Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Harde schijf niet herkenbaar

Pagina: 1
Acties:

• Tino. Beunk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-01 10:07
Goede avond,

Sinds kort in het bezit van een Synology NAS gekocht met 2 schijven.

Nu wilde ik als extra backup een harde schijf gebruiken. Deze heb ik aan de NAS gehangen en een back up gemaakt op de harde schijf. Hiervoor moest ik de harde schijf wel formateren.

Via de NAS als ik de harde schijf eraan koppel vind die hem wel, maar via de laptop komt die niet meer tussen mijn mappen te staan. Hij herkend hem overigens wel. Dit had ik eerder niet.

Iemand een idee?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:15

DarkSide

theres no place like ::1

Synology gebruikt ander bestandsysteem.
Geen FAT of NTFS. Maar EXT4 (of BTFRS)

Windows ziet dat niet.

Dacht dat er wel wat tooltjes waren om het toch zichtbaar te krijgen.
Maar dat werkt volgens mij niet goed.

Beter is gewoon de schijf aan de Syno te laten hangen.
En via mapping aan te bieden aan windows.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Je hebt ext4 voor windows, andere optie is je hdd formatteren onder windows (ntfs) en daar op backuppen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Tino. Beunk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 25-01 10:07
DarkSide schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:42:
Synology gebruikt ander bestandsysteem.
Geen FAT of NTFS. Maar EXT4 (of BTFRS)

Windows ziet dat niet.

Dacht dat er wel wat tooltjes waren om het toch zichtbaar te krijgen.
Maar dat werkt volgens mij niet goed.

Beter is gewoon de schijf aan de Syno te laten hangen.
En via mapping aan te bieden aan windows.
Ah kijk! Dat zal het kunnen zijn (denk ik). Hoe werkt dat via Mapping?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:15

DarkSide

theres no place like ::1

Ik gebruik geen externe disks.
Maar neem aan dat je die gewoon als volume ziet binnen de NAS.

Je kunt daar gewoon shares op maken. Zodat je daarbij kunt vanaf windows.
Dat zal vast ook kunnen met een externe disk.

PS lees dat windows anders met EXT4 omgaat. En dat er naar toe schrijven niet aangeraden wordt.
Dus beter gewoon via share benaderen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Tino. Beunk schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:35:
Hiervoor moest ik de harde schijf wel formateren.
Je hebt toen als het goed is de keuze gehad in welk formaat je de schijf wou formatteren, als je Fat32 had gekozen was de schijf wel gewoon benaderbaar in Windows:
De schijf formatteren:
Klik op Formatteren en volg de aanwijzingen van de wizard. U kunt de externe schijven formatteren in de indelingen ext4 en FAT32 met Synology NAS.

Opmerking:
1. Zorg ervoor dat u een back-up van uw gegevens maakt alvorens de externe schijf te formatteren. Alle gegevens zullen worden verwijderd tijdens de procedure en kunnen niet meer worden hersteld.
2. Om de externe schijf te formatteren in de indelingen ext3 of ext4 moet de schijfcapaciteit groter zijn dan 1GB.
3. Als de schijf in de indelingen ext3 of ext4 is geformatteerd, wordt ze uitsluitend herkend door Synology NAS. Selecteer de FAT32-indeling wanneer u gegevens rechtstreeks van uw externe schijf wilt lezen met een pc of Mac.
https://kb.synology.com/n...vice_devicelist?version=6

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:07
Je kunt de schijf waarschijnlijk gewoon benaderen (lezen en schrijven) onder Windows als je kijkt op https://sourceforge.net/projects/ext2fsd/ voor ext2fsd.exe: downloaden, bestand opstarten, in het menu de service starten en een driveletter toewijzen aan het te benaderen volume. Daarna kun je in de Verkenner de schijf/partitie benaderen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:10

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat @Renault aangeeft werkt maar mocht je windows 10 pro/enterprise hebben dan kan je ook gebruik maken van linux sub system wat ingebakken zit. Je kan dan zelfs btrfs benaderen en hebt ook alle disk tools beschikbaar om evt. je ext4 partitie te converteren/repareren mocht dit ooit nodig zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1