
Ik vind TS en sommige anderen behoorlijk egocentrisch en eigenwijs. Die denken gelijk te hebben, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn. Nogal lullig als je onterecht op je strepen gaat staan.
Zoals ik eerder zei:
Playa del C. schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:12:
[...]
Waarom wil de verhuurder specifiek 20 euro ontvangen?
Denk jij dat de verhuurder je afperst? Politie inschakelen (of daarmee dreigen). En als de verhuurder gewoon een goed punt heeft, dan kun je de extra kosten accepteren. Vraag de verhuurder dus om duidelijk toe te lichten waar die 20 euro vandaan komt en praat erover met hem.
Waarop TS geen zinnig antwoord kon geven. Nog steeds niet gesnapt dat daar het exacte antwoord ligt. De verhuurder had dan bij normale communicatie verteld dat hij als verhuurder bijvoorbeeld iemand 20 euro moet betalen om te werken. Of dat hij zelf de service-handing verricht en daarvoor een vergoeding wil. Of dat in de regio/het land dit gebruikelijk is. Wat dan ook. Dan was er een gesprek mogelijk, dan was er begrip en duidelijkheid mogelijk. Dan had TS kunnen inzien dat de 20 euro redelijk is, of de verhuurder kunnen inzien dat de 20 euro onredelijk is. Mogelijk was er een andere weg mogelijk geweest, waarbij TS de sleutel in een brievenbus achterlaat.
TS kiest er voor om op een topic medestanders te zoeken voor zijn éénzijdige verhaal. En zo zijn we weer bij de moderne internetbubbels aangekomen, waarbij iedereen zich online omringt met gelijkgestemden om de illusie in stand te houden om zelf altijd gelijk te hebben.
Een mod heeft mijn korte versie hiervan weggeknipt in een eerste reactie. Die had het denk ik niet helemaal door dat de spijker op de kop werd geslagen, dat kan, maar dat was precies de essentie van bovenstaande. En dat is: waarom zoeken mensen op internet naar hun gelijk, terwijl ze zich op de werkelijke situatie zouden moeten richten? De hele situatie is door dit topic geexplodeerd. Om slechts 20 euro nogwel. Zie de reacties waarin wordt opgejut om wraakreviews te schrijven en zéker niks te betalen.
Bovenstaande zie ik de laatste jaren regelmatig op internet, met name tweakers. Vaak gaat het over buren. En elke keer is de kern dat een TS gewoon met de andere partij moet gaan praten (eventueel met een derde partij) én niet met ons hier. Want in een topic is er altijd slechts één kant en zijn er teveel mensen die dat concept niet goed bevatten en die zich helemaal laten meeslepen in het verhaal.