9 van de 10 keer day mijn prijs alert afgaat, nep-prijzen

Pagina: 1
Acties:
  • 4.443 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-09 16:57
Vandaag was het weer raak, krijg een prijs-alert dat de MSI MAG B550M Bazooka onder mijn ingestelde prijs nieuw te koop wordt aangeboden voor 59 euro. Wat daarna volgde was dat die ook bij 2 andere webshops opeens rond dit prijspijl zat.

Ik heb het bord besteld bij 1 shop, toen kreeg ik na een paar uur te horen dat het product is uitverkocht en dat ik mijn geld terug krijg.
Daarna het bord besteld bij een andere webshop die het bord voor 65 euro aanbood, daarzo dan maar besteld, alsnog een goede prijs, krijg ik een paar uur later ook van dit bedfrijf een email, ook dat het product is uitverkocht voor die prijs, maar als ik nog 50 euro extra overmaak dan kan de bestelling doorgaan.
Mijn gevoel zegt mij dat zei die borden helemaal nooit hebben verkocht voor die scherpe prijzen, ik heb besteld direct na de prijs alert.
Dit gebeurt 9 van die 10 keer als mijn prijs alert afgaat, erg frustrerend, ik ga ook geen alerts meer instellen zolang het enkel resulteert in voor niets tijd kwijt zijn aan geld overmaken naar bedrijven die toch een nep prijs opgeven. Hebben meerdere mensen hier last van ? Alle shops waren bekende Nederlandse webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cs-tweak
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-08 22:39
Als je de bestelling gewoon hebt kunnen plaatsen en dit een normale prijs is die je zou kunnen verwachten kun je gewoon om nakoming van de overeenkomst verzoeken. Zeker in het geval de webshop aangeeft dat je als je extra bijbetaalt ze wel kunnen leveren - want het is dus in ieder geval geen leveringsprobleem.

Dat zou anders zijn als het een op=op aanbieding ofzo zou zijn, maar dan zou je dus helemaal niet tegen die prijs hebben moeten kunnen bestellen.

Geeft de winkel aan dat het een prijsfout is, en ze zich daarop beroepen? Dat zou het eventueel iets anders kunnen maken, maar dat valt of staat met de redelijkheid van de (te verwachten) prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
De prijs was erg scherp, normaal rond de 90 euro en nu was het 60 euro, en ik kreeg inderdaad de mogelijkheid om bij bij-betaling de bestelling door te laten gaan, daarom dat ik ook dit topic maak, ik vind het niet helemaal eerlijk wat ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: MSI MAG B550M Bazooka E90,-, zie ook geen extreme daling in PW

Misschien kreeg je melding van Ref(teruggestuurd)

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 20-08-2021 18:23 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
Het was vandaag, heeft een uurtje of 6 geduurd... morgen zal je hem denk ik wel zien in de grafiek.
En het betrof geen refurbs.

[ Voor 10% gewijzigd door Vlizzjeffrey op 20-08-2021 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
En het is weer zover, weer een neppe prijs van ditzelfde moederbord:

pricewatch: MSI MAG B550M Bazooka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:21:

In dit geval gewoon bestellen en de verkoper zich aan de overeenkomst laten houden, het is geen 90% korting of een iMac voor 2 euro dus je mag er van uit gaan dat dit geen prijsfout maar een aanbieding is.

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er staat duidelijk ' Nu in prijs verlaagd' dus zgn aanbieding.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:28

hm Art en Craft NL € 90,= .... A&C BE € 60,=

Staat specifiek bij : in prijs verlaagd. Ik zou het proberen, er is kans dat je hem krijgt voor die prijs.

(anders weer een mooi nieuw topic hier)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
Hier nog even het bericht wat ik kreeg van de shop over mijn bestelling gisteren, wat vinden jullie hiervan? :

Het door jou bestelde MSI MAG B550M Bazooka moederbord is helaas uitverkocht voor de door jou betaalde actieprijs. Het is mogelijk de bestelling van het moederbord door te zetten echter zal er dan €52,97 bijbetaald moeten worden. Uiteraard kan je de bestelling ook annuleren. We horen graag waar je voorkeur naar uit gaat.

''uitverkocht voor de door jou betaalde actieprijs''

Dit gaat niet over bol.com, maar over de shop waar ik gisteren het bord had besteld, waarvoor ik in eerste instantie dit topic voor opende.

[ Voor 12% gewijzigd door Vlizzjeffrey op 21-08-2021 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 14:48:
Hier nog even het bericht wat ik kreeg van de shop over mijn bestelling gisteren, wat vinden jullie hiervan? :

Het door jou bestelde MSI MAG B550M Bazooka moederbord is helaas uitverkocht voor de door jou betaalde actieprijs. Het is mogelijk de bestelling van het moederbord door te zetten echter zal er dan €52,97 bijbetaald moeten worden. Uiteraard kan je de bestelling ook annuleren. We horen graag waar je voorkeur naar uit gaat.

Zelfde verkoper als nu via verkopersplatform ?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:43
''Uitverkocht voor de door jou betaalde actieprijs'' is geen argument om niet aan de koopovereenkomst te kunnen. Blijkbaar kan de leverancier wel leveren, maar wil dat niet voor de prijs die jullie zijn overeengekomen, een prijs van zo'n 30% lager dan gewoonlijk. En dan ook nog eens de melding "in prijs verlaagd". Geen prijs waarvan je had kunnen beseffen dat die niet klopt. Voor de rechter gaat dit een heel eenvoudige zaak worden. Maar goed, wil je de moeite doen?

Je zou ook aan Bol.com kunnen vragen deze wederverkoper uit hun winkel te halen wegens herhaalde valse prijsinformatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:01

Roozzz

Plus ultra

Wat een grapjas. Hij heeft gewoon te leveren want dit is echt geen reden voor ontbinding van de overeenkomst. Maar ja, is het de tijd en moeite waard?

Ik zou ze gewoon op het lijstje zetten: nooit meer iets bij bestellen.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:28
Roozzz schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:06:
[...]

Wat een grapjas. Hij heeft gewoon te leveren want dit is echt geen reden voor ontbinding van de overeenkomst. Maar ja, is het de tijd en moeite waard?

Ik zou ze gewoon op het lijstje zetten: nooit meer iets bij bestellen.
En rapporteren bij bol.com als malafide verkoper.
Ze zijn daar ook geen fan van 3rd partij resellers die hun website een slechte naam geven.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:01

Roozzz

Plus ultra

RocketKoen schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:08:
[...]

En rapporteren bij bol.com als malafide verkoper.
Ze zijn daar ook geen fan van 3rd partij resellers die hun website een slechte naam geven.
Dat is waarschijnlijk nog wel de beste actie :)

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
Excuses voor de onduidelijkheid.
Dat berichtje was niet van bol.com, het was van 1 van de shops waar ik gisteren het bord had besteld, daar was die gisteren ook in de aanbieding, ik wilde de naam nog niet noemen omdat het wellicht nog goed kon komen, maar toch voor de duidelijkheid, het was Si Computers, en idem bij Computer connections, bij deze 2 shops had ik gister het bord besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
Hackus schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:03:
[...]

Zelfde verkoper als nu via verkopersplatform ?
Dit bericht was van Si computers, een paar uur nadat ik daar gisteren de MSI MAG B550M Bazooka had besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online

Gewoon bestellen, wel betalen na ontvangst instellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online

Dit gaat niet over bol.com, maar over de shop waar ik gisteren het bord had besteld, waarvoor ik in eerste instantie dit topic voor opende.
Beste,

In de orderbevestiging die ik van u ontvangen heb staat de overeengekomen prijs van €xx,xx. Aangezien wij een koopovereenkomst hebben voor deze prijs en het product nog leverbaar is bij jullie ontvang ik deze graag voor de oorspronkelijke prijs.

Met vriendelijke groet, @Vlizzjeffrey

Als ze daar negatief op reageren kun je ze wat wetteksten sturen en etc etc.
Overeenkomst = overeenkomst, de prijs is niet onrealistisch laag, ze kunnen blijkbaar nog leveren maar willen dat niet tegen de prijs, maar je hebt gewoon een overeenkomst.

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ImNotnoa schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:40:
[...]

Beste,

In de orderbevestiging die ik van u ontvangen heb staat de overeengekomen prijs van €xx,xx. Aangezien wij een koopovereenkomst hebben voor deze prijs en het product nog leverbaar is bij jullie ontvang ik deze graag voor de oorspronkelijke prijs.

Met vriendelijke groet, @Vlizzjeffrey

Als ze daar negatief op reageren kun je ze wat wetteksten sturen en etc etc.
Overeenkomst = overeenkomst, de prijs is niet onrealistisch laag, ze kunnen blijkbaar nog leveren maar willen dat niet tegen de prijs, maar je hebt gewoon een overeenkomst.
overeengekomen prijs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:14

DukeBox

loves wheat smoothies

De oorspronkelijke prijs kan ook de eerste vermelding zijn die nog veel hoger was.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
Op dat berichtje van de shop die vroeg of ik nog even €52,97 wilde bijbetalen, of wilde annuleren, heb ik al gereageerd dat ik €52,97 bijbetalen niet zie zitten en dan maar annuleer, heb er wel bij gevraagd hoeveel borden ze dan wel voor die prijs hebben verkocht, daar heb ik geen antwoord op gekregen...

Ik heb nu het bord besteld bij de bol.com verkoper waar die nu te koop staat, als die dan ook de aankoop willen annuleren zal ik ze wijzen op mijn rechten en niet zomaar meer akkoord gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
DukeBox schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:47:
[...]

De oorspronkelijke prijs kan ook de eerste vermelding zijn die nog veel hoger was.
Misschien lees ik ergens overheen of begrijp ik TS verkeerd maar volgens mij is het proces bij SI computers als volgt gelopen
  • TS krijgt een pricealert
  • TS bestelt voor de price-alert/actie-prijs bij SI computers
  • TS krijgt een (automatische) orderbevestiging (= Koopovereenkomst)
  • SI mailt TS: ja we kunnen niet leveren voor de atieprijs, wel als je nog €xx,xx bijbetalen wilt
Volgens mij is er een koopovereenkomst voor de actie-prijs, dus SI moet gewoon leveren want: geen prijsfout, geen op=op, SI kan nog leveren + de order is bevestigd voor die prijs.

Zelfs al kan SI zelf niet leveren en moeten ze het product bij een concurrent kopen en met negatieve marge aan TS leveren, overeenkomst = overeenkomst dus ze moeten gewoon leveren voor die prijs

Wellicht kan @SiComputers zelf toelichting geven waarom ze een prijs adverteren en vervolgens klanten vragen bij te betalen?

[ Voor 5% gewijzigd door ImNotnoa op 21-08-2021 16:57 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
ImNotnoa schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:52:
[...]

Misschien lees ik ergens overheen of begrijp ik TS verkeerd maar volgens mij is het proces bij SI computers als volgt gelopen
  • TS krijgt een pricealert
  • TS bestelt voor de price-alert/actie-prijs bij SI computers
  • TS krijgt een (automatische) orderbevestiging (= Koopovereenkomst)
  • SI mailt TS: ja we kunnen niet leveren voor de atieprijs, wel als je nog €xx,xx bijbetalen wilt
Volgens mij is er een koopovereenkomst voor de actie-prijs, dus SI moet gewoon leveren want: geen prijsfout, geen op=op, SI kan nog leveren + de order is bevestigd voor die prijs.

Zelfs al kan SI zelf niet leveren en moeten ze het product bij een concurrent kopen en met negatieve marge aan TS leveren, overeenkomst = overeenkomst dus ze moeten gewoon leveren voor die prijs
Dit klopt, en met oorspronkelijke prijs doel je ook op de overeengekomen prijs, hij bedoelt enkel dat ik juridisch beter kan zeggen overeengekomen prijs, denk ik. Al is in dit geval ook wel duidelijk dat met oorspronkelijke prijs de prijs bedoeld wordt die ik heb betaald toen ik de overeenkomst aanging.

Om toe te voegen aan je opsomming hoe het gegaan is, ze zeiden inderdaad dat ze niet konden leveren voor die prijs, omdat die zou zijn uitverkocht voor die actieprijs.

[ Voor 6% gewijzigd door Vlizzjeffrey op 21-08-2021 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 16:57:
[...]

Dit klopt, en met oorspronkelijke prijs doel je ook op de overeengekomen prijs, hij bedoelt enkel dat ik juridisch beter kan zeggen overeengekomen prijs, denk ik. Al is in dit geval ook wel duidelijk dat met oorspronkelijke prijs de prijs bedoeld wordt die ik heb betaald toen ik de overeenkomst aanging.
Klopt, daarom zei ik ook "oorspronkelijk overeengekomen prijs van €xx,xx"

Zodat daar bij zowel jou als SI geen onduidelijkheid over kan ontstaan

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Maar helaas heeft TS de overeenkomst ontbonden dus SI gets off the hook.

Gewoon bestellen bij bol.com plaza, ik ga er vanuit dat die gewoon leveren en anders geen beslissingen nemen zonder hier even advies in te winnen @Vlizzjeffrey

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
Ik heb inderdaad gezegd dat als ik €52,97 moet bijbetalen ik dan liever annuleer, in hoeverre dat een annulering is, als ik in principe helemaal geen €52,97 hoefde bij te betalen, weet ik niet hoe dat precies zit. Want dan heb ik geannuleerd op basis van door hun verkeerd geleverde informatie? Als ik geen mail had gehad dat ik nog even €52,97 moest bijbetalen had ik nooit geannuleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:04:
Ik heb inderdaad gezegd dat als ik €52,97 moet bijbetalen ik dan liever annuleer, in hoeverre dat een annulering is, als ik in principe helemaal geen €52,97 hoefde bij te betalen, weet ik niet hoe dat precies zit. Want dan heb ik geannuleerd op basis van door hun verkeerd geleverde informatie? Als ik geen mail had gehad dat ik nog even €52,97 moest bijbetalen had ik nooit geannuleerd.
Je kunt er nog een mailtje aan wagen, iets met de strekking dat jullie een koopovereenkomst hebben voor de actieprijs en dat dit geen prijsfout is en het product nog leverbaar is en dat je er vanuit gaat dat ze daarom gewoon voor die prijs gaan leveren.

Je kunt ook nog even navraag doen bij QShops, het keurmerk waar ze bij aangesloten zijn, eventueel aangeven dat je daar een klacht gaat indienen

[ Voor 11% gewijzigd door ImNotnoa op 21-08-2021 17:09 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
Ik heb ze een mailtje gestuurd en ze gewezen op mijn rechten, even kijken hoe ze het afhandelen, tot dusver kan het een menselijk foutje zijn van 1 van hun mederwerkers die de wet betreft dit niet helemaal kende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uit een overeenkomt, ontstaat een afspraak voor de overeengekomen prijs(van het aanbod) dan praat je niet over de oorspronkelijke prijs, maar overeengekomen prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

In dit soort gevallen volgt ook vaak het argument dat het een geautomatiseerd systeem betreft dat prijswijzigingen automatisch verwerkt in de feeds naar prijsvergelijkers als Tweakers. Ook dat argument zal geen stand houden, je kunt in dezelfde automatisering immers heel eenvoudig grenswaardes aangeven, en bij overschrijding van die grenswaardes volgt handmatige controle. Dat kun je ook niet doen, om geen enkele mogelijke verkoop mis te lopen maar dan moet je als verkoper ook accepteren dat het een keer in je nadeel kan uitvallen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 21:23

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Dit geintje heeft Si Computers ook met mij gemaakt met een HDD. Uiteindelijk toch maar bijbetaald, omdat het nog steeds de goedkoopste was. Maar net als bij jouw geval was de prijs niet een prijs waarbij je dacht dat het een foutje was.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 13:06
Niet kopen bij bol.com plaza winkels die dit soort dingen uithalen, doen ze ook met o.a. LG C1/G1 modellen. Vaak gloednieuwe shops van paar dagen oud. Ik brand me er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
Zebby schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:09:
Niet kopen bij bol.com plaza winkels die dit soort dingen uithalen, doen ze ook met o.a. LG C1/G1 modellen. Vaak gloednieuwe shops van paar dagen oud. Ik brand me er niet aan.
De aankoop was gedaan bij Si Computers en bij Computer connections.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
FirePuma142 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 21:11:
In dit soort gevallen volgt ook vaak het argument dat het een geautomatiseerd systeem betreft dat prijswijzigingen automatisch verwerkt in de feeds naar prijsvergelijkers als Tweakers. Ook dat argument zal geen stand houden, je kunt in dezelfde automatisering immers heel eenvoudig grenswaardes aangeven, en bij overschrijding van die grenswaardes volgt handmatige controle. Dat kun je ook niet doen, om geen enkele mogelijke verkoop mis te lopen maar dan moet je als verkoper ook accepteren dat het een keer in je nadeel kan uitvallen.
Plus dat ze in dit geval mij zelf in een email hebben verteld dat het een actieprijs was en dat die uitverkocht was voor die actieprijs ( terwijl ik letterlijk een paar minuten na de price alert heb besteld). Dus zelf geven ze hier al mee aan dat het geen prijsfout betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 17:11:
tot dusver kan het een menselijk foutje zijn van 1 van hun mederwerkers die de wet betreft dit niet helemaal kende.
Je topictitel en OP suggereren dat dit een structureel probleem is en dat bedrijven dit expres doen. En dat zou best eens kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRevelations
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 23:12
Hij kost nu 61,64€ bij Bol.com verkoop via Art & Craft. Bij Art & Craft Nederland kost hij 90€ https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=pdl

Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/ce6f612c225fa1c9236b92c04b96c1b5.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:51
Krulliebol schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 02:49:
[...]

Je topictitel en OP suggereren dat dit een structureel probleem is en dat bedrijven dit expres doen. En dat zou best eens kunnen...
Uit ervaring in de retail ken ik een vergelijkbare taktiek:
1) Stel populaire niet meer leverbare producten in als 1 op voorraad. Klant komt binnen en betaald. Je belt de klant en zegt "oei das pech hij is nét verkocht! Ik heb echter beter alternatief X voor je, een nieuwer model voor een meerprijs van maar €X!"

Veel mensen zijn al zo invested omdat de betaling al gedaan is, dat ze vaak overgehaald worden om de meerprijs te betalen.

Dit klinkt een beetje hetzelfde, haal de klik binnen, haal de verkoop binnen, en probeer dan te upsellen.

Erg shady allemaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google reviews laat in ieder geval zien dat het niet een eenmalig probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
Si computers wilt het bord niet aan me leveren voor de overeengekomen prijs, dit is hun antwoord:

Ik kan begrijpen dat het vervelend is dat het niet mogelijk is om het door jou bestelde artikel te leveren voor deze actieprijs. Vanwege de scherpe actieprijs is de voorraad bij onze leverancier erg hard gegaan en is het niet meer mogelijk om het desbetreffende artikel te leveren voor deze prijs. Onze excuses voor het ongemak.

Ook krijg ik net een mail van art&craft, dat die ook, het bord niet willen leveren voor de actieprijs...

Wegens onvoorziene omstandigheden kunnen wij jouw bestelling niet uitleveren binnen de vooropgestelde levertijd.
Wij vinden dit zelf ook zeer vervelend. Jouw bestelling zal geannuleerd worden en de terug betaling verloopt via BOL.com
Ons excuses voor het ongemak en alvast bedankt voor je begrip.
Met vriendelijke groet,
Art & Craft

Ik zal het vandaag druk hebben met de shop reviews.......

Ik heb dit bord dus bij 3 verschillende Nederlandse webshops besteld, en allemaal betrof het nep prijzen, gaat het niet zo goed met de Nederlandse webshops ofzo? Wellicht oppassen waar je iets besteld als ze wellicht op omvallen staan. ( Si Computers, Computer connections, Arf&Craft.)

[ Voor 13% gewijzigd door Vlizzjeffrey op 23-08-2021 11:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Staat het bord ook neit emer op hun website.. Ik zou in ieder geval formeel klagen bij bol.com. Die vinden dit soort acties van ondernemers op hun plaza ook niet tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
Artf&craft is zelfs nog te lui om de prijs te wijzigen voor het bord, hij kost nog steeds 64 euro bij hun, prijs waarvoor ze hem niet willen leveren, wellicht levert het de gewenste traffic op....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik mag dat hier zeggen: Klootzakkengedrag. Ik hoop dat Tweakers dit soort praktijken via de Pricewatch niet toestaat, of op een bepaalde manier kan weren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bobjob
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-09 18:30
Vlizzjeffrey schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:03:
Artf&craft is zelfs nog te lui om de prijs te wijzigen voor het bord, hij kost nog steeds 64 euro bij hun, prijs waarvoor ze hem niet willen leveren, wellicht levert het de gewenste traffic op....
"Op een werkdag voor 22:00u besteld, morgen in huis" en nog steeds 64 euro :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
Al die shops komen met het excuus dat :

''het artikel massaal besteld waardoor de informatie op onze website zich niet tijdig kon aanpassen''

Dus de computers die het systeem runnen zijn niet snel genoeg om de voorraad op tijd up te daten, letterlijk een van de hoofdtaken van dat hele systeem? wellicht de computers upgraden die dat systeem draaien? Sorry hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:35

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Zou het evt. kunnen dat al die shops automatisch een prijs van hun leverancier doorkrijgen en verwerken, zodat de oorzaak bij die groothandel gezocht moet worden?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
bobjob schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:18:
[...]

"Op een werkdag voor 22:00u besteld, morgen in huis" en nog steeds 64 euro :F
Ze hebben mij laten weten dat ze hem helemaal niet meer kunnen leveren

''Dit was een einde reeks dat door een leverancier aangeboden werd om uit te verkopen.''

Maar hem alsnog te koop laten staan op je site voor actieprijs 2 dagen later,....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
thunder7 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:21:
Zou het evt. kunnen dat al die shops automatisch een prijs van hun leverancier doorkrijgen en verwerken, zodat de oorzaak bij die groothandel gezocht moet worden?
Maar als het zo zou gaan dan heb je dus helemaal geen recht meer als klant? Moet ik dan gaan opzoeken wie de groothandel is? Zo werkt het denk ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:35

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

nee, dat heeft geen invloed op jouw rechten, maar het is anders wel toevallig dat ze allemaal op dezelfde manier een probleem maken.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
thunder7 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:28:
nee, dat heeft geen invloed op jouw rechten, maar het is anders wel toevallig dat ze allemaal op dezelfde manier een probleem maken.
Ja dat is zo, maar ik vind het erger dat ze zich allemaal structueel niet aan de wet houden, klant is in ieder geval geen koning bij deze bedrijven. Allemaal geven toe dat het geen prijsfout betreft, ook hebben ze allemaal het product nog op leverbaar staan in hun assortiment.
De Tweakers price alert functie is een farce op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigurddev
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-09 14:12
Zelfde probleem voor de 2e keer met Bol.com. De eerste keer was 30 september en vandaag weer en met dezelfde prijs. In de alert staat €219,- en als ik er naar toe ga staat er €255,-, ook met een andere kleur. Gaat er nou iets mis bij Tweakers of bij Bol.com?

URL bol.com: https://www.bol.com/nl/nl...ng-zwart/9200000112285098

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdWF3vm8fKUyhT5p5KAopLOQooo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y1mMGn9v6Le3yt2RAyDHqMVu.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door sigurddev op 22-10-2023 22:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:11

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@sigurddev Ik verplaats dit topic naar Mooie Features.

Voor zover ik weet, wordt een prijsalert niet meteen verzonden op het moment dat er een laagste prijs is, maar wordt dit 1x per uur gedaan. Wij halen maximaal 4x per uur nieuwe prijzen op, dus het kan zijn dat een prijsalert niet meer geldig is. En natuurlijk kan het voorkomen dat er een flashsale is, die geldig is voor x tijd of y aantal verkochte items en op het moment dat jij klikt, net de prijs weer verhoogd is. Dat laatste is haast niet te voorkomen.

Ik heb dit jaren geleden uitgelegd gekregen, dus misschien dat er al wat gewijzigd is of dat ik het niet goed onthouden heb. Hoe dan ook, dit kunnen mijn collega's van Product en Development beter vertellen. En misschien dat er verbeteringen mogelijk zijn om dit nog meer te voorkomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigurddev
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-09 14:12
Bedankt voor je antwoord @Glaanie. Als een prijs alert binnen 2-3 uur niet meer geldig is dan is prijs alert van weinig waarde. Dat levert alleen maar teleurstelling op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
sigurddev schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:02:
Bedankt voor je antwoord @Glaanie. Als een prijs alert binnen 2-3 uur niet meer geldig is dan is prijs alert van weinig waarde. Dat levert alleen maar teleurstelling op.
Prijsalerts worden elk kwartier verzonden, dus dat is in lijn met het updaten van de feeds. Zoals @Glaanie aangeeft kan het ook zijn dat er sprake is van een flash sale waar wij vrij weinig aan kunnen doen helaas. We kunnen in de prijsalert tenslotte geen onderscheid maken tussen iemand die de mail direct opent en doorklikt en iemand die dat pas na enkele uren doet.

Aangezien hiermee de vraag beantwoord is doe ik dit topic op slot :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.