Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-10 12:58
ik ben dus op zoek naar een 50"(mag 49 uiteraard ook) om PS5 op te gamen. Hoeft geen 100 HZ te zijn want ben een simpele gamer.
ook vind ik gewoon tv kijken erop belangrijk.

Nu is geluid altijd een dingetje. Nu een tv met vrij goede tv speakers. dus geen soundbar nodig.

https://tweakers.net/pric...on-life-x15061-zwart.html

bovenstaande tv gevonden. erg goedkoop (349) maar volgens mij een prima dingetje. HDR, 4 x hdmi, specifiek DTS geluid.

daar moet volgens mij wel een goed potje fortnite, plant vs zombies en COD op gespeeld kunnen worden (niks profi of wat dan ook. simpele gamer)

Maar de prijs is zo laag. zie ik iets over het hoofd??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

De reden dat die prijs zo laag is lijkt mij vanzelfsprekend, matige beeld- en geluidskwaliteit. Voor dat bedrag zit je aan de onderkant van de markt en dan moet je eigenlijk niet te veel verwachten. Het zal best scherp zijn maar kleurechtheid, helderheid,... daar zal je concessies moeten doen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:53

FeaR

In GoT we trust

Lijkt mij pure marketing. Nu is het net of de TV al het inkomende geluid omzet naar DTS. Het zal eerder betekenen dat de TV DTS snapt. Oftewel als je DTS geluid naar de TV stuurt dan kan de TV dit weergeven en eventueel via HDMI ARC dan wel S/PDIF Out doorsturen naar een extern device. Dat wordt vermeldt omdat merken als Panasonic, LG, Samsung de support voor DTS hebben laten vallen. Andere optie is dat er een soort DTS sausje aanwezig is. Veel TV's hebben dat soort opties, een soort surround creëren uit de TV speakers. Het betekent absoluut niet dat het geluid goed is. De beperkende factor is niet de codec maar de speakers. Ik zou toch liever naar Dolby Digital (technisch minder dan DTS) luisteren uit een home cinema set dan naar DTS uit een TV.

Edit:
Uit de handleiding:
DOLBY AUDIO
Kies de Dolby Audio-instelling UIT, SMART, MOVIE, MUSIC of NEWS om het geluid te optimaliseren.

DTS TRUSURROUND
Zet het surround-effect aan of uit.
Deze functie kunt u alleen benaderen, wanneer onder DOLBY AUDIO de instelling UIT is gekozen.
Het is dus een sausje over het geluid wat er mogelijk een soort pseudo surround van maakt.

Verder doen we aankoopadvies in Consumentenelektronica Aankoopadvies dus ik verhuis het topic die kant op: TB > CEA

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 20-08-2021 16:11 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
jaydenjarno schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:48:
erg goedkoop (349) maar volgens mij een prima dingetje. HDR.
Om teleurstellingen te voorkomen. De tv zal een HDR signaal herkennen, maar kan dat niet weergeven voor dat geld. Je ziet er geen reet van, maar staat wel lekker op de doos. Hoeft geen punt te zijn, maar wel goed om te weten.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:55:
De reden dat die prijs zo laag is lijkt mij vanzelfsprekend, matige beeld- en geluidskwaliteit. Voor dat bedrag zit je aan de onderkant van de markt en dan moet je eigenlijk niet te veel verwachten. Het zal best scherp zijn maar kleurechtheid, helderheid,... daar zal je concessies moeten doen.
En input latency. Als er geen fatsoenlijke game mode is met een lage latency is gamen echt een drama. Mijn TV ging ineens naar de cinema mode na een update van mijn Series X. In de eerste paar seconden gamen merkte is al dat er iets niet goed was.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2021 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
Dank allemaal. Deze valt dus af
Gaat dan de hisense 50u7QF worden. Las hier op het forum dat dat een goede tv is met lage latency en behoorlijke hdr. Is wat duurder maar nog steeds een goede prijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 02-10 16:26
jaydenjarno schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:14:
Dank allemaal. Deze valt dus af
Gaat dan de hisense 50u7QF worden. Las hier op het forum dat dat een goede tv is met lage latency en behoorlijke hdr. Is wat duurder maar nog steeds een goede prijs
Zeker! Veel tv voor weinig. Veel plezier ermee!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Heb je al een TV gekocht, anders heb ik nog advies voor je. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
Nog niet gekocht. Was het dit weekend van plan. Advies is altijd welkom 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Nu online
jaydenjarno schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:37:
Nog niet gekocht. Was het dit weekend van plan. Advies is altijd welkom 😁
https://nl.pepper.com/aan...-uhd-smart-qled-tv-208246

- QLED
- Android TV
- HDR10, HDR10+, HLG, Dolby Vision
- Dolby Atmos
- bijna randloos design

[ Voor 15% gewijzigd door doobieters op 06-09-2021 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
deze heeft dezelfde prijs ongeveer als de Hisense. Wat maakt deze dan beter dan de hisense?
Ik zie alleen maar dat dit een Edge lit tv is. IS Qled dan zoveel beter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
Qled is gewoon een lcd met breed kleurenbereik. De Hisense is ook een qled alleen zij noemen het uled. Voor 479 netto is de U7QF echt een no-brainer met FALD en relatief hoge helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Nu online
benbaba schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:28:
Qled is gewoon een lcd met breed kleurenbereik. De Hisense is ook een qled alleen zij noemen het uled. Voor 479 netto is de U7QF echt een no-brainer met FALD en relatief hoge helderheid.
Ik zou ook voor die Hisense gaan. Ik dacht dat die een stukje duurder was. Voor €479 idd een hele goede deal. Waar kun je die voor 479 netto krijgen?

[ Voor 4% gewijzigd door doobieters op 07-09-2021 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
bij coolblue. is 529 maar je krijgt ook 50 euro terug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doobieters
  • Nu online