Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NilsPocket
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-09-2021
Voor mijn studies grafische en digitale media in Antwerpen aan de AP hogeschool heb ik een laptop nodig die sterk genoeg is om vlot zowel foto als videobewerking aan te kunnen. Van vrienden heb ik vernomen dat een macbook 16 inch 2,3‑GHz 8‑core processor, 1 TB opslag, AMD Radeon Pro 5500M een goede keuze is. Ik ben bang dat een lager model te traag gaat werken bij videoverwerking. De 16 inch is een vereiste voor al het edit werk. Graag jullie mening want ik wil ineens het juiste model kopen.
Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:42
(jarig!)
Is dit het i9 model en hoeveel geheugen? 8/16/32?

Als je echt after effects wilt gaan doen bijvoorbeeld dan zou ik echt 32gb aanraden. Photoshop gaat voor school werk prima met 16 Gb. En een mooi scherm erbij is ook geen overbodige luxe voor thuis. Dan kan je de toolbars op je laptop scherm doen. Maar als ik bij mij werk kijk dan werken ze qua after effects niet op een laptop, dat is gewoon net niks… en dat merk ik met mijn 2019 MacBook ook als ik soms wat dingen maak. Hoofdzakelijk doe ik Photoshop / illustrator / indesign. En dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NilsPocket
  • Laatst online: 11-09-2021
het model heeft 16GB geheugen, de laptop zou ook dienen voor op school te gebruiken. dit kan echter natuurlijk niet met een iMac ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racerboy25
  • Laatst online: 21-08-2021
Ik denk inderdaad dat de 32GB geen overbodige luxe is wanneer het gaat over videobewerking. het i9 model zou denk ik alles aankunnen zonder te haperen. Het 16" model is aangeraden wanneer je moet editen, dit gewoon al als comfort voor je ogen en deze hebben betere processors. Het 13" model is aangeraden wanneer je het enkel voor illustrator, indesign en photoshop nodig hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Racerboy25 op 21-08-2021 13:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NemeanLion
  • Laatst online: 21-08-2021
Voor after effects raad ik aan om voor de macbook met de i9 processor te gaan omdat dit vrij veel vraagt van je computer. Ik denk dat als je lager in processor en andere onderdelen gaat, de laptop sneller kapot zal gaan en je dus duurder af bent op een langere termijn. Ik zou aangeraden hebben om voor een desktop te gaan maar aangezien die ook voor op school moet dienen, is die laptop de beste keuze naar mijn gevoel.