Toon posts:

Apparaten werken niet meer op vier stopcontacten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• elite111
  • Registratie: maart 2020
  • Laatst online: 22:15
Hallo,

Ik heb sinds kort elektra probleem in mijn tuinkamer, namelijk dat mijn apparaten niet meer werken op de stopcontacten in die tuinkamer. in het verleden heeft dit altijd gewoon gewerkt en plots werkt er geen één apparaat meer op alle vier de stopcontacten. Het vreemde is dat er wel gewoon spanning op staat, bijvoorbeeld mijn beamer brand wel op standby maar kan ik niet meer opstarten, een grote lamp in de hoek gaat niet meer branden, maar als ik bijvoorbeeld een klein lampje van 3w er op aansluit gaat deze wel branden.

Hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen of wat ik kan checken om tot een oplossing te komen?

Heb al met een spanningszoeker gekeken en overal staat gewoon spanning op, tevens ook de stopcontacten opengedraaid en alle kabels zijn nog juist aangesloten.

Bij voorbaat dank

Alle reacties

• KRGT
  • Registratie: september 2001
  • Niet online

KRGT

Have a nice day!

Klinkt als een weerstandsbrug, bijvoorbeeld een doorbroken draad.

Laat dit zsm oplossen door een elektricien en nog beter, gebruik ze niet meer / sluit ze van het net af.

----- ------, de spanning hopt nu waarschijnlijk met een vonk over de onderbreking, warmte > brand.

• Klaphekje
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:27
Meet de spanning terwijl er een verbruiker is ingeschakeld. Waarschijnlijk meet je dan een fors lagere waarde wat meestal een kabelbreuk of slechte lasverbinding betekent.

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:07
Waarschijnlijk ergens een slechte verbinding welke een hoge overgangsweerstand vormt. Wanneer je een hogere belasting aansluit zakt de spanning in.

Zoek eens uit wat er nog meer op dezelfde groep is aangesloten en wat van die groep wel of niet werkt, dan kun je meestal wel redelijk inschatten waar je het probleem moet gaan zoeken. Of gewoon een vakman inschakelen natuurlijk. ;)

Als deze contactdozen op een eigen groep zijn aangesloten zonder andere contactdozen of lichtpunten dan zou het probleem ook in de groepenkast kunnen zitten.

[Voor 17% gewijzigd door Xander op 21-08-2021 11:42]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:18

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Best kans dat het 3 watt lampje / standby led door lek stroom via iets anders net genoeg krijgen om aan te gaan.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22:21
BEL. EEN. ELEKTRCIEN.

Dit wil je niet. Totdat die er is, stop om en kamer stroomloos zetten.

[Voor 22% gewijzigd door Pizza_Boom op 21-08-2021 13:50]

• Zwartoog
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23:54
Wel spanning maar geen stroom = foute boel. Direct groep uitzetten en op zoek gaan. Dit is een van de weinige dingen die daadwerkelijk voor brand kunnen zorgen.

Bij mij was er een schroef van de installatieautomaat los gaan zitten = geen goed contact.

Kan ook kabelbreuk zijn.

Belangrijk is dat je met 100% zekerheid het probleem gaat vinden (en niet denkt: het werkt miraculeus weer, opgelost!).

• Ivow85
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 22:26
Hopelijk is inmiddels wel een elektricien gebeld en is de brandweer vannacht niet nodig geweest.

De symptomen duiden zoals hierboven al geschreven op een brandgevaarlijke situatie. Spanning van de groep afhalen en er een deskundige bij halen om het probleem op te sporen en verhelpen zijn de enige juiste adviezen.

Gasloos sinds 02-11-2017. Gasaansluiting op initiatief van Liander verwijderd op 30-04-2018. Nooit een rekening van Liander ontvangen.

• Zenomyscus
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19-09 15:52
Ik heb dit persoonlijk ook gehad en raad je aan de stop eruit te halen zoals de rest ook zegt. Bij mij was een kabel in een doos half los geschoten in het plafond (waarschijnlijk door trilling tijdens werkzaamheden op het dak). Ik was net optijd, want een deel van het binnenwerk was al zwart geworden. Gelukkig kon ik er goed bij.

• miciel
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 21:34
dit is een losse nul. (al een keertje meegemaakt op mijn werk)
mijn dispol gaf 110 volt aan. en we hebben hier 230 volt.
pak voor de grap maar een spaningzoeker. en hou die tegen de fase.
maar een fase kan eventueel ook. 50 % kans. een van de 2.

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 00:07
Waarschijnlijk niet geheel onderbroken als je een 3W LED-lamp nog werkend krijgt...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Ivow85
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 22:26
Xander schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:41:
[...]

Waarschijnlijk niet geheel onderbroken als je een 3W LED-lamp nog werkend krijgt...
Klopt, en dat maakt het extra gevaarlijk.

Gasloos sinds 02-11-2017. Gasaansluiting op initiatief van Liander verwijderd op 30-04-2018. Nooit een rekening van Liander ontvangen.

• miciel
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 21:34
Xander schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:41:
[...]

ja bij die klus zat hij ook half vast. de ledjes van de wasmachine deden het bijvoorbeelt ook nog.
maar verder niks.(maar het was al snel opgelost/ nul zat niet goed in bovenin de automaat/zekering)
officiele term: installatie automaat.

[Voor 21% gewijzigd door miciel op 22-08-2021 17:09]

• Part
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:37

Part

Helemaal niets.....

Mijn eerste stap zou de centraal doos openschroeven zijn.
Wel eerst de spanning er af.

(de centraal doos is meestal de lasdoos waar ook de plafondlamp aan zit)
Wikipedia: Centraaldoos
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee