Asus RT-AX88U installen als KPN modem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nihilimus
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-07-2022

Nihilimus

Verdomme wat kinderachtig...

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een noob op het gebied van netwerken en routers/modems. Ik zou alleen wel graag mijn RT-AX88U router zo willen instellen dat hij de Experia V10A kan vervangen om zo minder poespas in de meterkast te krijgen en in principe onnodig stroomverbruik te verminderen Nu heb ik vanalles gelezen over scripts en Merlin etc, maar hier heb ik werkelijk geen kaas van gegeten. Zou er iemand specifiek kunnen en willen uitleggen stap voor stap wat ik moet doen om internet en tv werkend te krijgen op deze router? Ontzettend bedankt.

Sabertooth 990FX R2.0 - AMD FX9590 - ASUS Geforce GTX980

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Heb je een VDSL of een Glasvezelverbinding? De Experia box is voorzien van een xDSL modem en kun je dus bij VDSL niet vervangen voor een standaard router. Wat is trouwens de reden dat je dit wilt, je kunt ook de Asus uizetten?

[ Voor 9% gewijzigd door Nielson op 21-08-2021 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRk PoIsOn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 15:26
Ik denk dat je hiermee het best uit de voeten komt:
https://bashoogers.nl/wp-...EIDING_EIGENROUTERKPN.pdf

who put a "stop payment" on my reality check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:15

jurroen

Security en privacy geek

Als je xDSL hebt zal een Asus RT-AX88U niet volstaan, daar zit namelijk geen modem in. Je zou wel een transparante bridge kunnen gebruiken in plaats van de Experiabox; bijvoorbeeld een Draytek Vigor. Mocht je FttX (glas) hebben, dan heb je afhankelijk van het type verbinding een MC of NT nodig - maar kan de Experiabox er wel tussenuit.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry