Toon posts:

Advies systeemcamera met focus op video ~€2500

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• WeakAtTweaking
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 16-09 15:13
Wat is je budget?
Dat vind ik een lastige vraag. Ik ben van plan professioneel met de camera te werken, maar ik ben relatief nieuw in het wereldje. Een jaar of 10 geleden met grote handheld-/studiocamera's gewerkt tijdens m'n 'net niks' studie Media & Entertainment Management, maar dat was het ook wel zo'n beetje. Nu bezig met een carrièreswitch terug naar de wondere wereld van foto- en videografie. Videobewerking heb hier en daar nog wel eens gedaan, ook niet echt op een hoog niveau. Wat ik wel heb is de drive om te leren, dus ik ga er zeker tijd in stoppen om met de camera te leren werken.

Dat gezegd hebbende, is de vraag waar ik ga beginnen met in het achterhoofd mogelijke upgrades in de toekomst. Ik heb al flink wat uurtjes op YouTube en Google besteed en denk dat ik met Sony A7III of Fujifilm X-T4 een hele mooie camera heb waar ik even mee vooruit kan. Laat m'n budget daar ergens in de buurt zitten.

Wat wil je voor apparatuur kopen?
Ik heb me laten overtuigen dat een systeemcamera beter werkt dan een DSLR als je video schiet. De reden dat ik een hybride camera wil is dat het me prachtig lijkt om (vooral hobbymatig) fotografie op te pakken.

Kortom: ik zoek een systeemcamera met lens/lenzen. Tips voor accessoires zijn ook welkom. Mocht je een statief, filter, of tas hebben die perfect bij de camera past, dan hoor ik dat graag.

Waar wil je hem voor gaan gebruiken?
Ik wil de camera voornamelijk gebruiken voor het opnemen van yogavideo's, voor opnemen van online cursussen achter een bureau, en af en toe in vlog-achtige setting. Fotografie heeft niet de hoogste prioriteit, maar ik ga het wel gebruiken. Ik zal de camera veel binnen gebruiken, daarvoor ga ik nog een lichtset kopen.

Wil je foto's maken of filmen?