Nieuwe T300, chemische, penetrante geur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Afgelopen week heb ik een nieuw T300 GT Pro set gekocht bij Amazon, en toen ik de motor base uitpakte had deze gelijk al een hele vieze, chemische lucht. Volgens mij ruikt het niet naar een verbrande motor, maar dit weet ik niet zeker. Toen ik 'm even uitprobeerde, werkte hij in ieder geval prima.

Is deze geur normaal? Degene die ook een T300 hebben, stonk die van jullie ook zo? Ik heb 'm nu al een dagje buiten staan, maar die geur gaat maar niet weg.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Die van mij (is wel 2e hands) ruikt helemaal niet. Misschien retour sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Montu schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:08:
Afgelopen week heb ik een nieuw T300 GT Pro set gekocht bij Amazon, en toen ik de motor base uitpakte had deze gelijk al een hele vieze, chemische lucht. Volgens mij ruikt het niet naar een verbrande motor, maar dit weet ik niet zeker. Toen ik 'm even uitprobeerde, werkte hij in ieder geval prima.

Is deze geur normaal? Degene die ook een T300 hebben, stonk die van jullie ook zo? Ik heb 'm nu al een dagje buiten staan, maar die geur gaat maar niet weg.
Nieuwe hardware kan in het begin altijd wel even ietsjes stinken (duurt nooit lang). Dat is vaak een beetje vettigheid dat nog op plekken zit die warm worden. Let wel dat het kort duurt (na een uurtje moet je er grotendeels wel vanaf zijn), niet heel erg stinkt en ZEKER niet rookt, dan gaat het allemaal vermoedelijk prima.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:07
Die van mij rook sterk naar warme electronica, maar alleen als hij dus aanstond en vooral als ik de kracht op 100% zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
kroegtijger schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:09:
[...]

Nieuwe hardware kan in het begin altijd wel even ietsjes stinken (duurt nooit lang). Dat is vaak een beetje vettigheid dat nog op plekken zit die warm worden. Let wel dat het kort duurt (na een uurtje moet je er grotendeels wel vanaf zijn), niet heel erg stinkt en ZEKER niet rookt, dan gaat het allemaal vermoedelijk prima.
Thanks. Dan is er zeker iets met die van mij mis. Hij ruikt nu al ruim een week zo, onvermindert. Komt geen rook vanaf en werkt verder prima, maar die geur is echt onverdraagzaam en zie het ook niet zo zitten om in die lucht te gaan slapen.

Thrustmaster support zegt dat het normaal is, omdat hij net van de assembly line komt, maar ik denk dat het in mijn geval wel echt niet goed is.

Was flink in de aanbieding bij Amazon. Kan hem wel retourneren en een nieuwe kopen, maar hij is nu niet meer in de aanbieding. Wil hem eigenlijk ruilen. Iemand advies wat ik het best kan doen? RMA bij thrustmaster, of via Amazon proberen te ruilen?

PC Specs