Nieuwe draadloze muis voor bij MS Surface Pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:31
Ik zoek een?
Draadloze muis voor bij mijn Microsoft Surface Pro laptop.

Wat is je budget?
Maximaal €80, hoe goedkoper hoe beter.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een lichte voorkeur naar Logitech/Corsair, gewoon omdat ik weet dat ze goede muizen maken.
Zelf gebruik ik voor bij mijn PC de Corsair Nightsword en op het werk de Logitech G502.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik begin binnenkort met een nieuwe opleiding en ga dus ook weer terug de schoolbanken in.
De reden dat ik draadloos wil is omdat de Surface Pro maar 1 USB poort heeft en deze wil ik vrij houden voor eventueel iets van een USB stick oid.
De draadloze muis moet dus ook ZONDER dongle te verbinden zijn, denk dan bijvoorbeeld aan Bluetooth.
Momenteel heb ik 2 muizen op het oog: De Logitech MX Master 3 en de Rapoo MT750S.
2 hele verschillende types én prijzen, maar zoals ik al aangaf; hoe goedkoper hoe beter. Echter wil dat zich natuurlijk niet altijd in kwaliteit uiten.
Ik heb al een hele zooi muizen zitten bekijken, maar ik neig steeds terug naar de Logitech MX Master 3, maar die vind ik voor 1 dag in de week naar school wellicht een beetje duur. Echter weet ik wel dat ik dan gewoon een solide muis koop...
De Rapoo MT750S lijkt mij dan een hele leuke vervanging, echter mis ik hier de duimknoppen (boven de duim). Deze gebruik ik intensief en ik ben hier zo gewend aan geworden, dat ik zeker weet dat ik deze ga missen op de plek boven de duim en enorm zal moeten wennen aan het feit dat ik "back & forward" (in Windows Explorer/browsen op websites) met mijn wijsvinger zal moeten gaan doen.
De Rapoo MT750 lijkt de knoppen wel op de juiste manier en positie te hebben, echter kan ik deze niet meer online vinden...

De reden dat ik dit topic aanmaak is omdat ik niet specifiek gebonden ben aan een merk en ik benieuwd ben of jullie nog fijne alternatieven weten.
Alle eventuele aanraders zijn welkom, zolang ze maar een beetje de ergonomische layout en knoppen hebben zoals de bovengenoemde muizen.
Onbekende merken die gewoon prima functioneren zijn uiteraard ook welkom!
Verder is het verbinden ZONDER usb-dongle een must.

[ Voor 5% gewijzigd door Milo44 op 21-08-2021 12:51 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ik ben zelf erg blij met mijn MX Master 3. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Maar goed, ik gebruik de muis dan ook wel wat meer dan slechts 1 dag in de week.
Ga je de muis daar daadwerkelijk veel gebruiken? Als je hem maar beperkt gebruikt en dan nog eens juist altijd op school / onderweg zou ik zelf eerder kijken naar een wat compacter (platter) model, ergonomie is dan wat mij betreft minder belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Ik denk eigenlijk alleen de dagen op school (en dan wel praktisch de hele dag zegmaar).
Thuis heb ik een PC met gewoon mijn standaard apparatuur en dergelijke, daar zal ie denk ik dan maar weinig gebruikt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Milo44 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 15:04:
Ik denk eigenlijk alleen de dagen op school (en dan wel praktisch de hele dag zegmaar).
Thuis heb ik een PC met gewoon mijn standaard apparatuur en dergelijke, daar zal ie denk ik dan maar weinig gebruikt worden.
Herkenbaar hoor, ik had thuis al een Corsair Dark Core RGB SE die ik gebruikte. De MX Master had ik puur gekocht voor als ik naar kantoor ga. Echter voor normaal gebruik vind ik hem veel prettiger dan de Corsair, dus die gebruik ik nu thuis alleen nog maar voor gamen. Afhankelijk van wat je thuis al hebt kan ik me dus best voorstellen dat je die MX Master in de praktijk wel vaker zou gaan gebruiken, wat mij betreft zijn geld waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-07 22:18
Ik zou lekker voor de MX Master gaan. Op beide opleidingen veel plezier mee gehad. Vooral de battery life, eens in de zoveel weken moest ik hem opladen. Infinite scrolling is verder ook erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
Die infinite scrolling zit idd ook op de Logitech G502 en als je het hebt gebruik je het stiekem toch wel veel!
Misschien kan ik idd maar beter voor mijn eerste keuze gaan, dan weet ik iig ook dat ik geen miskoop zal doen (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-07 22:18
Milo44 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:12:
Die infinite scrolling zit idd ook op de Logitech G502 en als je het hebt gebruik je het stiekem toch wel veel!
Misschien kan ik idd maar beter voor mijn eerste keuze gaan, dan weet ik iig ook dat ik geen miskoop zal doen (y)
Zeker, ik zat ook met de gedachte, hmm, is het niet zonde om 1x in de week de muis te gebruiken? Maar ik gebruik hem nu ook op het werk en anders heeft mijn vriendin er veel plezier van. Het is echt een hele fijne kwalitatief goede muis. Je doet zeker geen miskoop en ik vind hem 100% zijn geld waard. Hij verbind ook lekker snel via bluetooth en dat vind ik ook erg prettig.
Pagina: 1